ОБЯВЛЕНИЕ
за
провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител по чл. 9а от ЗДСл
Община Николаево, със седалище и адрес гр. Николаево, ул. „Георги Бенковски“ № 9,
на основание чл. 10а, ал.
1 и ал. 3 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 9а, ал. 2 и чл.13
ал.1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни
служители (обн. ДВ, бр. 97 от 10.12.2019 г., изм. и доп. ДВ, бр. 9 от
31.01.2020 г., изм. и доп. ДВ, бр. 29 от 09.04.2021 г.), Заповед № РД-01-104 /
20.03.2023 г. и Заповед № РД-01-147 / 06.04.2023 г. на Кмета на Община
Николаево,
ОБЯВЯВА
КОНКУРС
за
назначаване на държавен служител за длъжността
МЛАДШИ
ЕКСПЕРТ
„ГРАЖДАНСКА
РЕГИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ“ (ГРАО) в Общинска администрация Николаево
– длъжност,
определена
за хора с трайни увреждания, при следните условия:
1.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане
на длъжността са:
Ø Длъжностно ниво по
КДА – 11
Ø Наименование на
длъжностното ниво по КДА – Експертно ниво 7
Ø Образование –
висше, минимална образователна степен – бакалавър/професионален бакалавър –
съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, приет с ПМС № 129 /
2012 г.
Ø Длъжността е
определена за хора с трайни увреждания и в конкурса могат да участват само
лица, притежаващи валиден документ, който удостоверява 50 % и над 50 % намалена
работоспособност – съгласно чл. 9а от Закона за държавния служител и Заповед №
РД-01-104 / 20.03.2023 г. на Кмета на Община Николаево
Ø Не се изисква
професионален опит, минимален ранг за длъжността V младши
- съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, приет с ПМС № 129 /
2012 г;
Ø Кандидатите да
отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Ø На основание чл.
14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на
Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в
държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената
процедура
2. Допълнителни умения и квалификации:
Ø Комуникативни
умения за работа в екип;
Ø Фокус към клиента
- обслужване и работа с граждани;
Ø Ориентация към
резултати;
Ø Познания и опит в
работата на общинска или друга администрация;
Ø Отлични компютърни
умения;
Ø Инициативност;
Ø Аналитичност.
3.
Начин за провеждане на конкурса:
Ø
Решаване на тест и
Ø
Интервю
4.
Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за
участие в конкурсната процедура, са:
4.1 Заявление за участие в конкурса - по
образец (приложение №3) към чл. 17,
ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители (НПКПМДС);
4.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от
НПКПМДС за обстоятелствата по чл. 7, ал. 1, т. 1-5 от ЗДСл, а именно: че са
пълнолетни български граждани, не са поставени под запрещение, не са осъждани
за умишлени престъпления от общ характер на лишаване от свобода и не са лишени
по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
4.3. Копия от документи за придобитата
образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и
правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за
придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите
студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование
е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за
информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4.4. Копие от Решение на ТЕЛК/НЕЛК за 50%
и над 50% намалена работоспособност.
4.5. Автобиография;
4.6. Други документи, удостоверяващи опита
и квалификацията или придобит ранг като държавен служител – по преценка на кандидатите.
5.
Срок за подаване на документите: 10 календарни дни от
деня, следващ публикуването на обявлението за конкурса в регистъра по чл. 61,
ал. 1 от Закона за администрацията и на интернет страницата на Община Николаево:
www.nikolaevo.bg
6.
Място за подаване на документите: Община Николаево, гр.
Николаево, ул. Георги Бенковски № 9, етаж 3, стая № 8 – „Канцелария и
деловодство“ от 08:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа. Кандидатите
подават документите лично или чрез техни упълномощени представители.
Документите по т. 4 може да се подават и
по електронен път на ел. поща на Община Николаево obnikolaevo@nikolaevo.net, като
в този случай заявлението по т. 4.1. и декларацията по т. 4.2. следва да бъдат
подписани от кандидата с електронен подпис.
7.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на:
Ø информационното
табло в административна сграда на Община Николаево – гр. Николаево, ул. Георги
Бенковски № 9;
Ø интернет
страницата на Община Николаево www.nikolaevo.bg, в раздел
„Новини“.
