С писмо от Института по публична администрация от 08.12.2022 г. получихме Доклада за обратна връзка по CAF, изготвен за община Николаево от Веселка Донкова - външен оценител към CAF-ресурсния център, определен за Община Николаево. Докладът е изготвен на база проведената в периода 1-21 септември 2022 г. външна обратна връзка - PEF (външна оценка по CAF).
Оценката за външна обратна връзка по CAF се изготвя на два етапа. Първият включва оценка по общо 9 стъпки, разделени в два стълба, а вторият е оценка на нивото на зрялост на администрацията, определено на база спазване и прилагане на осемте принципа на съвършенство.
****************************************************************************************************************************************************************************************************
Оценката на община Николаево - в резюме
1/ Оценка по стълб 1 и стълб 2
Профил за оценка по
Стълб 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Стъпка 1 - Решете как да планирате и организирате процеса
по самооценка |
|
|
|
V |
|
Стъпка 2 – Дайте публичност на проекта за самооценка |
|
|
|
|
V |
Стъпка 3 – Съставете една или повече групи за самооценка |
|
|
|
|
V |
Стъпка 4 – Организирайте обучение |
|
|
|
|
V |
Стъпка 5 – Извършете самооценката |
|
|
|
|
V |
Стъпка 6 – Съставете доклад за резултатите от самооценката |
|
|
|
V |
|
Профил за оценка по
Стълб 2 |
|
|
|
|
|
Стъпка 7 – Съставете план за подобрения |
|
|
|
|
V |
Стъпка 8 – Дайте публичност на плана за подобрения |
|
|
|
V |
|
Стъпка 9 – Приложете плана за подобрения |
|
|
|
V |
|
Минимален необходим резултат (включително 3 стъпки с минимален резултат 4) = 28 |
Точки 41 |
Скала за оценка по стълб 1 и стълб 2
1 |
Дейностите са извършени по много ограничен начин |
2 |
Дейностите са извършени по органичен начин |
3 |
Дейностите са извършени по приемлив начин |
4 |
Дейностите са извършени по задоволителен начин |
5 |
Дейностите са извършени по отличен начин |
2/ Оценка за ниво на зрялост на администрация
Осемте принципа на съвършенство |
Ниво на зрялост |
|||
0 |
I |
R |
M |
|
1. Подход,
ориентиран към резултати |
|
|
V |
|
2. Фокус
върху гражданите/потребителите |
|
|
|
V |
3. Лидерство
и постоянство на целите |
|
|
V |
|
4. Управление
чрез процеси и факти |
|
|
V |
|
5. Подход,
основан на възможности за развитие и участие на хората |
|
V |
|
|
6. Непрекъснато
обучение, иновации и усъвършенстване |
|
|
V |
|
7. Развитие
на партньорства |
|
|
V |
|
8. Социална
отговорност |
|
|
V |
|
Всички 8 принципа трябва да достигнат
най-малко начално ниво на зрялост ( I) |
Скала за оценка
0 |
= Началното ниво не е достигнато |
I |
= Начално ниво |
R |
= Ниво на реализация |
M |
= Ниво на зрялост |
*****************************************************************************************************************************************************************************************