Решения на ОбС Николаево №№ 235-249 от заседание, проведено на 28.8.2025 г., Протокол № 29

РЕШЕНИЕ

№ 235

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Безвъзмездно целево ползване на средства от бюджета на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Николаево, за изпълнение на дейностите по проект BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“.

 

Мотиви:

Във връзка с постъпило писмо с Вх. № 23-00-28/ 28.07.2025 г. от ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ гр. Николаево, в изпълнение на дейностите по проект BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“, на училището, за периода 01.07.2025 – 30.09.2025 година е необходим бюджетен кредит на същото в размер на 22 986,00 лв. Средствата следва да бъдат възстановени до края на четвърто тримесечие на 2025г. (31.12.2025 г.), от средствата, които ще се отпуснат по проекта.

Предвид получената информация от училището и на основание чл. 21, ал. 1, т. 6 и чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

Общински съвет Николаево одобрява безвъзмездно целево предоставяне на бюджетни средства за ползване от ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Николаево, за изпълнение на дейностите по проект BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“, в размер на 22 986,00 лв., които да се предоставят от бюджета на училището. Дава съгласие сумата да бъде възстановена до 31.12.2025 г., от средствата, които ще се отпуснат по проектите.

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево


******************************************

РЕШЕНИЕ

№ 236

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Безвъзмездно целево ползване на средства от бюджета на НУ „Васил Левски“, с. Едрево, общ. Николаево, за изпълнение на дейностите по проекти BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“ и BGRRP-1.015-1472-C01 – „Изграждане на училищна СТЕМ среда“.

Мотиви: Във връзка с постъпило писмо с Вх. № 23-00-34/ 07.08.2025 г. от НУ „Васил Левски“, с. Едрево, общ. Николаево, за изпълнение на дейностите по проекти BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“ и BGRRP-1.015-1472-C01 – „Изграждане на училищна СТЕМ среда“, на училището, за периода 01.07.2025 – 30.09.2025 година е необходим бюджетен кредит на същото в размер на 19 200,00 лв. Средствата следва да бъдат възстановени до края на четвърто тримесечие на 2025г. (31.12.2025 г.), от средствата, които ще се отпуснат по проектите.

 

Предвид получената информация от училището и на основание чл. 21, ал. 1, т. 6 и чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

Общински съвет Николаево одобрява безвъзмездно целево предоставяне на бюджетни средства за ползване от НУ „Васил Левски“, с. Едрево, общ. Николаево, за изпълнение на дейностите по проекти BG05SFPR001-1.001-0001 „Успех за теб“ и BGRRP-1.015-1472-C01 – „Изграждане на училищна СТЕМ среда“, в размер на 19 200,00 лв., които да се предоставят от бюджета на училището. Дава съгласие сумата да бъде възстановена до 31.12.2025 г., от средствата, които ще се отпуснат по проектите.

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за– 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 237

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

 

ОТНОСНО: Вземане на решение за безлихвен заем от бюджетни средства на Община Николаево – в извънбюджетна сметка по проект BG05SFPR002-3.001-0001 „МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ +”, финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд +

 

Мотиви:

През 2025 година Община Николаево кандидатства по проект BG05SFPR002-3.001-0001 „МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ +” финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд +, който беше одобрен.

През месец юни 2025 година беше сключен договор за безвъзмездна финансова помощ: № МЗПРЧР-09-05-11229#5 между Агенция по заетостта и Община Николаево.

Финансирането на Проект BG05SFPR002-3.001-0001 „МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ +” се извършва на тримесечие (проверката продължава около 1 месец), като разходите се разплащат от Община Николаево, а след одобряване на разходите – те се възстановяват по бюджета на общината.

Цели на Проекта:

Ø Насърчаване на младежката заетост – осигуряване на възможности за трудова реализация на млади хора, чрез включване в заетост;

Ø Социална интеграция – укрепване на социалната ангажираност и самостоятелност на младите хора, чрез участие в реална работна среда;

Ø Подобряване на трудовата среда – повишаване на ефективността на общинските дейности, чрез разширяване на работната сила;

Ø Намаляване на младежката безработица – създаване на устойчиви възможности за заетост и дългосрочно задържане на младите хора на пазара на труда.

Очаквани резултати от Проекта:

Ø  Осигуряване на заетост

Ø  Придобиване на трудов опит

Ø  Подобряване на инфраструктурата – принос към поддържането и подобряването на общинските обекти и инфраструктура с помощта на новоназначените служители;

Ø  Социална адаптация – повишаване на самоувереността и трудовата мотивация у младите хора, чрез интеграция в работна среда;

 

Съгласно Договорите за безвъзмездна финансова помощ, сключени между Управляващия орган – Агенция по заетостта и Община Николаево, Управляващия орган извършва междинни / окончателни плащания след верифициране на изпълнените дейности и извършените разходи въз основа на подадено от бенефициента искане за междинно / окончателно плащане.

В рамките на Проект BG05SFPR002-3.001-0001 „МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ +” МЗПРЧР-09-05-11229#5 в Община Николаево са назначени общо 4 лица, които са били неактивни и безработни преди включването им в дейностите по проекта. С тях са сключени трудови договори за срок от 9 месеца, на минимална работна заплата – 1 077 лв.

 

„МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ + „работник /общ/“ – 1 лице. за гр. Николаево и работници / изпълнители/ - 3 лица за гр. Николаево.

 

За извършване на плащане на месечните възнаграждения и дължимите осигурителни вноски за едно лице по Проект BG05SFPR002-3.001-0001 „МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ +” МЗПРЧР-09-05-11229#5 – работници са необходими 5 200 лв. месечно, или общо:

1 300,00 лв. × 4 лица = 5 200,00 лв. месечно

5 200,00 лв. × 4 месеца = 20 800,00 лв. – обща необходима сума за 4 месеца.

Поради специфичния механизъм на финансиране на проекта, възстановяването на направените разходи се извършва със забавяне, след предоставяне на отчет и неговото одобрение от управляващия орган. С цел осигуряване на нормалното протичане на дейностите и навременно изплащане на възнагражденията на наетите лица, е необходимо да бъде осигурен безлихвен заем от бюджета на Община Николаево към извънбюджетната сметка на проекта, в размер на 20 800, 00 лв.

 

Поради така изложените фактически основания и на правно основание: чл. 21, ал. 1, т. 8, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 6 и т.10 от ЗМСМА, чл. 124, ал. 3 от Закона за публичните финанси и във връзка с чл. 60, ал. 1 от АПК, Общински съвет-Николаево

  

Р Е Ш И: 


1.Разрешава безлихвен заем от бюджетни средства на Община Николаево, в размер на 20 800,00 лв. – в извънбюджетната сметка по проект BG05SFPR002-3.001-0001 „МЛАДЕЖКА ЗАЕТОСТ +” МЗПРЧР-09-05-11229#5, финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд +, със срок на погасяване незабавно след приключване на проекта и възстановяване на окончателно плащане от страна на Управляващия орган – Агенция по заетостта. Община Николаево ПРЕДОСТАВЯ КАТО БЕЗЛИХВЕН ЗАЕМ сумата от 20 800,00 лв., която се осигурява, като средствата се прехвърлят от Бюджет /Бюджетна сметка/ на Община Николаево, Дейност 122 „Общинска администрация”, Параграф 10-20 Разходи за външни услуги, в Извънбюджетна сметка по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, с цел разплащане на разходи по изпълнение на проекта.

