ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА НАСЛЕДНИЦИ - 2016
На основание на:
• Закон за гражданската регистрация - чл. 24, ал. 1; чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 5, т. 2
• Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 1
• Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.) - чл. 9; чл. 10; чл. 11; чл. 12
Необходими документи:
- искане
- документ за самоличност или пълномощно
Срок за изпълнение и цена:
- 5 дни - обикновена – 10,00 лв.
- 3 дни - бърза – 15,00 лв.
- 24 часа - експресна - 20,00 лв.
За административни услуги, които са заявени, платени и изпълнени по електронен път (електронни адм. услуги) цената се намаля с 10 %.
Срок на валидност: 6 месеца
Място: Център за административно обслужване – гр. Николаево и кметствата по населени места в общината
Процедура по предоставяне на административната услуга:
Издава се по постоянен адрес на починалото лице. Искането се приема от звено "Административно обслужване" в ЦАО към Община Николаево или по населени места в Общината. и се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в Данъчна служба, по банков път или др., след което преписката се насочва за изпълнение към служба ГРАО, където се извършва проверка в локална и национална база данни, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК). Когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация по реда на АПК. При необходимост, на заявителя се издава удостоверение по чл. 42 от АПК. След извършване на необходимите проверки се издава исканото удостоверение.