8. Кратко описание на длъжността:
Длъжността "младши експерт" е
свързана със събирането и систематизирането на
информация, с обработката на бази данни, с проучването и обобщаването на
различни практики и алтернативни решения при подпомагане дейността на
по-високите длъжностни нива; експертът може да осъществява дейности по
административното обслужване.
Младши
експерт „ГРАО“ в Община Николаево: Изготвя документи по
гражданско състояние за ползване в страната и чужбина и прави заверка за
легализация; Участва в подготовката и провеждането на избори за Президент,
Парламент, Европарламент и местни органи на властта, както и национални и
местни референдуми; Актуализира информацията в регистрите на населението в
Общината; Съставя актове за раждане, граждански брак и смърт по установен
образец, включително при осиновяване и припознаване; Обработва и съставя по
установен образец документи по гражданско състояние на гражданите при: брак,
развод, промяна на постоянен и настоящ адрес и други данни; Оказва методическа
помощ на кметствата; Обработва документи по гражданска регистрация и ги
представя в ТЗ ГРАО Стара Загора; Съхранява и отговаря за регистрите за
раждане, брак и смърт; Поддържа Локална база данни за ЕСГРАОН; Обработва
актуализационни документи образци ЕСГРАОН-ТДС от Наредба № РД-02-20-9 от 21 май 2012 г. за функциониране на единната
система за гражданска регистрация; Издава
удостоверения за наследници, за семейно положение и др. по заявления
на граждани или по служебен път; Обработва и връчва
призовки на граждани, води дневник за призовките. Обработва и връчва и други
документи и книжа, подлежащи на връчване на граждани по реда на процесуалните
закони, и изходящи от други държавни органи и органи на местното
самоуправление; Дава обобщена информация за населението на Общината; Издава
удостоверения за вписване в картотечния регистър на чужди граждани; Обработва
заверените от кмета, от заместник-кметовете и от секретаря на Общината
пълномощни и води регистър на пълномощните. Вписва нотариалните заверки на
пълномощни за недвижими имоти и банки в информационна система „Единство 2“ на
Нотариалната камара; Подготвя и провежда граждански ритуали, заявени в
общината; Изпълнява и други, свързани с длъжността, задачи,
възложени от ръководителите на общината.
9. Минимален размер на основната
заплата за длъжността младши експерт ГРАО – 780.00 лв.
Индивидуалният
размер на основната заплата се определя съгласно чл. 67, ал. 4 от ЗДСл,
Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните
правила за работната заплата в Община Николаево, като се отчита нивото на
длъжността, квалификацията и индивидуалният професионален опит на кандидата (в
случай, че има такъв). Професионалният опит включва времето, през което
служителят е извършвал дейност в област или области, свързани с функциите в
длъжностната характеристика.
Индивидуалната основна месечна заплата на служител, който постъпват за първи път в административна
структура и притежава определения с КДА минимален професионален опит, се
определят в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за
длъжността. Индивидуалната основна месечна заплата на служител, който постъпва за първи път в административна структура
и имат професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността, се определят,
както следва:
1. при професионален опит, надвишаващ минималния за
длъжността с до 1 година – в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна
заплата за длъжността;
2. при професионален опит, надвишаващ минималния за
длъжността с от 1 до 7 години – в рамките на степен 2 на нивото на основната
месечна заплата за длъжността;
3. при професионален опит, надвишаващ минималния за
длъжността с над 7 години – в рамките на степен 3 на нивото на основната
месечна заплата за длъжността.
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за
държавния служител, нареждам обявлението за конкурса да се публикува в
регистъра по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията, на интернет страницата
на Община Николаево www.nikolaevo.bg
и в специализиран сайт за търсене на
работа – jobs.bg
Длъжностната характеристика за конкурсната
длъжност е на разположение на кандидатите при Секретаря на Община Николаево на
адрес: гр. Николаево, обл. Стара Загора, ул. „Георги Бенковски“ № 9, ет. 3,
стая № 6.
За справки и информация: Павлина Цанева - Секретар на Община Николаево, телефони
04330 / 2040, 04330 / 2071