 

 

2. Възлага на Кмета да извърши всички необходими последващи действия по изпълнение на Решението.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 238

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Вземане на решение за прехвърляне на средства от Бюджет на Община Николаево, Дейност 122 Общинска администрация, Параграф 1020 – 60 000.00 лв., в Извънбюджетна сметка по Оперативната програма за храни и основно материално подпомагане 2014 -2020 г., съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица Процедура BG05SFPR003-1.001 „ТОПЪЛ ОБЯД"

 

Мотиви: През октомври 2022 г. Община Николаево кандидатства по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Процедура BG05SFPR003-1.001„ТОПЪЛ ОБЯД". До края на месец септември 2025 г. предстои приключване на проекта и подаване на окончателно плащане.

В проекта се извършват следните дейности:

·         Определяне на целевите групи.

·         Приготвяне на топъл обяд.

·         Предоставяне на топъл обяд

·         Реализиране на съпътстващи мерки.

За да осигури предоставяне на Топъл обяд без прекъсване Община Николаево сключи договор АСД-04-43/ 01.12.2023 год. с фирма „КЕЙ ЕНД ВИ“ ООД на основание чл. 20, ал.4, т.3 от ЗОП. Приготвянето на топъл обяд се извършва от фирма „КЕЙ ЕНД ВИ“ ООД гр. Сливен.

Допустимите целеви групи са:

1.      Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност.

2.      Лица, поставени под карантина.

3.      Лица, обект на социално подпомагане.

Управляващият орган извършва окончателно плащане след верифициране на изпълнените дейности и извършените разходи, въз основа на подадени/въведени от Партньорска организация в предвидените за техническо и финансово отчитане функционалности на ИСУН 2020 искане за окончателно плащане и окончателен пакет отчетни документи, в съответствие с Ръководство на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция BG05SFPR003-1.001„ТОПЪЛ ОБЯД". Управляващият орган верифицира дейностите и разходите в срок от 30 работни дни от датата на тяхното получаване, като уведомява за това писмено Партньорската организация.

В процеса на изпълнение на проекта е необходимо осигуряване на финансов ресурс за извършване на допустими възстановими  разходи, които в последствие се верифицират от управляващия орган на програмата и се възстановяват.

Необходимите средства по проекта са в размер на 60 000,00 лв. ще бъдат усвоявани поетапно  и възстановени, след верифициране на направените разходи.

 

Предвид гореизложеното и на основания чл. 21, ал. 1, т.6 и т. 10, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация; чл. 104, ал. 1, т. 5, ал. 2 и ал. 4 от Закона за публичните финанси, Общински съвет-Николаево

 

 

Р Е Ш И:

 

1.За изпълнение на проект по операция топъл обяд BG05SFPR003-1.001„ТОПЪЛ ОБЯД" в община Николаево“ по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, във връзка с който до края на месец ноември 2025 г. предстои верифициране на отчетния период. Община Николаево ПРЕДОСТАВЯ КАТО БЕЗЛИХВЕН ЗАЕМ сумата от 60 000,00 лв, която се осигурява, като средствата се прехвърлят от Бюджет /Бюджетна сметка/ на Община Николаево, Дейност 122 Общинска администрация, Параграф 1020, в Извънбюджетна сметка по Оперативната програма за храни и основно материално подпомагане, с цел разплащане на разходи по изпълнение на проекта.

 

                 2.Срокът за възстановяване на заема по т. 1 е след одобрение на  искането за плащане от Управляващия орган на програмата.

 

                 3.Възлага на Кмета да извърши всички необходими последващи действия по изпълнение на Решението.

 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

****************************************

РЕШЕНИЕ

№ 239

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Одобряване промени в бюджета на Община Николаево, по Разчета на Капиталовите разходи през 2025 година.

 

Мотиви: Поради възникнала обективна необходимост при планиране и изпълнение дейностите на общината, довели, с оглед финансирането им, до необходимост от промените по определени пера от общинския бюджет, извън тези по чл. 56, ал. 2 от Закона за публичните финанси, е наложително, поради предстоящото приключване на стопанската година, одобряването на промени, детайлно посочени в настоящото, касаещи актуализиране разчета за Капиталовите разходи за 2025 г., със следните корекции:

1.Създават се нови обекти към съществуващи обекти както следва:

1) Т. 8 в Приложение № 10 от Разчета за Капиталовите разходи – „Технически проект за изграждане на разделна канализационна мрежа на град Николаево“– 52 000 лв.

2) Т. 9 в Приложение № 10 от Разчета за Капиталовите разходи – „Технически проект за изграждане на ПСОВ /пречиствателна станция за отпадъчни води / на град Николаево. – 52 000 лв.

2. Във връзка с т. 1 се намаля стойността на съществуващи обекти както следва:

1) т. 4 в Приложение № 10 от Придобиване на част от сграда ОА – втори етаж – намаля стойността си от 85 000 лв. на 0 лв.

2) т. 7 в Приложение № 10 от Мрежова защитна стена за ОА –намаля стойността си от 19 000 лв. на 0 лв.

3) т. 6 в Приложение № 10 „Проектиране и изграждане на газова отоплителна инсталация в ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ гр. Николаево– намаля стойността си от 200 000 лв. на 190 000 лв.

3. Във връзка с т. 2 се увеличава стойността на съществуващ обект както следва:

1) т. 5 в Приложение № 10 „Компютърни конфигурации за Общинска администрация“ – увеличава стойността си от 15 800 лв. на 25 800 лв.

Съобразявайки така изложеното, с оглед своевременното и правомерно приключване на стопанската година, така че да се гарантира регулярното осъществяване на дейността на общината и осигуряване финансовата й стабилност, съставляваща особено важен за общината обществен интерес, при което и за да се предотврати несвоевременното приключване на финансовите разчети по бюджета.

 

Поради така изложените фактически основания и на правно основание чл. 21, ал. 1, т. 8, във вр. с чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА, чл. 124, ал. 3 от Закона за публичните финанси и чл. 20, ал. 4 от Наредбата за Общинския бюджет, Общински съвет-Николаево

Р Е Ш И:

 

1. Общински съвет Николаево одобрява промените в бюджета на Община Николаево, по Разчета на Капиталовите разходи през 2025 година, съгласно Приложение № 10 към настоящото решение.


           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 240

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

 

ОТНОСНО: Допълнение на Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на Община Николаево

 

Мотиви:

Допълнението на Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Николаево е обусловено от това, че в досега действащата наредба няма предвидени разпоредби, в които е уреден въпроса за определяне и събиране на патентен данък за субекти, които упражняват дейността „Отдаване на стаи за гости и апартаменти за гости с не повече от 20 стаи“. С развитие на обществено - икономическите взаимоотношения, както и благоприятните природни и климатични условия в общината се очаква тази дейност да се развие в тази посока.

