ОБЯВЛЕНИЕ
за
провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
Община Николаево, със седалище и адрес гр. Николаево, ул. „Георги Бенковски“ № 9, на основание чл. 10а, ал. 1 от Закона за държавния служител, във връзка с чл.13 ал.1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (обн. ДВ, бр. 97 от 10.12.2019 г., изм. и доп., бр. 9 от 31.01.2020 г., изм. и доп., бр. 29 от 09.04.2021 г.) и Заповед № РД-01-169 / 16.05.2025 г. на Кмета на Община Николаево,
ОБЯВЯВА
КОНКУРС
за
назначаване на държавен служител за длъжността
ДИРЕКТОР
НА ДИРЕКЦИЯ
„ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНИ
ДЕЙНОСТИ И МЕСТНИ ПРИХОДИ“
в
Общинска администрация Николаево,
при
следните условия:
1.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане
на длъжността са:
Ø Образование –
висше, в направление финанси, счетоводство, икономика;
Ø Минимална
образователна степен – магистър;
Ø Минимално изискуем
професионален опит – 4 години в областта финанси, икономика, или придобит ІII младши ранг;
Ø Ръководи,
организира и контролира дейността на дирекцията в направленията бюджет,
счетоводство, финанси, местни приходи, трудови възнаграждения; изпълнява
дейностите за длъжността, съгласно от утвърдения Устройствения правилник на
Общинска администрация Николаево. Да има много добри познания и практически
опит при прилагането на специалните закони и подзаконовите нормативни актове;
познаване на ЗМСМА, Закона за администрацията и други общи закони;
Ø Кандидатите да
отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Ø На основание чл.
14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на
Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в
държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената
процедура.
2. Допълнителни умения и квалификации:
Ø Стратегическа
компетентност – визия за бъдещото развитие на дирекция ФСДМП при отчитане
въздействието на външни и вътрешни фактори;
Ø Лидерска
компетентност – мотивиране и развиване на служителите в дирекцията за постигане
на значими индивидуални и организационни цели;
Ø Управленска
компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на
дирекцията за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационни цели;
Ø Ориентация към
резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставени цели и
изисквания;
Ø Компетентност за
преговори и убеждаване – убедително представяне на позиции и аргументи за
постигане на съгласие между различните страни;
Ø Работа в екип –
управление и участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на
обща цел;
Ø Фокус към клиента
(вътрешен/външен) – осъществяване на дейността в съответствие с потребностите,
интересите и очакванията на потребителите на услуги или дейностите,
предоставяни и извършвани от дирекция ФСДМП;
Ø Инициативност;
Ø Дигитална
компетентност.
Българските граждани, които са
преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за
резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при
постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената
конкурсна процедура.
3.
Начин за провеждане на конкурса:
Ø
Защита на концепция за стратегическо управление на
тема „Организация, ръководство и управление на процесите в дирекция
„Финансово-счетоводни дейности и местни приходи“ на Общинска администрация
Николаево, гарантиращи реализирането на краткосрочните, дългосрочните и
стратегическите цели, поставени пред Община Николаево, разгледани през призмата
на дирекцията“. Концепцията да бъде представена изписана във формат А4 до 15
стандартни машинописни страници;
Ø
Интервю.
4.
Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за
участие в конкурсната процедура, са:
4.1 Заявление за участие в конкурса - по
образец (приложение №3) към чл. 17,
ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители (НПКПМДС);
4.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от
НПКПМДС за обстоятелствата по чл. 7, ал. 1, т. 1-5 от ЗДСл, а именно: че са
пълнолетни български граждани, не са поставени под запрещение, не са осъждани
за умишлени престъпления от общ характер на лишаване от свобода и не са лишени
по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
4.3. Копия от документи за придобитата
образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и
правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за
придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите
студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата,
а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в
регистрите за академично признаване на Националния център за информация и
документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за
признаване, като копие на диплома не се прилага;
4.4. Копие от документите, удостоверяващи
продължителността на професионалния опит или придобит ранг като държавен
служител;
4.5. Професионална автобиография;
4.6. Други документи, удостоверяващи опита и квалификацията – по преценка на кандидатите.
5.
Срок за подаване на документите: 11 календарни дни от деня, следващ
публикуването на обявлението за конкурса в регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона
за администрацията и на интернет страницата на Община Николаево: www.nikolaevo.bg
секция „Новини“.
6.
Място за подаване на документите: Община Николаево, гр. Николаево, ул. Георги
Бенковски № 9, стая № 308 – „Канцелария и деловодство“ от 08:00 до 12:00 часа и
от 13:00 до 17:00 часа. Кандидатите подават документите лично или чрез техни
упълномощени представители, снабдени с писмено пълномощно с нотариална заверка
на подписа, съгласно чл. 18, ал. 2 от АПК.
Документите по т. 4 може да се подават и
по електронен път на ел. поща на Община Николаево obnikolaevo@nikolaevo.net
или през Системата за сигурно електронно връчване, като в тези случаи заявлението по т.
4.1. и декларацията по т. 4.2. следва да бъдат подписани от кандидата с
електронен подпис.