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 8, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 6 от ЗМСМА и чл. 61к от Закона за местните данъци и такси, Общински съвет-Николаево

 

 

Р Е Ш И:

 

 

Дава съгласие да се допълни Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Николаево. В преходните и заключителни разпоредби към Наредба № 6 за определяне размера на местните данъци на територията на Община Николаево се създава нов параграф със следното съдържание:

 

§ 13 „Места за настаняване с не повече от 20 стаи – данъкът се определя за стая според местонахождението на обекта:

 

Патентни дейности

гр. Николаево

с. Елхово

с. Едрево

с. Нова махала

1 и 2 звезди

50 лева

50 лева

50 лева

50 лева

 

 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 241

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: молба с вх. номер 94Д-00-59 / 29.07.2025 г. по описа на деловодството на Община Николаево, изходяща от г-жа Д. Х. А., с искане за отпускане на еднократна финансова помощ.

 

На основание чл. 21, ал. 2, във вр. с чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА и Наредба №25/21.09.2016 г. на Об С Николаево, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.Общински съвет-Николаево отпуска еднократна финансова помощ на г-жа Д. Х. А. от гр. Николаево, общ. Николаево, в размер на сумата от 300 /триста/ лева.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

  

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**********************************************


РЕШЕНИЕ

№ 242

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Кандидатстване с проектно предложение на Община Николаево по Процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи”, чрез директно предоставяне на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост за получаване на средства чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по Компонент „Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена“ от  Инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи“.

 

Мотиви: Във връзка с обявена процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи” за кандидатстване за предоставяне на средства чрез подбор на предложения за изпълнение на компонент „Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена“ от инвестиция развитие на амбулаторните грижи, с финансиране по линия на механизма за възстановяване и устойчивост, Община Николаево има готовност да кандидатства с проекти с наименование :

„Развитие на амбулаторните грижи“ гр. Николаево

„Развитие на амбулаторните грижи“ с. Елхово

„Развитие на амбулаторните грижи“ с. Едрево

„Развитие на амбулаторните грижи“ с. Нова Махала

Компонентът предвижда създаването на амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена за профилактично-промотивна дейност, които ще предлагат здравно-социална услуга (интегрирана консултативна, промотивна, профилактична и патронажна дейност) за всички нуждаещи се групи в района им на обслужване. Целта на създаването им е подобряване на здравето на населението и популяризиране на здравословния начин на живот, превенция на социално-значимите заболявания и подпомагане на достъпа до специализирана здравна грижа. Здравно-социалната услуга ще бъде насочена към интегрирано консултиране по всички въпроси, касаещи общественото здраве, на големи групи от обществото ни, поставени в риск от липса на здравни грижи, както и на уязвимите групи - малцинства, здравно-неосигурени граждани, млади майки, семействата с деца с увреждания, хронични заболявания и специални потребности, както и на възрастните хора в риск от социално изключване.

Населените места, на чиято територия ще се разкриват амбулаториите за извънболнична помoщ, ще предоставят необходимите помещения за тяхното създаване, а Министерство на здравеопазването, ще ги обзаведе с необходимите мебели и оборудва с необходимата медицинска апаратура. Дейностите, които ще се извършват в амбулаториите, консултативните медико-социални звена и единния Национален център за скрининг ще се заплащат от НЗОК и от националните програми на Министерство на здравеопазването. За да се осигури кадровата обезпеченост в амбулаториите и консултативните медико-социални звена е създадена възможност в Закона за лечебните заведения, медицинските сестри, акушерките, фелдшерите, лекарските асистенти и рехабилитаторите да могат да разкриват собствено лечебно заведение по реда, определен в Закона за лечебните заведения и Търговския закон. Чрез инвестициите в създаването на инфраструктура в малките населени места с изпълнение на дейностите в настоящия проект, Министерство на здравеопазването ще даде възможност на медицинските сестри, акушерките, фелдшерите, лекарските асистенти и рехабилитаторите да могат да изберат къде да открият своята самостоятелна практика като се възползват безвъзмездно от изградената и оборудвана материална база. Създадените амбулатории и консултативни медико-социални звена в посочените малки населени места ще могат да се използват и от общо-практикуващи лекари и други медицински специалисти за извършване на прегледи, както профилактични, така и специализирани. Също така кметствата в тези населени места ще имат възможност да назначават специалисти по здравни грижи, които ще могат да работят в създадената медицинска инфраструктура.

Реализирането на проекта е в подкрепа на реформата в сектор „Здравеопазване“, като отговаря изцяло на заложените в Националната здравна стратегия мерки и задачи по отношение на изпълнението на Приоритет 2 Повишаване на качеството, ефективността и контрола на медицинските дейности, Политика 2.1. Развитие на капацитета на извънболничната медицинска помощ. С реализирането му ще бъдат изпълнени цели, свързани с модернизацията на лечебните заведения, предоставянето на по-добри и безопасни услуги и улеснение на достъпа до болнична помощ, в т.ч. и за хора в неравностойно положение.

Основната цел на настоящата процедура за предоставяне на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост /МВУ/ за изграждане на амбулатории за амбулаторна помощ в трудно достъпни и отдалечени райони, които да бъдат предоставени за ползване от лекари и медицински сестри. Предоставянето на амбулаториите ще бъде безвъзмездно - чрез предоставяне за управление на други /необщински/ юридически лица на бюджетна издръжка или на техни териториални структури, само ако не са необходими за нуждите на органите на общината или на юридически лица и звена на общинска бюджетна издръжка.

Конкретни цели: подобряване достъпността до медицинска помощ в труднодостъпните райони.

Процедурата за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ /БФП/ е част от компонент „Здравеопазване“ на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). Предвижда интензитетът на безвъзмездната финансова помощ да е 100% от допустимите разходи и приемането на формуляри за кандидатстване да приключи на 24.09.2025 г.

Община Николаево ще кандидатства с 4 броя  проектни предложения.

Няма ограничение по отношение на броя на предложения, които може да бъдат подадени от една община. За всяко едно от населените места /предложения/ следва да се депозира отделно Предложение за изпълнение на инвестиция /ПИИ/.

Предложения за изпълнение на инвестиция по настоящата процедура могат да бъдат подавани само от общинската администрация. Общинската администрация ще бъде краен получател /КП/ в проекта и ще изпълнява функциите по неговото административно и финансово управление, както и отчитането му пред структурата за наблюдение и докладване /СНД/. В настоящата схема е допустимо една общинска администрация да участва с повече от едно проектно предложение, при условие, че не е в едно и също населено място.

Максималният размер на заявените средства по всяко индивидуално ПИИ за амбулатория не може да надхвърля 82 609,52 лева. Максималния размер на заявените средства представлява безвъзмездната подкрепа по МВУ.

Интензитетът на БФП е 100% от допустимите разходи, като не се изисква съфинансиране от крайните получатели.

 

На основание чл.21, ал.1 т.23 и ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с изискванията на Процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи”, Общински съвет - Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.Дава съгласие и одобрява Община Николаево да кандидатства с проектно предложение по Процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи” с наименование „Развитие на амбулаторните грижи“ гр. Николаево;

2.Дава съгласие и одобрява Община Николаево да кандидатства с проектно предложение по Процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи” с наименование с. Елхово;

3.Дава съгласие и одобрява Община Николаево да кандидатства с проектно предложение по Процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи” с наименование с. Едрево;

 

4.Дава съгласие и одобрява Община Николаево да кандидатства с проектно предложение по Процедура BG-RRP-12.014 - Изграждане на съвременна материално-техническа база и осигуряване на медицинска апаратура и обзавеждане за амбулатории за извънболнична помощ и консултативни медико-социални звена от инвестиция „Развитие на амбулаторните грижи” с наименование с. Нова махала.

 

5.Възлага на Кмета на Община Николаево да предприеме всички последващи действия по подаване на проектните предложения и изпълнение на предвидените в проекта дейности.

 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 243

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Приемане на „Общински годишен план за социалните услуги през 2026 г. на територията на община Николаево“.

 

Мотиви: Изготвянето на „Общински годишен план за социалните услуги през 2026 година на територията на община Николаевое съобразен с изискванията, заложени в Наредба за планирането на социалните услуги (НПСУ), Закона за социалните услуги и Правилника за прилагането на закона за социалните услуги.

С Наредбата за планиране на социалните услуги се уреждат критериите за определяне на социалните услуги на общинско и областно ниво и на максималният брой потребители на тези услуги, за които се осигурява изцяло или частично финансиране от държавния бюджет чрез включването им в Националната карта на социалните услуги (Приета с Решение 574 на Министерски съвет от 08.08.2024г.)

Годишият план е отворен документ, който може да бъде променян, допълван и актуализиран, в отговор на възникнали нови потребности и в съответствие с променящите се условия, нормативна база и икономическа среда и се приема ежегодно. Съдържа социалните услуги по чл. 15 от Закона за социалните услуги, които ще бъдат изпълнявани през следващата календарна година.

Предложението за общинският годишен план за социалните услуги беше публикувано на официалната интернет страницата на община Николаево през месец юли 2025г., като за целият срок на обсъждането не са постъпили предложения относно неговото съдържание.

Предвид горното и на основание чл.21, ал.1, т.12 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл.25, ал.1 от Закона за социалните услуги и чл.63, ал. 1 и ал.2 от Наредбата за планирането на социалните услуги, Общински съвет - Николаево

Р Е Ш И:

 

  1. Приема „Общински годишен план за социалните услуги през 2026 г. на територията на община Николаево.

 

  1. Възлага на Кмета на община Николаево в срок до 31 август да изпрати по електронен път на Агенцията за социално подпомагане, приетият с н.р. „Общински годишен план за социалните услуги през 2026 г. на територията на община Николаево” и същият да бъде публикуван на официалната интернет страницата на община Николаево

 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

  

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 244

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Приемане на отчетите за осъществените читалищни дейности и за изразходваните от бюджета средства през 2024 г. от Читалищата на територията на Община Николаево.

 

На основание чл. 21, ал.1, т. 23 от ЗМСМА във връзка с чл. 26а, ал. 5 от Закона за народните читалища, Общински съвет-Николаево 

 

Р Е Ш И:

 

Приема отчетите за осъществените читалищни дейности в изпълнение на програмата за развитие на читалищната дейност и отчетите на изразходваните средства през 2024 г. на НЧ „Васил Левски-1923“ гр. Николаево, НЧ „Къньо Едрев Папазов-1928“ с. Едрево, НЧ „Христо Смирненски-1899“ с. Елхово,  НЧ „Зорница-1928“ с. Нова махала. 

 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 245

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Изменение и допълнение на Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Община Николаево

 

Налице е необходимост от частично изменение и допълнение на Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Община Николаево, приета от Общински съвет с Решение № 94 / 23.12.2008 г., изменяна и допълвана с Решения № 164 / 27.07.2009 г., № 88 / 25.09.2012 г., № 226 / 30.01.2014 г., № 122 / 30.01.2017 г., № 211 / 19.12.2017 г., № 212 / 19.12.2017 г., № 321 / 30.08.2018 г., № 68 / 28.02.2020 г., № 89 / 27.06.2024 г., с цел осъвременяване на текстове, кореспондиращи и препращащи към други закони и нормативни актове, премахване на необосновани и излишни плащания и разходи за възнаграждения на членове на комисии и публикации в местен вестник за обявления, които излизат само веднъж и които никой не ползва, тъй като в днешния дигитален свят почти никой не се осведомява за търговете така, прецизиране на текстовете, касаещи учредяване на вещни права.

Проектът съдържа частично изменение и допълнение в текстовете на досега действащата Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, като се предлагат промени в текстовете, засягащи управлението на вещите, предназначени за медицински и дентални нужди, прецизират се текстовете по отношение на учредяване на вещни права, заличават се текстовете за възнагражденията на тръжната и конкурсната комисия, и изискването за публикуване на обявленията за търговете в местен вестник с цел премахване на необосновани и излишни плащания и разходи, създава се нова Глава седма, регламентираща управлението и разпореждането със земи и гори от общински поземлен фонд, включително отдаването под наем и аренда на земеделски земи от ОПФ.

Цели, които се поставят:

Основната цел на настоящия проект за изменение на подзаконовия акт е осъвременяване на текстове, кореспондиращи и препращащи към други закони и нормативни актове, премахване на необосновани и излишни плащания и разходи, прецизиране на текстовете, касаещи учредяване на вещни права и земите от ОПФ. С предложените промени Наредбата се привежда в съответствие с действащите нормативни актове.

Финансови и други средства, необходими за прилагане на наредбата:

Предлаганите промени не изискват финансови средства за прилагането им.

Очаквани резултати от прилагането:

Актуализирането на наредбата ще подобри процесите  на правилното прилагане на нормативните актове от по-висока степен и ще намали разходите по провеждането на тръжните и конкурсните процедури.

Анализ за съответствието с правото на европейския съюз.

Проектът за частично изменение и допълнение на Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Община Николаево е изготвен в съответствие с законите на Република България, както и с  Европейското законодателство, при спазване разпоредбите и целите на националното и местно законодателство.

В изпълнение изискванията на чл. 26, ал. 3-4 от Закона за нормативните актове проектът за изменение и допълнение на Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Община Николаево, ведно с мотивите са оповестени на интернет страницата на Община Николаево и на Портала за обществени консултации. На заинтересованите лица бе предоставен 30-дневен срок, считано от 08.07.2025 г., за предложения и становища по проекта. В законоустановения срок такива не са постъпили.

           

На основание чл. 21, ал. 1, т. 13 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, във връзка с чл. 7, ал. 2 и чл. 8 от Закона за нормативните актове, и във връзка с чл. 76, ал. 3 и чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс, Общински съвет – Николаево

Р Е Ш И:

 

Изменя и допълва Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Община Николаево, приета с Решение № 94 / 23.12.2008 г., изменена и допълнена с Решения № 164 / 27.07.2009 г., № 88 / 25.09.2012 г., № 226 / 30.01.2014 г., № 122 / 30.01.2017 г., № 211 / 19.12.2017 г., № 212 / 19.12.2017 г., № 321 / 30.08.2018 г., № 68 / 28.02.2020 г., № 89 / 27.06.2024г., всички на ОбС Николаево, по ред както следва:

 

§ 1. Член 23, алинеи 2-4 се отменят.

 

§ 2. Създава се нов член 32а със следното съдържание:

 „Чл. 32а. (1) Движимите  вещи, предназначени за медицински и дентални нужди с балансова стойност под 500.00 лв. (петстотин лева), се предоставят за безвъзмездно ползване със заповед от кмета на община Николаево по писмено искане на регистрираните и практикуващи на територията на Община Николаево медицински лица.