7.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на:
Ø информационното
табло в административна сграда на Община Николаево – гр. Николаево, ул. Георги
Бенковски № 9;
Ø интернет
страницата на Община Николаево www.nikolaevo.bg, в секция
„Новини“.
8. Кратко описание на длъжността:
Длъжността
Директор дирекция „Финансово-счетоводни дейности и местни приходи" е
свързана с ръководство, планиране, организиране, контролиране и координиране на
дейностите в дирекция ФСДМП към Общинска администрация Николаево. Директорът
на дирекция „Финансово-счетоводни дейности и
местни приходи " носи отговорност за изпълнението на задачите и отчитането и постигането на
целите на структурното звено пред кмета на общината и ресорния заместник-кмет.
Директорът на дирекция „Финансово-счетоводни
дейности и местни приходи " ръководи работата на непосредствено
подчинените му служители в структурно звено – дирекция „Финансово-счетоводни
дейности и местни приходи“.
Директор
на дирекция „Финансово-счетоводни дейности и местни приходи:
Ø
Организира,
ръководи и контролира дейността на служителите и оказва методическа помощ и
съдействие за изпълнение на задачите в Дирекцията; Носи пряка отговорност за
извършените от него действия във връзка с изпълнението на длъжността;
Ø
Следи за
спазване на законоустановените срокове за даване на отговори, установените
срокове за извършване на административни услуги и спазването на трудовата
дисциплина в дирекцията; Носи отговорност за действията на пряко подчинените му
служители във връзка с изпълнението на задачите в дирекцията;
Ø
Следи за
законосъобразността и целесъобразността на актовете на общината, касаещи
дейността на дирекцията;
Ø
Организира
изпълнението на задачите, свързани с разработването, приемането и
актуализирането на общинския бюджет и годишен отчет;
Ø
Осъществява
контрол за законосъобразност на всички документи и действия свързани с
финансово-счетоводната дейност на общината;
Ø
Спазва
изискванията на Инструкцията за функциониране на система за финансово
управление и контрол;
Ø
Участва
в разработването на стратегии, програми и проекти на нормативни актове в
областта на финансите, административно-правното и информационно обслужване,
местните данъци и такси;
Ø
Организира
изпълнението на задачите и оказва съдействие на органите на Сметна палата и
Министерство на финансите при изпълнението на техните функции и задачи;
Ø
Подготвя
и съгласува материали от Дирекцията за обсъждане в Общинския съвет, както и
контролира изпълнението на взетите от Общинския съвет решения, касаещи
дейността на Дирекцията;
Ø
Присъства
на заседания на Общински съвет, като при необходимост отговаря на въпроси на
общинските съветници, в рамките на своята компетентност;
Ø
Отговаря
на запитвания, жалби, предложения и сигнали от физически и юридически лица, в
рамките на своята компетентност;
Ø
Извършва
анализ на изпълнението на възложените задачи на служителите в дирекцията и
предлага мерки за усъвършенстване и подобряване на работата;
Ø
Участва
в атестирането и подбора на служителите, които се назначават и преназначават в
дирекцията, както и дава предложения и становища при определянето на трудовото
им възнаграждение и размера на ДМС;
Ø
Одобрява
подадените заявки от служителите в администрацията, касаещи разходите за текуща
издръжка;
Ø
Участва
в определянето на архивните документи на общината в съответния ред за
класифициране, техническо обработване, съхраняване, използване и опазване, в
съответствие с нормативната уредба и Номенклатурата на делата на община
Николаево;
Ø
Контролира
изпълнението на стратегията за развитие на общината в областите на дейност на
Дирекцията;
Ø
Организира,
ръководи и контролира дейността на служителите в Дирекцията. Дава становища и
предлага решения за подобряване дейността на Дирекцията.
Ø
Работи с
лични данни за нуждите на Общинска администрация Николаево, съгласно Общия
регламент за защита на данните (GDPR)
Ø
Своевременно
отчита и отбелязва изпълнените задачи в деловодната програма на Община
Николаево;
Ø
Участва
в курсове за квалификация и преквалификация, и семинари;
Ø
За обмен
на служебна информация и при служебна комуникация по електронен път ползва само
и единствено утвърдена от кмета на общината служебна ел. поща.
Ø
Стриктно
спазва разпоредбите на Кодекса на поведение на служителите в държавната
администрация, относимите към длъжността стандарти от действащото
законодателство и всички вътрешни правила и инструкции на община Николаево.
Ø
Изпълнява
и други, свързани с длъжността задачи, възложени от ръководителите на общината.
9. Минимален размер на основната заплата за длъжността
Директор дирекция „Финансово-счетоводни дейности и местни приходи“ в Община
Николаево – 1850.00 лв. (Размерът на основната месечна заплата за
длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия
конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната
администрация).
Копие от Длъжностната характеристика за
конкурсната длъжност ще се предоставя на всеки кандидат, подал заявление за
участие в конкурса – лично на ръка, когато заявлението се подава на място, и на
посочената ел. поща, когато заявлението е подадено по електронен път.
За справки и информация: Павлина Цанева - Секретар на Община Николаево, тел.
04330 / 2040, 04330 / 2071