(2) Ежегодно, до 31 януари звено „Общинска собственост“ обявява на сайта на Община Николаево свободните вещи, които могат да се ползват по реда на ал. 1. Лекарите и стоматолозите, отговарящи на условията по ал. 1, подават в срок до 01.03 писмено искане до Общинска администрация Николаево за необходимите им вещи.

(3) Комисия, назначена със заповед на кмета, разглежда заявленията и излиза с предложение за ползване на вещите.

(4) По предложението на комисията, Кметът на Общината издава заповед.

(5) Движимите  вещи, предназначени за медицински и дентални нужди  с  балансова стойност над 500.00 лв. (петстотин лева), се отдават под наем без търг или конкурс по цени, определени от лицензиран оценител и съгласно писмено искане от страна на лекари и стоматолози, с регистрирана практика по реда на ЗЛЗ и практикуващи на територията на община Николаево. Кметът на Общината издава заповед и сключва договор за наем за срок до 5 години.“

 

§ 3. В член 33, след израза „31“ се поставя запетая, след което се добавят изразите „чл. 32 и чл. 32а“. Създава се ново изречение второ със следното съдържание: „Със спечелилия кандидат се сключва договор за наем със срок до 10 години.“. След промените чл. 33 добива следното съдържание:

            „Чл. 33. Вещите – частна общинска собственост, извън тези по чл. 31, чл. 32 и чл. 32а се предоставят под наем от Кмета на Общината след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс по реда на глава шеста. Със спечелилия кандидат се сключва договор за наем със срок до 10 години.“

 

§ 4. В член 46, ал. 3 т. 4 се заличава.

 

§ 5. В член 52, ал. 2 в т. 2 изразът „в брой“ се заличава.

 

§ 6. В член 56, ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя израза „съгласно разпоредбите на чл. 39 и чл. 40 от ЗОС.“

Чл.56.(1). Замяна на имот-частна общинска собственост, на право на строеж върху имот – частна общинска собственост, или на право на строеж в полза на общината с имот, или право на строеж, собственост на държавата, на физически или юридически лица, може да се извършва по инициатива на общината, или по писмено предложение на заинтересованите лица, съгласно разпоредбите на чл.39 и чл.40 от ЗОС.

 

§ 7. В член 62, ал. 3 в точка 5 след думата „продажба“ се добавя израза „…/учредяване на съответното вещно право…“.

 

§ 8.  В член 63, ал. 4 се отменя.

 

§ 9.  В член 64, ал. 1 изразът „.. в един местен вестник …“ се заличава.

§ 10. В член 74 се добавят сделките за учредените вещни права и придобилите ги лица, както и вписването на многогодишните договорите за наем и аренда, при което същият добива следното съдържание:

„Чл.74.(1) Въз основа на влязлата в сила заповед за определяне на спечелилия търга и документ за платена цена, представен от наемателя/ арендатора/ купувача/ придобилия вещното право, Кметът на Общината сключва договор за наем/ аренда/, продажба/учредяване на вещно право в 7-дневен срок.

(2) Имуществото, предмет на сделката, се предава с приемателно-предавателен протокол от представителите на Общината. Протоколът е неразделна част от договора.

(3) При продажба собствеността се прехвърля на купувача от датата на сключването на договора.

(4) Вписването на договора за покупко-продажба се извършва от купувача, който представя екземпляр от вписания договор в звено „Общинска собственост“ за отписване на имота и отбелязване на извършената промяна в актовите книги. Дължимите за вписването такси са за сметка на купувача.

(5) Вписването на договора за наем/аренда/учредяване на вещно право се извършва от наемателя/арендатора/придобилия вещното право, който представя екземпляр от вписания договор в звено „Общинска собственост“. Дължимите за вписването такси са за сметка на наемателя/арендатора/придобилия вещното право.“

 

§ 11. В член 84 изразът „…след закриване на търга с писмено нареждане от председателя на комисията.“ се заменя с израза „…в срок от 7 работни дни след приключване на процедурата със заповед на кмета на Общината“.

 

§ 12. В член 85, ал. 3 се отменя.

            § 13. В член 85, ал. 6 изразът „тръжната“ се заменя с „конкурсната“.

            § 14. В член 87, ал. 1 изразът „…обнародват поне в един местен вестник …“ се заличава.

 

            § 15. Създава се нова Глава седма, регламентираща управлението и разпореждането със земи и гори от общински поземлен фонд, включително отдаването под наем и аренда на земеделски земи от ОПФ, включваща членове 93-111 със следното съдържание:

„Глава седма

УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКИ ЗЕМИ И ГОРИ

 

Раздел I

Общи условия

 

 Чл.93. (1) Кметът на Общината организира, ръководи и контролира управлението, стопанисването и ползването на земите и горите от общинския поземлен фонд и общинския горски фонд.

(2) Управлението и разпореждането със земи и гори от общинския поземлен фонд, съобразно начина им на трайно ползване, се процедира по реда на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, Закона за арендата в земеделието, Закона за опазването на земеделските земи, Закона за възстановяване собствеността върху гори и земи от горския фонд и другите съотносими нормативи.

 

Раздел II

Управление и разпореждане със земи от ОПФ

 

Чл. 94. Отдаването под наем, под аренда или продажба на земеделски земи по общия ред е чрез търг и конкурс по реда на глава VI, с изключение на земите по чл. 95

Чл. 95. Маломерните имоти от общинския поземлен фонд, определени като такива с решение на Общински съвет Николаево, се отдават под наем без търг или конкурс за една стопанска година, след подадено в общината заявление.

Чл. 96. (1) Цените за отдаване под наем или аренда на земеделски земи от общинския поземлен фонд се определят с решение на Общински съвет Николаево.

(2) Наемните цени за ползване на пасища, мери и ливади от ОПФ се определят с решение на ОбС Николаево съобразно разпоредбите на ЗСПЗЗ, касаещи тези имоти.

 

Раздел III

Управление на общинския горски фонд

 

Чл. 97. Общинския горски фонд включва:

1. гори и земи възстановени по реда на Закона за възстановяване собствеността върху гори и земи от горския фонд и ППЗВСГЗГФ;              

2. гори, залесени и самозалесили се върху земеделски земи от поземления фонд, възстановени по реда на ЗСПЗЗ и ППЗСЗЗ;  

3. гори, създадени върху негодни за земеделско ползване слабо продуктивни и застрашени от ерозия земеделски земи от ОПФ, след включване в ОГФ.

Чл. 98. Възпроизводството на гори обхваща създаването на нови гори, възобновителни, огледни и санитарни сечи, които се извършват съгласно ЗГ и ППЗГ.

Чл. 99. (1) Създаването на нови гори включва дейностите по събирането на семена, производство на посадъчен материал, залесяване, отглеждане, инвентаризация на млади култури и борба с ерозията.

(2) Кметът на общината възлага извършването на дейностите по ал.1, чрез публичен търг или публично оповестен конкурс или пряко договаряне при условия и ред, определени в ЗГ и ЗОС.

(3) Дейностите по ал.1 могат да се възлагат поотделно или в комплекс от дейности в зависимост от вида, местонахождението, обема и сроковете им.

Чл. 100. Ползването на горите и земите се осъществява с решение на общинския съвет по един от следните начини:

1. с такси за ползване на дървесина на корен и такси за странични ползвания, утвърдени от общинския съвет;

2. чрез публичен търг или публично оповестен конкурс;

3. чрез преговори с потенциален ползвател, при които се договарят специфични условия и изисквания към ползвателя;

4. чрез концесия;

Чл. 101. Годишното ползване на горите общинска собственост се извършва по одобрен от Държавно лесничейство "План - извлечение" от действащия Лесоустройствен проект.

Чл. 102. (1) Гражданите с постоянен адрес на територията на общината могат да ползват дървесина от горите - общинска собственост, като заплащат съответната такса.

(2) Позволително за странични ползвания от гори и земи от общинския горски фонд, се издават от Държавно лесничейство, срещу документ за платена такса.

Чл. 103. Пашата в горите и земите от общинския горски фонд се разрешава с годишно позволително издадено от държавното лесничейство, въз основа на годишен план, приет с решение на общинския съвет, съгласуван с държавното лесничейство и утвърден от Регионална дирекция по горите.

Чл. 104. Общинският съвет приема:

1. Тарифа за таксите на облите дървени материали, дървета за горене и вършината, добити от общинския горски фонд;

2. Тарифа за таксите на страничните ползвания и страничните горски продукти, добити от общинския горски фонд;

3. Тарифа за таксите на административно - техническите услуги;

4. Тарифа за таксите за изключени или предоставени за ползване площи от общинския горски фонд.

Чл. 105. Строителството в горите и земите в общинския горски фонд, без промяна на предназначението им, се извършва във връзка с осигуряване на мероприятията по управление на горите и се допуска съгласно предвижданията в Общата устройствена схема.

Чл. 106. Провеждане на мероприятията по осигуряване на пожарна безопасност в общинския горски фонд се извършва от звено ОМП съвместно с кметовете на кметства.

Раздел ІV

Опазване на земеделските земи от общински поземлен фонд от увреждане

 

Чл. 107. Ползвателите на земеделски земи се задължават да ползват земите по предназначение с грижата на добър стопанин, да опазват земите от ерозия, заблатяване и други увреждания, както и да поддържат и повишават продуктивните им качества.

Чл. 108 Общината осигурява на ползвателите информация за:

1. Продуктивните, технологичните и икономическите качества на земеделските земи.

2. Начините за опазване на повърхностния почвен слой и екологичните му функции от увреждане (замърсяване с битови отпадъци, употреба на торове, пестициди, инсектициди, биологично активни вещества и други, които са регистрирани и одобрени за приложение, а така също и за тези химически вещества, които са забранени за употреба).

3. Задължителните ограничения при ползване на земеделските земи (електропроводи с високо напрежение, застрояване, създаване на нови трайни насаждения и др.).

4. Възможностите за употреба на води за напояване, отговарящи на санитарните норми.

5. Противоерозионните сеитбообръщения за ерозионно застрашените земи от ОПФ.

Раздел V

Възстановяване и подобряване на продуктивните качества на земеделските земи от общински поземлен фонд и рекултивация

 

Чл. 109.(1) Възстановяването и подобряването на продуктивните качества на замърсени, заблатени, ерозирани и вкислени земи от Общински поземлен фонд целят:

1. възстановяване на нарушените екологични функции на горния почвен слой;

2. запазване и повишаване на почвеното плодородие.

(2). Дейностите по ал.1 се извършват чрез предварително разработени, съгласувани и одобрени технологии и проекти.

(3). Технологиите и проектите се утвърждават от експертен съвет, назначен със заповед на Кмета на Общината с участие на представители от Областна Дирекция “Земеделие” гр. Стара Загора, РИОСВ гр. Стара Загора и РЗИ гр. Стара Загора.

(4). Изпълнителите на технологиите и проектите се определят чрез конкурс, обявен със заповед на Кмета на Общината.

Чл. 110.(1) На рекултивация подлежат:

1. земи с нарушен почвен слой;

2. земи, замърсени с битови отпадъци, заблатени и вкислени, вследствие употребата на големи количества торове и химически препарати.

(2). Рекултивацията се извършва въз основа на предварително изготвен, съгласуван и одобрен проект.

(3). За използването на рекултивираните земеделски земи по т.1 и т.2 от ал. 1 за неземеделски нужди е необходима промяна на тяхното предназначение по реда на Закона за опазване на земеделските земи.

Чл. 111.(1) Общината ежегодно администрира по бюджета разходите за такси по чл. 30 от ЗОЗЗ за промяна на предназначението на земеделски земи от ОПФ и рекултивация на земите, както и приходите от наеми на земеделски земи от санкции и глоби, при констатирани замърсявания на земеделски земи от ОПФ.

(2). Средствата по ал.1 се разходват за:

1. проектиране и изграждане на противоерозионни обекти;

2. почистване на замърсени терени, рекултивиране на земеделски земи с нарушени екологични функции на горния почвен слой и подобряване на продуктивните им качества.

(3). Финансирането на дейностите по ал. 2 се извършва след утвърждаване на бюджета на Общината от Общински съвет гр. Николаево.“

 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*********************************************

РЕШЕНИЕ

№ 246

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Приемане на Наредба за изменение на нормативните актове на Общински съвет-Николаево, във връзка с приемането на еврото като официална валута на Република България

 

Мотиви: Присъединяването на Република България към еврозоната е крайната фаза на евроинтеграционните процеси в рамките на Икономическия и паричен съюз. Въвеждането на еврото като официална валута в България е стратегически процес с дългосрочни икономически и социални последствия за гражданите, публичните институции и бизнеса. Общинските администрации са задължени да предприемат поредица от действия, регламентирани в закона и решения на Народното събрание и Министерски съвет, които да гарантират прозрачна и плавна промяна.

С приемането на Закона за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ), обн., ДВ, бр. 70 от 20.08.2024 г. и в частност § 6, ал. 1, т. 2 от Преходните и заключителни разпоредби, държавните органи и органите на местното самоуправление са задължени в шестмесечен срок от влизане в сила на закона да изменят подзаконовите нормативни актове в съответствие със законовите изисквания. Регламентираните изменения влизат в сила от датата на въвеждане на еврото в Република България.

Допълнително, считано от датата за приемането на еврото от Република България, определена в Решение на Съвета на Европейския съюз, с § 5, ал. 1 от Преходни и заключителни разпоредби от Закона за въвеждане на еврото, е предвидено действащите нормативни актове, които уреждат задължения за плащане на такси, санкции, глоби и други публични задължения към държавата и общините в български левове, да продължават да се прилагат в съответствие с предвидените в ЗВЕРБ правила за превалутиране.

В процеса по въвеждане на еврото се прилагат основни принципи, а именно принципът на приемственост и автоматично превалутиране на суми от левове в евро и принципът на ефективност и икономичност.

Съгласно принципа на приемственост и автоматично превалутиране:

- въвеждането на еврото не засяга действието на съществуващите правни инструменти с позовавания на лева или с препратки към лева;

- стойностите, посочени в левове в съществуващите правни инструменти, се считат за стойности в евро при прилагане на официалния валутен курс и правилата за превалутиране и съответно за закръгляване;

- въвеждането на еврото няма за последица промяна на никой от сроковете в правен инструмент или освобождаване от задължение или изпълнение съгласно който и да е правен инструмент, нито дава право на страна едностранно да измени или прекрати такъв инструмент, освен ако между страните изрично е уговорено друго;

- позоваването в правните инструменти на лева без посочване на стойността се счита за позоваване на еврото;

            Принципът на ефективност и икономичност включва:

            - въвеждането на еврото като парична единица на Република България и всички произтичащи от това процедури и дейности да се извършват по най-ефективен и целесъобразен начин;

       - изискванията за одобрение от държавен орган не се прилагат, когато измененията в устави, дружествени договори, учредителни актове, правила, процедури и вътрешни актове или договори, свързани с извършване на дейност или предоставяне на услуги, се налагат от въвеждането на еврото в страната и са свързани само с превалутиране на стойностите от левове в евро.

В изпълнение на цитираните законови задължения, стойностите в подзаконовите нормативни актове на Общински съвет – Николаево следва да се преизчислят в евро съгласно правилата за превалутиране по чл. 12 и за закръгляване по чл. 13 от ЗВЕРБ. Предвид правилото за превалутиране, числовата стойност в левове се разделя на пълната числова стойност на официалния валутен курс, изразен с шест цифри с всичките пет знака след десетичната запетая. Официалният валутен курс не се закръглява или съкращава при извършването на превалутирането. Получената сума след превалутиране се закръглява до втория знак след десетичната запетая на базата на третия знак след десетичната запетая в съответствие със следното математическо правило за закръгляване:

1. когато третият знак след десетичната запетая е по-малък от пет, вторият знак след десетичната запетая остава непроменен;

2. когато третият знак след десетичната запетая е равен на или по-голям от пет, вторият знак след десетичната запетая се увеличава с една единица.                    

Наличието на наредба за изменение на нормативните актове на Общински съвет – Николаево, във връзка с приемането на еврото като официална валута на Република България е единственият целесъобразен начин, по който местното законодателство би могло да бъде адаптирано към еврото. Приемането на еврото е следствие от националното ни присъединяване към еврозоната и задължението ни като общинска администрация е да спазим заложеното в Закона за въвеждане на еврото в Република България. 

Цели, които се поставят:

Целта на Наредбата за изменение на нормативните актове на Общински съвет – Николаево във връзка с приемането на еврото като официална валута на Република България е да осигури безпроблемното въвеждане на еврото на територията на Община Николаево и да повиши прозрачността и информираността на гражданите за процеса на приемане на единната европейска валута в страната; привеждане на разпоредбите на наредбите в съответствие с изискванията, правилата и принципите, заложени в Закона за въвеждане на еврото в Република България.

 

Финансови и други средства, необходими за прилагането на Наредбата:

За прилагане на Наредбата не е необходимо разходването на бюджетни средства.

 

Очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива:

С въвеждането на еврото ще завърши процеса по присъединяването на Република България към еврозоната. В резултат от приемането на наредбата се очаква да бъдат създадени условия за регламентиране на обществените отношения с цел безпрепятственото преминаване към еврото и привеждане на местната подзаконова нормативна уредба с разпоредбите на нормативен акт от по-висока степен.

Приемането на измененията в Наредбите ще спомогне за създаване на условия за решаване на проблемите и за организацията на плавно преминаване от левове в евро на територията на община Николаево.


Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз:

 

Предлаганата Наредба за изменение на нормативните актове на Общински съвет – Николаево, във връзка с приемането на еврото като официална валута на Република България не противоречи на норми от по-висока йерархия и е в съответствие с правото на Европейското законодателство.

            Спазвайки разпоредбите на ЗНА и свързаните с него подзаконови нормативи, проектът на за изменение на нормативните актове на Общински съвет – Николаево, във връзка с приемането на еврото като официална валута на Република България бе публикуван за обществено обсъждане на 01.07.2025 г. едновременно в сайта на Община Николаево и на Портала за обществени консултации, като с това на заинтересованите лица бе предоставен 30-дневен срок за предложения и становища по проекта. В установения от закона срок няма постъпили предложения и становища по проекта.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, във връзка с § 6, ал. 1, т. 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за въвеждане на еврото в Република България, Общински съвет-Николаево

Р Е Ш И:

 

Приема Наредба за изменение на нормативните актове на Общински съвет – Николаево, във връзка с приемането на еврото като официална валута на Република България.

 

 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*********************************************************


РЕШЕНИЕ

№ 247

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Одобряване на Правилник за устройството и дейността на фонд „Култура" към Община Николаево, съгласно чл. 36 от Закона за закрила и развитие на културата

Мотиви: Съгласно чл. 36 от Закона за закрила и развитие на културата, общините могат да създават фондове Култура", които подпомагат реализирането на местни културни политики чрез финансово подпомагане на културни проекти, инициативи и дейности. Правилникът за устройството и дейността на фонд "Култура" към Община Николаево, регламентира:

·         целите и функциите на фонда,

·         източниците на финансиране,

·         реда за кандидатстване, оценка и финансиране на проекти,

·         управлението и отчетността на средствата.

Създаването и функционирането на фонд "Култура" ще допринесе за:

·         устойчиво развитие на културния живот в общината,

·         стимулиране на местни творци и културни организации,

·         реализиране на културни събития с обществена значимост,

·         популяризиране на културното наследство и творческия потенциал на региона.

Правилникът е изготвен в съответствие с действащото законодателство, включително Закона за закрила и развитие на културата, Закона за местното самоуправление и местната администрация и Закона за публичните финанси.

На основание чл. 21, ал. 1, т. 12 от ЗМСМА и чл. 36 от Закона за закрила и развитие на културата, Общинският съвет - Николаево

Р Е Ш И:

 

1. Приема "Правилник за устройството и дейността на фонд Култура към Община Николаево.

2. Възлага на Кмета на Община Николаево организацията по изпълнението на настоящото решение.

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***************************************************

 РЕШЕНИЕ

№ 248

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: сключване на договор между Община Николаево и Министерството на младежта и спорта, по реда на Наредба №1 от 06.10.2023 г. за финансово подпомагане на изграждането и обновяването на спортни обекти – държавна и общинска собственост, за предоставяне на финансово подпомагане на одобреното проектно предложение по Програмата за финансово подпомагане на изграждането и обновяването на спортни обекти – държавна и общинска собственост за проект: „Изграждане на спортни площадки в УПИ I-517 – за училище, съгласно ПУП-ПЗ, в с. Елхово, общ. Николаево, област Стара Загора“, и издаването на Запис на заповед от Община Николаево в полза на ремитента – Министерството на младежта и спорта, обезпечаващ изпълнението на договора.

 

Мотиви:

Община Николаево кандидатства и бе одобрена по Програмата за финансово подпомагане на изграждането и обновяването на спортни обекти – държавна и общинска собственост, Община Николаево с проект: „Изграждане на спортни площадки в УПИ I-517 – за училище, съгласно ПУП-ПЗ, в с. Елхово, общ. Николаево, област Стара Загора“, като предстои да се подпише договор за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ, възлизаща на 176 526,67 лева (сто седемдесет и шест хиляди петстотин двадесет шест лева и 67 стотинки) без ДДС.

На основание чл. 15, ал. 5 от Наредба №1 от 06.10.2023 година за финансово подпомагане на изграждането и обновяването на спортни обекти държавна и общинска собственост, тъй като на Община Николаево следва да се предоставят средства в размер 100 % от одобреното финансово подпомагане, възлизащо на сумата от 176 526,67 лева (сто седемдесет и шест хиляди петстотин двадесет шест лева и 67 стотинки) и ДДС в размер на 35 305,33 лева (тридесет и пет хиляди триста и пет лева и 33 стотинки), правилата на програмата и договора предвиждат форма на обезпечение - издаването на Запис на заповед, с издател Община Николаево и ремитент Министерство на младежта и спорта – Разплащателна агенция, без протест и без разноски, платим на предявяване, с който издателят Община Николаево да се задължи спрямо ремитента Министерство на младежта и спорта – Разплащателна агенция за сумата в размер на 176 526,67 лева (сто седемдесет и шест хиляди петстотин двадесет шест лева и 67 стотинки) и ДДС в размер на 35 305,33 лева (тридесет и пет хиляди триста и пет лева и 33 стотинки), който следва да се издаде за обезпечение, осигуряващо цялостно изпълнение на проекта или възстановяване на средствата, които ще бъдат предоставени.

 

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 2, във вр. с чл. 21, ал. 1, т. 10, и чл. 27, ал. 4 и ал. 5 от ЗМСМА, във вр. с чл. 14, ал. 1 и чл. 15, ал. 5 от Наредба № 1 от 06.10.2023 г. за финансово подпомагане на изграждане и обновяване на спортни обекти държавна и общинска собственост, издадена от министъра на младежта и спорта и във връзка с чл. 60, ал. 1 от АПК, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

                 I. Възлага на кмета на Община Николаево, от името и за сметка на общината да сключи с Министерството на младежта и спорта, в лицето на Министъра на младежта и спорта, договор за предоставяне на финансово подпомагане на одобреното проектно предложение по Програмата за финансово подпомагане на изграждането и обновяването на спортни обекти – държавна и общинска собственост за проект:Изграждане на спортни площадки в УПИ I-517 – за училище, съгласно ПУП-ПЗ, в с. Елхово, общ. Николаево, област Стара Загора“, като извърши в тази връзка всички необходими действия, съгласно закона.

                 II. За обезпечение, осигуряващо цялостното изпълнение на проекта или възстановяване на средствата, които ще бъдат предоставени по него, кметът на Община Николаево да издаде от името на общината Запис на заповед, с издател Община Николаево и ремитент Министерство на младежта и спорта – Разплащателна агенция, без протест и без разноски, платим на предявяване, с който издателят Община Николаево да се задължи спрямо ремитента Министерство на младежта и спорта – Разплащателна агенция за сумата в размер на 176 526,67 лева (сто седемдесет и шест хиляди петстотин двадесет шест лева и 67 стотинки) и Запис на заповед, при същите условия, за следващия се ДДС в размер на 35 305,33 лева (тридесет и пет хиляди триста и пет лева и 33 стотинки). Същите да се издадат за обезпечаване на 100 % от стойността на одобрената безвъзмездна подкрепа от Програмата за финансово подпомагане на изграждането и обновяването на спортни обекти – държавна и общинска собственост, по проект: „Изграждане на спортни площадки в УПИ I-517 – за училище, съгласно ПУП-ПЗ, в с. Елхово, общ. Николаево, област Стара Загора“.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*****************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 249

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 28.08.2025 г. с Протокол № 29

           

ОТНОСНО: Удължаване на срока на договор № BG05SFPR003-1.001-0111-С01 за изпълнение на проект „Топъл обяд в община Николаево“, по „Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027“, съфинансирана от „Европейския социален фонд +“

 

Мотиви: Община Николаево е конкретен бенефициент по „Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027“, процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“.

На 16.12.2022 г. бе сключен договор за безвъзмездна финансова помощ договор № BG05SFPR003-1.001-0111-С01 за изпълнение на проект „Топъл обяд в община Николаево“, по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, съфинансирана от „Европейския социален фонд +“ между Агенцията за социално подпомагане, чрез Дирекция „Международно сътрудничество, програми и европейска интеграция“ и Община Николаево.

Процедура „Топъл обяд“ е продължение на успешното изпълнение на тази операция в рамките на програмен период 2014-2027 и се реализира в съответствие с конкретната цел на програмата за справяне с материалните лишения чрез предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица. Стратегическата цел на програмата е да добави принос към цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. Тази цел ще се постигне чрез осигуряване на подкрепа за преодоляване на основните идентифицирани лишения от храна и основни материали за осигуряване на нормални условия за живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация.

Към 27.08.2025 г. общият брой на обхванатите лица е 350 потребители.

Топлият обяд се предоставя в работните дни от месеца и включва: супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично десерт.

Целевите групи, допустими по тази операция са:

1.   Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;

2.   Лица, обект на социално подпомагане, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;

3.   Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по МЛП;

4.   Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;

5.   Скитащи и бездомни лица;

6.   Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.

Допустимите видове дейности по процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ са:   1) Определяне на целевите групи.

         2) Приготвяне на топъл обяд.

3) Предоставяне на топъл обяд.

             4) Предоставяне на съпътстващи мерки.

Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно личните им нужди за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; за ползване на административни общински услуги, за здравословно и балансирано хранене; както и други форми на индивидуална подкрепа, съдействие и консултиране в отговор на конкретно възникнали нужди и проблеми; индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората относно измененията в световния климат; включване в инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба.

На 19.08.2025 г. са утвърдени промени в Условията за кандидатстване и Ръководството за конкретни бенефициенти по Операция „Топъл обяд“. Промените касаят удължаване срока за изпълнение на операцията до 31.01.2026 г. Също така са актуализирани текстовете на Ръководството в съответствие със Закона за въвеждане на еврото в Република България. Във връзка с променения срок за изпълнение на дейностите по операцията, следва Община Николаево да инициира изменение на изпълнявания административен договор № BG05SFPR003-1.001-0111-С01 за изпълнение на проект „Топъл обяд в община Николаево“, което трябва да бъде регистрирано в ИСУН най-късно до 23.09.2025 г. и допълнително споразумение да бъде сключено до 30.09.2025 година.

За да може Община Николаево да предприеме действия за удължаване на срока на предоставяне на топъл обяд по процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ е необходимо прилагане на Решение на Общински съвет Николаево за удължаване на срока на договор № BG05SFPR003-1.001-0111-С01 за изпълнение на проект „Топъл обяд в община Николаево“.

Поради така изложените фактически основания и на правно основание: чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл. 60, ал. 1 от АПК и в изпълнение на Условията за кандидатстване по процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.      Дава съгласие Община Николаево да кандидатства за удължаване на срока на договор № BG05SFPR003-1.001-0111-С01 за изпълнение на проект „Топъл обяд в община Николаево“ до края на реализация на процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“.

2.      Дава съгласие за определяне на дейността по предоставяне на топъл обяд като местна дейност по смисъла на Закона за публичните финанси.

3.      Възлага на Кмета да извърши всички необходими действия при реализирането на проекта.

 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево