Решения на ОбС Николаево №№ 181-197 от заседание, проведено на 29.4.2025 г., Протокол № 24

РЕШЕНИЕ

№ 181

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

ОТНОСНО: Одобряване на извършени разходи за командировки на Кмета на Община Николаево и Председателя на Общински съвет за първо тримесечие на 2025 година

 

Мотиви:

Съгласно чл. 8, ал. 4 от Наредбата за командировки в страната, разходи за командировки на Кмета на Община Николаево и на Председателя на общинския съвет се изплащат въз основа на представени разходооправдателни документи, изискващи се по тази наредба. След изтичането на всяко тримесечие се изготвя писмен отчет за получените командировъчни пари, който се одобрява от общинския съвет.

За периода от 01.01.2025 г. до 31.03.2025 г. не са осъществявани командировки от Кмета на Община Николаево.

За периода от 01.01.2025 г. до 31.03.2025 г. е осъществена една командировка от Председателя на Общинския съвет, за която е представен съответния отчет. Изплатени са 40,00 лева, от които 0,00 лева за пътни разходи и 40,00 лева за дневни разходи, съгласно Наредба за командировките в страната.

 

Във връзка с гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 6 и т. 23 от ЗМСМА, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

Одобрява извършените разходи за командировки на Председателя на Общинския съвет за първо тримесечие на 2025 година, в размер на 40,00 лева, които са отчетени като разход по Функция „Общи държавни служби“, Местна дейност 123 „Общински съвет“, подпараграф 10-51 „Командировки в страната“, както следва:

ü  За пътни разходи – 0,00 лева;

ü  За дневни – 40,00 лева. 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 182

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

ОТНОСНО: Одобряване Проект за изменение на Общ устройствен план и последващо изработване на ПУП - План за застрояване за ПИ с идентификатори по КККР на гр. Николаево, одобрена със заповед № РД-18-37/10.07.2007 г. на Изпълнителния директор на Агенцията по кадастър: 51648.36.311; 51648.48.310; 51648.53.715 и 51648.53.909 и 51648.37.97 с обща площ 21,38 дка.

Мотиви:

Със свое Решение №132 взето на заседание, проведено на 17.12.2024 г. с протокол № 19, Общински съвет Николаево е разрешил изработването на проект за изменение на Общ устройствен план и за последващо изработване на ПУП-План за застрояване за ПИ 51648.36.311; 51648.48.310; 51648.53.715; 51648.53.909 и 51648.37.97 по КККР на гр. Николаево, общ. Николаево, обл. Стара Загора. С това решение е одобрено и задание по чл. 125 от ЗУТ, съставено от възложителя - община Николаево. Допуснато е да се извърши последващо изработване на Подробен устройствен план, като ПУП ще се одобри след одобряване изменението на ОУП. Издадено е Решение №СЗ-26-ЕО/01.04.2025 г. на РИОСВ Стара Загора за преценяване необходимостта от извършване на екологична оценка на частично изменение на ОУП на общ. Николаево и изработване на ПУП-ПЗ в обхват ПИ 51648.36.311; 51648.48.310; 51648.53.715; 51648.53.909 и 51648.37.97 по КККР на гр. Николаево, общ. Николаево, обл. Стара Загора. Решението е „да не се извършва ЕО и оценка за съвместимост на плана“, тъй като няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони“. Изменението на ОУП на община Николаево и изработване на ПУП - План за застрояване за поземлени имоти 51648.36.311; 51648.48.310; 51648.53.715; 51648.53.909 и 51648.37.97 по КККР на гр. Николаево, общ. Николаево, обл. Стара Загора е обявено на сайта на община Николаево. Разгледано е на заседание на Общинския експертен съвет на 14.04.2025 г. и е приет без забележки. Изменението на плана ще създаде устройствена основа за изработване на подробен устройствен план (ПУП), който от своя страна ще послужи за промяна на предназначението на земеделската земя за неземеделски цели и за издаване на визи за проучване и проектиране в съответствие с чл. 140 ЗУТ. Проектът за ИОУПО Николаево e изработен съгласно действащата нормативна уредба в устройственото планиране – ЗУТ, Наредба № 8 от 14 юни 2001 г. за обема и съдържанието на устройствените планове (загл. изм. - дв, бр. 22 от 2014 г., в сила от 11.03.2014 г.) и Наредба № 7 от 22 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони в сила от 13.01.2004 г. - издадени от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).  

 

С оглед на гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 11 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 127, ал. 6 от ЗУТ, във вр. с чл. 134, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗУТ, Решение №132 на Общински съвет Николаево, взето на заседание, проведено на 17.12.2024 г. по протокол № 19, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

Одобрява Проект за изменение на Общия устройствен план на гр. Николаево (одобрен с Решение №346/29.11.2018 г. от Протокол №44 на Общински съвет Николаево и обн. в ДВ бр. 7 от 22.01.2019 г.) и последващо изработване на ПУП-План за застрояване за ПИ с идентификатори по КККР на гр. Николаево, одобрена със заповед № РД-18-37/10.07.2007 г. на Изпълнителния директор на Агенцията по кадастър: 51648.36.311; 51648.48.310; 51648.53.715 и 51648.53.909 и 51648.37.97 с обща площ 21,38 дка. В частта за ПИ 51648.36.311; 51648.48.310; 51648.53.715 и 51648.53.909 са предвидени устройствени зони за озеленяване, спорт, атракции и допълващи ги обслужващи дейности “Атр“ при следните пределно допустими устройствени параметри:

 

-Височина на застрояване – макс. 7м;

- плътност на застрояване ( Пл); макс 20%;

- интензивност на застрояване (Кинт): макс. 0,4;

- озеленена площ (Позел.) мин. 50% като 2/3 е с дървесна растителност

 

За ПИ 51648.37.97 е предвидена жилищна устройствена зона за социални жилища с малка височина на застрояването „Жм“, която се устройва с последващ специализиран ПУП и при следните пределно допустими устройствени параметри:

- Височина на застрояване – макс. 10м;

- плътност на застрояване ( Пл); макс 60%;

- интензивност на застрояване (Кинт): макс. 1,2;

- озеленена площ (Позел.) мин. 40% като 1/2 е с дървесна растителност

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 183

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

ОТНОСНО: Безвъзмездно предоставяне за управление на Лек автомобил на ОД на МВР – Стара Загора

Мотиви:

Депозирано е до кмета на община Николаево предложение вх. № 11-00-142/16.04.2025 г. по описа на община Николаево, УРИ 349-000-8403/16.04.2025 г. по описа на ОД на МВР Стара Загора, от началника на ОДМВР – Стара Загора, Община Николаево да предостави лек автомобил за ползване от служителите на ОДМВР – Стара Загора, а именно автомобил ФОЛКСВАГЕН ПАСАТ, с регистрационен №СТ5335ВН, рама номер WVWZZZ3BZ1E159741, дизелов двигател №AKN065044, цвят светло сив металик, като същият е надлежно заведен като актив на общината.

Съгласно чл. 8, ал. 1 и ал. 2 от Закона за общинската собственост, придобиването, управлението и разпореждането с имоти и вещи общинска собственост се извършва под общото ръководство и контрол на Общинския съвет, а редът за придобиване на правото на собственост се определя с Наредбата на Общински съвет, при спазване на разпоредбите на Закона за общинската собственост и на специалните закони в тази област.

Съгласно чл. 12, ал. 3 от Закона за общинската собственост, имотите и вещите – общинска собственост, които не са необходими за нуждите на органите на общината или на юридически лица и звена на общинска бюджетна издръжка, могат да се предоставят безвъзмездно за управление на други юридически лица на бюджетна издръжка или на техни териториални структури. Редът за предоставяне за безвъзмездно управление на имоти и вещи – общинска собственост, се определя от общинския съвет в нарочната наредбата по чл. 8, ал. 2 от ЗОС, каквато се явява Наредба №3 ЗА РЕДА ЗА ПРИДОБИВАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКО ИМУЩЕСТВО, приета от съвета.

Съгласно чл. 30, ал. 2 от Наредба №3 ЗА РЕДА ЗА ПРИДОБИВАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКО ИМУЩЕСТВО, „Общото ръководство и контрол по управлението на вещите - общинска собственост се осъществява от Кмета на Общината.“

Съгласно чл. 31, ал. 1 и ал. 2 от същата наредба „Вещите - частна общинска собственост, се предоставят безвъзмездно за управление на юридически лица и звена на общинска бюджетна издръжка със заповед на Кмета на Общината.“, като „Вещите с балансова стойност над 1000.00 лв. (хиляда лева) се предоставят по реда на ал.1 след решение на Общински съвет.“, при което разглежданият автомобил попада в тази хипотеза.

Съгласно чл. 32, ал. 1 от същата наредба, „Вещите, които не са необходими за дейността на органите на местното самоуправление и местната администрация, на юридическите лица и звена на общинска бюджетна издръжка и на търговските дружества с общинско имущество, могат да се предоставят безвъзмездно за управление на други юридически лица на бюджетна издръжка или на техни териториални структури по реда на чл. 31“.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, във вр. с чл. 8, ал. 1 от Закона за общинската собственост, и чл. 31, ал. 1 и ал. 2 от Наредба №3 ЗА РЕДА ЗА ПРИДОБИВАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКО ИМУЩЕСТВО, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

I.1. Предоставя безвъзмездно за управление на ОБЛАСТНА ДИРЕКЦИЯ на МВР – СТАРА ЗАГОРА, с адрес ул. „Граф Игнатиев“ №16, гр. Стара Загора, с ЕИК по регистър БУЛСТАТ:129009952, следната движима вещ, частна общинска собственост: лек автомобил - марка ФОЛКСВАГЕН ПАСАТ, с регистрационен №СТ5335ВН, WVWZZZ3BZ1E159741, дизелов двигател №AKN065044, цвят светло сив металик, брой места 4+1, цвят бял, дата на първа регистрация: 14.02.2001 г.

 

2. Лекият автомобил се предоставя за управление при условията на договор за заем за послужване, по смисъла на чл. 243 и сл. от ЗЗД, за служебно ползване от служителите при ОДМВР – Стара Загора, за срок от десет години.

 

3. Всички разходи за оборудване и експлоатация на лекия автомобил да бъдат за сметка на ОДМВР – Стара Загора.

 

4. Одобрява проекта на договор за заем за послужване – Приложение № 1 към решението.

 

II. Възлага на Кмета на Община Николаево да извърши всички необходими действия в изпълнение на настоящото решение, в т.ч. да сключи съответния договор за заем за послужване, съгласно одобрения проект, приложен към настоящото решение – Приложение № 1.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 184

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

 

ОТНОСНО: Вземане на решение за безлихвен заем от бюджетни средства на Община Николаево – в извънбюджетна сметка по проект «BG05SFPR002-1.003-0001 "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ», финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд +

 

Мотиви:

През 2025 година Община Николаево кандидатства по проект «BG05SFPR002-1.003-0001 "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ», финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд +, който беше одобрен.

През месец март 2025 година беше сключен договор за безвъзмездна финансова помощ: № ЗР-КЗ-09-05-11455#11 между Агенция по заетостта и Община Николаево.

Финансирането на проект «BG05SFPR002-1.003-0001 "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ» се извършва на тримесечие, като разходите се разплащат от Община Николаево, а след одобряване на разходите – те се възстановяват по бюджета на общината.

Цели на Проекта:

Ø  Основната цел на проекта е да се улесни достъпът до заетост и социална интеграция на неактивни и уязвими лица, включително лица с трайни увреждания, чрез осигуряване на субсидирана заетост и придобиване на трудови умения;

Ø  Насърчаване на социалното включване на хора с трайни увреждания;

Ø  Подпомагане на прехода от неактивност към устойчив трудов статус;

Ø  Създаване на благоприятна и подкрепяща работна среда за уязвими лица.

Очаквани резултати от Проекта:

Ø  Осигуряване на заетост – включване на 3 лица с трайни увреждания на трудови договори за срок от 24 месеца на длъжност „Общ работник“;

Ø  Повишаване на тяхната самостоятелност и социална активност;

Ø  Намаляване на социалната изолация и риска от бедност сред уязвими групи;

Ø  Осигуряване на общественополезна заетост в полза на общината;

Ø  Подкрепа за дългосрочната им трудова реализация;

Ø  Социална адаптация – повишаване на самоувереността и трудовата мотивация на лицата с трайни увреждания, чрез интеграция в работна среда.

Съгласно Договорите за безвъзмездна финансова помощ, сключени между Управляващия орган /Агенция по заетостта/ и Община Николаево, Управляващия орган извършва междинни/окончателни плащания след верифициране на изпълнените дейности и извършените разходи въз основа на подадено от бенефициента искане за междинно/ окончателно плащане.

В рамките на проект «BG05SFPR002-1.003-0001 "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ» в Община Николаево са назначени общо 3 лица с трайни увреждания (с установена степен на намалена работоспособност – вид и степен на увреждане 75% и над 75%), които са били неактивни и безработни преди включването им в дейностите по проекта. С тях са сключени трудови договори за срок от 24 месеца, на минимална работна заплата – 1 077 лв.

ü  "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ”назначени са 2 лица в гр. Николаево /Общ работник/;

ü  "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ– назначено е 1 лице в с. Елхово /Общ работник/.

За извършване на плащане на месечните възнаграждения и дължимите осигурителни вноски за едно лице по Проект «BG05SFPR002-1.003-0001 "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ» – работници /общи/“ са необходими 1 284 лв. месечно, или общо:

1 284 лв. × 3 лица = 3 852 лв. месечно

3 852 лв. × 3 месеца = 11 556 лв., които са необходими за тримесечие.

Поради специфичния механизъм на финансиране на проекта, възстановяването на направените разходи се извършва със забавяне, след предоставяне на отчет и неговото одобрение от управляващия орган. С цел осигуряване на нормалното протичане на дейностите и навременно изплащане на възнагражденията на наетите лица, е необходимо да бъде осигурен безлихвен заем от бюджета на Община Николаево към извънбюджетната сметка на проекта, в размер на 11 556 лв.

 

 

Поради така изложените фактически основания и на правно основание: чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, във връзка с чл. 21, ал. 1, т. 6 и т.10 от ЗМСМА, чл. 124, ал. 3 от Закона за публичните финанси и във връзка с чл. 60, ал. 1 от АПК, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.Разрешава безлихвен заем от бюджетни средства на Община Николаево, в размер на 11 556 лева – в извънбюджетната сметка по проект «BG05SFPR002-1.003-0001 "ЗАПОЧВАМ РАБОТА" – КОМПОНЕНТ 3 "ЗАЕТОСТ», финансиран по Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021 – 2027, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейски социален фонд +, със срок на погасяване незабавно след приключване на проекта и възстановяване на окончателно плащане от страна на Управляващия орган – Агенция по заетостта.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 185

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

 

ОТНОСНО: Приемане на Годишен план за развитие на социалните услуги в община Николаево за 2025 г.

 

Мотиви:

Съгласно Закона за социалното подпомагане, чл.36 б, ал. 4 от Правилника за неговото прилагане, общините приемат ежегодно своите годишни планове за развитие на социалните услуги, съдържащи дейностите, които ще се изпълняват през следващата календарна година. В тази връзка е разработен Годишен план за развитие на социалните услуги в община Николаево за 2025 г., съгласуван с Дирекция „Социално подпомагане“ – Гурково. Настоящият Годишен план е разработен в изпълнение на чл.38, ал.1 от Закона за социалните услуги.

Предложеният Годишен план за развитие на социалните услуги в община Николаево за 2025 г. има за цел:

-           Осигуряване на равен достъп до качествени услуги на хората от всички рискови групи; разширяване на мрежата от социални услуги в общината, като  чрез грижа и подкрепа  се създават  условия за повишаване качеството на живот на възрастни, болни и самотни хора; както и пълноценна реализация на хората в трудоспособна възраст, с приоритет на младите хора;

-           Разкриване на нови социални услуги, свързани с превенция, деинституционализация и подготовка за самостоятелен живот на деца от институции, в подкрепа на семейства в риск.

-           

На основание чл.21, ал.1, т.12 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) и чл.38, ал.1 от Закона за социалните услуги, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1. Приема Годишен план за развитие на социалните услуги в община Николаево за 2025 г.

 

Участвали в гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

************************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 186

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

 

ОТНОСНО: Сключване на Меморандум за побратимяване между Община Николаево, Република България и Район Тараклия, Република Молдова.

 

Мотиви:

От няколко месеца се провеждат разговори с ръководството и най вече с Председателя на районния съвет на Тараклия г-н Лазар Дерменжи. Район Тараклия се намира в южната част на Република Молдова, на 147 км. от столицата гр. Кишинев. Населението е смесено българско и молдовско, като 65% от това население е от български произход. Район Тараклия има 2 града и 24 села. През 1999 г., като част от продължаващата административна реформа, района става част от Кагулския уезд, но на 22 октомври 1999 г., по искане на мнозинството в района етнически българи е създаден самостоятелен Тараклийски уезд. През 2004г. е открит и работи Тараклийски държавен университет. Преди 2 месеца г-н Дерменджи беше на официално посещение при нас в България, с цел създаване на бъдещи връзки между двете Общини и извършване на обмен на културни програми и събития, както и развитие на отношенията по линия на туризма и предприемачеството.

Развитието и поддържането на международни партньорства на местно и регионално ниво е от особено значение за социално-икономическото развитие и за насърчаване на комуникацията на местните общности, както и за създаването на множество лични контакти.

Подписването на Меморандум за разбирателство и сътрудничество между Община Николаево и Район Тараклия, Република Молдова ще даде възможност на администрацията, бизнеса и жителите на двете общини да участват в съвместни проекти и да си сътрудничат в различни области на социалния, икономическия и културния живот. Това ще бъде предпоставка историята, културата, бита и душевността на хората на двете общини по пътя на взаимни  посещения и активизиране на културния и туристическия обмен.

Партньорството между двете общини ще създаде благоприятни условия за популяризиране на нашето историческо наследство и традиции, а отношенията между двете страни ще се задълбочат. Опосредстването на преки контакти между местните власти в Община Николаево и Район Тараклия, Република Молдова ще създаде потенциал за бизнес взаимоотношения между фирми и предприемачи във всички сфери, както и за туристически и друг обмен между хората.

 

С оглед гореизложеното и на основание чл.21, ал.1, т.15 и т.23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, Общинския съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.Общинският съвет одобрява предложения проект на Меморандум за разбирателство и сътрудничество между Община Николаево Република България и Район Тараклия, Република Молдова.

 

2.Упълномощава Кмета на Община Николаево да подпише Меморандум за разбирателство и сътрудничество между Община Николаево, Република България и Район Тараклия, Република Молдова.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 187

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

 

ОТНОСНО: Приемане на нова Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево

 

Мотиви:

Настоящата Наредба № 21 за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане на дългосрочен дълг от Община Николаево е приета през далечната 2009 година и през годините не е изменяна. Промените в материята са многобройни и важни, и включват приемане на Закона за въвеждане на еврото в Република България, Закон за публичните финанси, изменения в Закона за общинския дълг. Всичко това обуславя необходимостта от изработване и приемане на изцяло нова Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево.

В предложения проект са посочени условията и реда за провеждането на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг в Община Николаево. Един от основните фактори за приемане на нова Наредба е въвеждането на еврото като официална валута, което изисква определени промени в българското законодателство, за да се гарантира правната сигурност и да се създадат условия за гладкото и безпроблемно преминаване към новата валута. Приет е закон за въвеждане на еврото в Република България, уреждащ общи въпроси, свързани с единната европейска валута, принципите, които трябва да се спазват при въвеждането на еврото, като например: продължаване действието на съществуващите договори и други правни инструменти. Законът регламентира датата на присъединяване към еврозоната и фиксира продължителността на периода на едновременно използване на двете парични единици, както и на периода на двойно обозначаване на цените, начините за защита на потребителите и други подобни дейности.

Един от основните фактори за приемане на нова Наредба е въвеждането на еврото като официална валута, което изисква определени промени в българското законодателство, за да се гарантира правната сигурност и да се създадат условия за гладкото и безпроблемно преминаване към новата валута. Приетият Закон за въвеждане на еврото в Република България урежда общи въпроси, свързани с единната европейска валута и принципите, които трябва да се спазват при въвеждането му. Общинските администрации имат ключова роля в осигуряването на успешното преминаване към еврото. Община Николаево следва да бъде подготвена да осигури безпроблемното и гладкото прилагане на еврото.

Проектът за нова „Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево“ е разделена на дванадесет раздела и заключителни разпоредби, които са изготвени в съответствие с промените в Административно-процесуалния кодекс, Закон за публичните финанси, Закона за общинския дълг.

Съгласно разпоредбата на чл. 26, ал. 1 от Закон за нормативните актове изработването на проект на нормативен акт следва да бъде извършено при зачитане на принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, субсидираност, пропорционалност и стабилност, които са спазени при изготвяне на проекта.

 

Цели, които се поставят

 

Проектът на „Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево“ цели спазване принципите за откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, конкретно при определяне на условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг, привеждане в съответствие с действащите от по-висока степен нормативни актове, постигане на ясна регламентация в уредбата на обществените отношения.

Предложената наредба е съобразена с действащото законодателство и осигуряване на безпроблемното преминаване към единната европейска валута, след решение на Съвета на европейския съюз.

 

Финансови и други средства, необходими за прилагането на Наредбата

 

За прилагане на новата нормативна уредба не са необходими финансови и други средства, различни от тези, осигуряващи прилагането на действащата понастоящем Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане на дългосрочен дълг от Община Николаево.

 

Очаквани резултати от прилагането на новия проект

 

С приемането и прилагането на новата наредба се очаква да се подобрят условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг, включително: ограничения за размера на дълга, обществено обсъждане, покана за обществено обсъждане, провеждане на обсъждането, поемане на общинския дълг, общински гаранции, процедура при избор на финансова или кредитна институция и финансов посредник, регистър на общинския дълг, обслужване на дълга.

 

Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз

 

Настоящият проект на наредба е изготвен в съответствие със Закона за въвеждане на еврото в Република България, Закон за публичните финанси, Закона за общинския дълг.

Проектът е съобразен с принципите на Европейската харта за местно самоуправление, Европейска харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейския съюз.

 

            Спазвайки разпоредбите на Закон за нормативните актове и свързаните с него подзаконови нормативи, проектът на Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево бе публикуван за обществено обсъждане на 18.03.2025 година едновременно в сайта на Община Николаево и на Портала за обществени консултации, като с това на заинтересованите лица бе предоставен 30-дневен срок за предложения и становища по проекта. В установения от закона срок няма постъпили предложения и становища по проекта.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, при спазване изискванията на чл. 76, ал. 3 и чл. 77 от Административнопроцесуалния кодекс, чл. 8, чл. 11, ал. 1 и чл. 28, ал. 1 от Закона за нормативните актове, и принципите, заложени в чл. 6, ал. 3 и ал. 4 от Административнопроцесуалния кодекс, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

Приема Наредба за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 188

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

ОТНОСНО: Приемане на нова структура на Общинска администрация Николаево и промяна на финансираната численост на персонала в някои бюджетни дейности

Мотиви:

С настоящото предложение предлагам на вашето внимание нова структура на Общинска администрация Николаево. При нейното обсъждане и разработване са спазвани разпоредбите на приложимото законодателство, а именно: Закона за администрацията, Закона за местното самоуправление и местната администрация, Закона за публичните финанси, Закона за държавния служител, Закона за административно-териториалното устройство, Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор и Закона за вътрешния одит в публичния сектор.

В структурата на Общинска администрация е предвидено отново дейността на кмета на Общината да се подпомага от 2-ма заместник-кметове, с конкретизирани ресори и функции както следва:

1. Заместник-кмет с ресор „Хуманитарни дейности и транспорт”

2. Заместник-кмет с ресор „Стопански дейности, европейски проекти и програми”

 

Длъжност Секретар на община се запазва, която, освен предвидените в ЗМСМА задължения, съгласно Устройствения правилник на общинската администрация Николаево секретарят ръководи пряко дейността и на Дирекция „.Административно, информационно и техническо обслужване”. Главният архитект на общината е на директно подчинение на Кмета на общината и остава на ½ щат.

Спецификите на новата структура са следните:

1. Конкретизирани са ресорите на двамата заместник-кметове, така че да не се дублират с функциите и законовите задължения на секретаря на общината. Ресорните функции са определени така, че да покриват и да осъществяват пряк контрол на конкретна дейност в администрацията.

2. Запазени са наименованията и броя на Дирекциите, но се променят щатните бройки в дирекция ФСДМП като се разделят функциите на директор на дирекция „Финансово-счетоводни дейности и местни приходи“ и на инспектор „МДТ“, с което дирекцията от 8 става с 9 щата.

3. Запазват се основните дейности в трите дирекции, като контролът на тяхната работа се прецизира с промяната в ресорите на заместник-кметовете.

4. Към щата на Общинска администрация се добавя една бройка на дофинансиране, коята отива в Общата администрация, в дирекция АИТО.

 

Промените в структурата са отразена в Приложение № 1 - структура на общинската администрация и органограма, като са посочени координацията и подчинеността в общинската администрация, с оглед на предложената нова структура.

От опита, който натрупах в рамките на тази година и половина управление, предвид заложените в управлениската ми програма дейности и предвид постоянно нарастващите задължения на експертите в администпацията, регламентирани с европейското и бъргарското законодателство, считам, че предложената структура ще бъде много по-ефективна в процеса на изпълнение и управление на административната работа, и ще спомогне за по-доброто разпределяне на задълженията и контрола.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 2 от ЗМСМА и чл. 45, ал. 1, т. 2, б. „а” от Закона за публичните финанси, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

1. Одобрява структурата на Общинската администрация, съгласно Приложение № 1 - структура на общинската администрация в община Николаево, в сила от м. май 2025 г., с численост 32 щатни бройки и 1 бройка на дофинансиране.

 

2. Финансирането на разходите за персонала на общинската администрация да се извършва както следва:

- за 32 щатни бройки – за сметка на субсидията от държавния бюджет за разходи за делегирани от държавата дейност „Общинска администрация”,

- за бройката на дофинансиране – от местни приходи за дейност „Общинска администрация”.

Приложение № 1

Структура на общинска администрация

 

Общинска администрация – общ брой 33 щатни бройки, от които на дофинансиране към общината 1 бройка.

 

А. Изборни длъжности: 4

Кмет на община – 1

Кметове на кметства – 3

 

Б. Администрация на общината – 29

обща численост 26 щатни бройки,

заместник-кметове – 2,

бройки на дофинансиране – 1

 

Б1. Длъжности пряко подчинени на кмета на общината – 3,5 щатни бройки

1.       Заместник-кмет - 2

2.       Секретар на община - 1

3.       Главен архитект - 0,5

 

Б2. Дирекции:

Обща администрация  - 8,5 бройки, от които на дофинансиране към администрацията 1 бройка

-          Дирекция „Административно информационно и техническо обслужване” - 7,5 щатни бройки + 1 бройка на дофинансиране

 

Специализирана администрация - 17 бройки.

-          Дирекция „Общински дейности и устройство на територията” - 8 щатни бройки.

-          Дирекция „Финансово-счетоводни дейности и местни приходи” - 9 щатни бройки.

 

Участвали в гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 189

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

 

ОТНОСНО: Приемане на Отчет за изпълнение на Общински план за младежта на Община Николаево за 2024 г.

Мотиви:

Общинският годишен план за младежта и заложените в него приоритети и специфични цели за 2024 г., бяха  насочени към създаване на благоприятни условия за насърчаване на икономическата активност и кариерно развитие на младите хора, подпомагане развитието на талантите, творческите умения и възможности за изяви на младите хора, повишаване физическата активност и насърчаване на здравословен начин на живот, развитие на младежкото доброволчество, повишаване на гражданската активност сред младите хора и повишаване ролята на младите хора в превенцията на престъпността.

            В отчета за изпълнение  на общинския план за младежта – са отразени всички  дейности, извършени през изминалата 2024 г.

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 24 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), Общински съвет-Николаево

Р Е Ш И:

 

1. Приема Отчет за изпълнението на общинския план за младежта на Община Николаево за 2024 г., съгласно приложението, неразделна част от настоящото решение.            

 

Участвали в гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

****************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 190

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

 

ОТНОСНО: Приемане на Общински план за младежта за 2025 година.

Мотиви:

Планът за младежта за 2025 г. е изготвен след направен анализ на ситуацията в общината и включва дейности, приоритети и специфични цели за провеждане на общинската политика за младежта и мерки за постигането, както и отговаря по съдържание на чл.16, ал. 2 и ал.3 от Закона за младежта.

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 12 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), Общински съвет-Николаево

Р Е Ш И:


1. Приема Общински план за младежта на Община Николаево за 2025 година, съгласно приложението, неразделна част от настоящото решение.

 

Участвали в гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 191

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

 

ОТНОСНО: Изменение на Наредба № 26 за условията и реда за записване, отписване и преместване на децата в детските градини и училищата на територията на Община Николаево

Мотиви:

В изпълнение на решение № 422/21.12.2022 г. на Общински съвет Николаево, взето с оглед законовите промени в Закона за училищно и предучилищно образование (ДВ, бр.17 от 2022), при които бяха отменени текстовете – ал. 10 на чл. 283 и ал. 2, 3 и 4 на чл. 298 на същия закон, регламентиращи начина, по който се определят таксите, които родителите заплащаха при посещение на децата им в предучилищно и задължително предучилищно образование.

Съответно беше изменен и Законът за местните данъци и такси (ДВ, бр. 17 от 2022 г), като бе отменен чл. 81 за събирането от родителите и настойниците на месечни такси за ползването на детски ясли и детски градини. 

Съобразяващо разпоредбата на чл. 298, ал. 1 на Закона за предучилищното и училищното образование, съгласно който от 01.04.2022 г. издръжката на децата в предучилищното образование в държавните и общинските детски градини и училища се осигурява със средства от държавния бюджет и със средства от общинския бюджет. При което родителите не дължат заплащане на такси за посещение на децата им в яслени групи и в другите възрастови групи на детските градини на територията на Община Николаево.  Допълнителните услуги, предлагани от детските градини извън държавните образователни изисквания по желание на родителите или настойниците, съобразно интересите и потребностите на децата, се заплащат съгласно чл. 68, ал. 1 от ЗПУО и Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Николаево.

С цел синхронизиране разпоредбите на Наредба №26 за условията и реда за записване, отписване и преместване на децата в детските градини и училищата на територията на Община Николаево с действащото законодателсво, е необходимо текстът на чл. 5, ал. 5 от същата да бъде отменен.

 

 

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 12 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:


Отменя се текста на чл. 5, ал. 5 от Наредба №26 за условията и реда за записване, отписване и преместване на децата в детските градини и училищата на територията на Община Николаево.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***************************************************


РЕШЕНИЕ

№ 192

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

 

ОТНОСНО: Приемане на нова Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала

Мотиви:

Настоящата „Наредба № 22 за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала“ е приета през далечната 2012 година и през годините не е изменяна. Промените в материята са многобройни и важни, и включват приемане на Закона за въвеждане на еврото в Република България и Закона за общинската собственост. Всичко това обуславя необходимостта от изработване и приемане на изцяло нова „Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала“.

В предложения проект са посочени условията и редът за упражняване на правата на собственост на общината в търговски дружества с общинско участие в капитала.

Много важен фактор за приемане на нова Наредба е въвеждането на еврото като официална валута, което изисква определени промени в българското законодателство, за да се гарантира правната сигурност и да се създадат условия за гладкото и безпроблемно преминаване към новата валута. Приет е Закон за въвеждане на еврото в Република България, уреждащ общи въпроси, свързани с единната европейска валута, принципите, които трябва да се спазват при въвеждането на еврото, като например: продължаване действието на съществуващите договори и други правни инструменти. Законът регламентира датата на присъединяване към еврозоната и фиксира продължителността на периода на едновременно използване на двете парични единици, както и на периода на двойно обозначаване на цените, начините за защита на потребителите и други подобни дейности. Общинските администрации имат ключова роля в осигуряването на успешното преминаване към еврото. Община Николаево следва да бъде подготвена да осигури безпроблемното и гладкото прилагане на еврото.

Проектът за нова „Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала“ е разделена на: три глави, допълнителни разпоредби и заключителни разпоредби, които са изготвени в съответствие с промените в: Административно-процесуалния кодекс, Закона за общинската собственост.

Съгласно разпоредбата на чл. 26, ал. 1 от Закон за нормативните актове изработването на проект на нормативен акт следва да бъде извършено при зачитане на принципите на необходимост, обоснованост, предвидимост, откритост, съгласуваност, субсидираност, пропорционалност и стабилност, които са спазени при изготвяне на проекта.

Цели, които се поставят

Проектът на „Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала“ цели спазване принципите за откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, конкретно при определяне на условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг, привеждане в съответствие с действащите от по-висока степен нормативни актове, постигане на ясна регламентация в уредбата на обществените отношения.

Предложената наредба е съобразена с действащото законодателство и осигуряване на безпроблемното преминаване към единната европейска валута, след решение на Съвета на европейския съюз.

Финансови и други средства, необходими за прилагането на Наредбата

За прилагане на новата нормативна уредба не са необходими финансови и други средства, различни от тези, осигуряващи прилагането на действащата понастоящем Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала. 

Очаквани резултати от прилагането на новия проект 

С приемането и прилагането на новата наредба се очаква да се подобрят процесите за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала, включително: образуване, преобразуване и прекратяване на еднолични търговски дружества с общински участие, представители на Община Николаево в търговските дружества, в които общината е акционер или съдружник, участие на общината в търговски дружества.

 

Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз

Настоящият проект на наредба е изготвен в съответствие със Закона за въвеждане на еврото в Република България, Закон за публичните финанси, Закона за общинския дълг.

Проектът е съобразен с принципите на Европейската харта за местно самоуправление, Европейска харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейския съюз.

            Спазвайки разпоредбите на Закон за нормативните актове и свързаните с него подзаконови нормативи, проектът на Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала бе публикуван за обществено обсъждане на 18.03.2025 година едновременно в сайта на Община Николаево и на Портала за обществени консултации, като с това на заинтересованите лица бе предоставен 30-дневен срок за предложения и становища по проекта. В установения от закона срок няма постъпили предложения и становища по проекта.

 

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, при спазване изискванията на чл. 76, ал. 3 и чл. 77 от Административнопроцесуалния кодекс, чл. 8, чл. 11, ал. 1 и чл. 28, ал. 1 от Закона за нормативните актове, и принципите, заложени в чл. 6, ал. 3 и ал. 4 от Административнопроцесуалния кодекс, Общински съвет-Николаево


Р Е Ш И:

 

Приема Наредба за условията и редът за упражняване на правата на собственост на Община Николаево в търговски дружества с общинско участие в капитала.

 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево 

**********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 193

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

 

ОТНОСНО: Изменение и допълнение на Наредба № 5 за рекламната дейност на територията на Община Николаево

 

Мотиви:

Изменението и допълнението на Наредба № 5 за рекламната дейност на територията на Община Николаево е обусловено от приетата изцяло нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и регламентирането на таксите за реклама в приложение № 12 от нея.

Проектът за изменение и допълнение на Наредба № 5 съдържа:

- изменение в раздел XI „Такси“, като предложената разпоредба препраща към новоприетата от ОбС Николаево Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги, в чийто приложения са събрани таксите на всички услуги, предлагани от Община Николаево, включително за рекламна дейност, с цел по-голяма прегледност и яснота,

- обединяване на текстовете от §4, §5 и §6 в един общ параграф и

- добавяне на нов §5, с който се регламентира превалутирането на глобите от наредбата при въвеждане на еврото в Република България.

С изменението се цели синхронизиране на Наредба № 5 за рекламната дейност с приетата изцяло нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Николаево, по-голяма прегледност при работа на служители и граждани с местните нормативни актове, обособяване на един параграф за измененията на наредбата и включване на текст за превалутирането на сумите в български лева, посочващи глоби при нарушения.

В изпълнение изискванията на чл. 26, ал. 3-4 от Закона за нормативните актове проектът за изменение и допълнение на Наредба № 5 за рекламната дейност на територията на Община Николаево, ведно с мотивите са оповестени на интернет страницата на Община Николаево и на Портала за обществени консултации. На заинтересованите лица бе предоставен 30-дневен срок, считано от 18.03.2025 г., за предложения и становища по проекта. В законоустановения срок такива не са постъпили.

 

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 13 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, във връзка с чл. 7, ал. 2 и чл. 8 от Закона за нормативните актове, и във връзка с чл. 76, ал. 3 и чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс, Общински съвет-Николаево

 

 

Р Е Ш И:

 

Изменя и допълва Наредба № 5 за рекламната дейност на територията на Община Николаево, приета с Решение № 95 / 23.12.2008 г., изменена с Решение № 79 / 21.09.2016 г. и Решение № 166 / 29.07.2017 г., всички на ОбС Николаево, както следва:

 

§ 1. В Раздел XI „Такси“, член 35 се изменя както следва: 

„Чл. 35. За осъществяване на рекламна дейност се събират такси, съгласно приложение № 12 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги.“

 

§ 2. В Преходните и заключителни разпоредби към § 4 се добавят текстовете за изменение на наредбата по Решенията на ОбС Николаево от § 5 и § 6, а двата параграфа се отменят (заличават). § 4 добива следното съдържание: 

„§ 4. Новата Наредба е приета с Решение № 95 / 23.12.2008 г. по Протокол № 12 / 23.12.2008 от заседание на Общински съвет Николаево. Наредбата е изменена с:

- Решение № 79 / 21.09.2016 г. по протокол № 14 / 21.09.2016 г.

- Решение № 166 / 29.07.2017 г. по протокол № 24 / 29.07.2017 г.“

 

Измененията в Наредба № 5 от настоящия проект се отбелязват като следващо тире към новия §4 от ПЗР към нея.

 

§ 3. В Преходните и заключителни разпоредби се създава нов § 5 със следното съдържание: 

„§ 5. Считано от датата на въвеждане на еврото в Република България глобите в лева по чл. 30 и чл. 32 от тази Наредба се превалутират в евро, съгласно чл. 12 от Закона за въвеждане на еврото в Република България, и получената сума се закръгля по правилото на чл. 13 от Закона за въвеждане на еврото в Република България.“

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 194

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

ОТНОСНО: Сключване на споразумение с Община Мъглиж и Община Гурково

Мотиви:

            Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево” е вписано в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) на 08.08.2023 г. с ЕИК 207482003, като членове на Общото събрание са общините Мъглиж и Николаево.

Във връзка с отворена процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г., Община Гурково има желание да се присъедини към сдружението, като това ще доведе до разширяване на територията на действие на МИГ-а / Сдружението /.

 

            След присъединяване на община Гурково и съгласно условията за кандидатстване (11.1.1.2. съдържа в наименованието си обозначението „Местна инициативна група“, или съкратено „МИГ“, както и наименованието/ията на общината/ите на територията на действие на сдружението;), Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево” ще се преименува на „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково”.

            Към настоящия момент в срок до 26-ти май 2025г. следва да бъде актуализирана стратегия за ВОМР и да бъде подаден формуляр за кандидатстване по Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г. от страна на "Местна инициативна група - Мъглиж, Николаево" с ЕИК 207482003.

Т.е. следва да бъде възложено изпълнението на следните услуги с предмет „Проучвания, анализи и подготовка на стратегия за Водено от общностите местно развитие на Местна инициативна група Мъглиж, Николаево, Гурково за периода 2023 – 2027”, които включват изпълнението на следните дейности:

ДЕЙНОСТ

бр.

Дейност № 1:

Проучване и анализ на заинтересованите страни на територията, за целите на разработваната стратегия за водено от общностите местно развитие /ВОМР/, в т.ч. проучване на нагласите и интереса на населението, публичния, стопански и нестопански сектор.

1

Дейност № 2:

Извършване на социално-икономически анализ на настоящото състояние на територията, в т.ч. проучване и анализ за идентифициране на проблемите, потребностите и приоритетите на територията за целите на разработваната стратегия за ВОМР.

1

Дейност № 3:

Актуализация на стратегия за ВОМР, включително съдействие за консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията.

 

1

 

Дейност № 4:

Изготвяне на формуляр за кандидатстване по Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г.

 

 

 

1

 

 

на стойност 45 000 лв. (четиридесет и пет хиляди лева) без включен ДДС или 54 000 лв. (петдесет и четири хиляди лева) с включен ДДС.

Разходите за изпълнението на тази услуга следва да бъдат поети поравно от Община Мъглиж, Община Николаево и Община Гурково, тъй като "Местна инициативна група - Мъглиж, Николаево" Сдружение с ЕИК 207482003 не развива дейност и не разполага със средства.

 

На следващо място във връзка с необходимостта от предоставяне на правни консултации във връзка кандидатстване по Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г. от страна на "Местна инициативна група - Мъглиж, Николаево" Сдружение с ЕИК 207482003, следва да бъде възложено изпълнението им и същите са на стойност 4 998 лв. (четири хиляди деветстотин деветдесет и осем лева) без включен ДДС или 5 997,60 лв. (пет хиляди деветстотин деветдесет и седем лева и 60 стотинки) с включен ДДС.

Разходите за изпълнението на тази услуга следва да бъдат поети поравно от Община Мъглиж, Община Николаево и Община Гурково, тъй като "Местна инициативна група - Мъглиж, Николаево" Сдружение с ЕИК 207482003, не развива дейност и не разполага със средства.

Предвид горното, следва да се сключи споразумение между трите общини – Община Мъглиж, Община Николаево и Община Гурково.

 

С подписване на споразумението всяка от общините поема ангажимент да осигури по 1/3 част от стойността на описаните дейности, възлизащи на общо 49 998 лв. (четиридесет и девет хиляди деветстотин деветдесет и осем лева) без включен ДДС, а с ДДС 59 997,60 лв. (петдесет и девет хиляди деветстотин деветдесет и седем лева и 60 стотинки) или по 19 999,20 лева с ДДС (деветнадесет хиляди деветстотин деветдесет и девет лева и 20 стотинки), за всяка една от общините.

 

Съобразявайки кратките срокове по кандидатстване по сочената Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г., което кандидатстване съставлява особено важен за общината обществен интерес, при което и за да се предотврати закъснението на изпълнението решението, от което може да последва значителна за общината вреда, намирам, че е налице хипотезата на чл. 60, ал. 1 от АПК, като следва да се допусне предварително изпълнение на решението.

Във връзка с гореизложеното и на основание чл.21 ал.1, т.23 от ЗМСМА и чл. 60, ал.1 от АПК, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

I. Дава съгласие да се сключи Споразумение между Община Мъглиж, Община Николаево и Община Гурково, за възлагане извършване на следните услуги:

1.1. услуга с предмет: „Проучвания, анализи и подготовка на стратегия за Водено от общностите местно развитие на Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково, за периода 2023 – 2027”, със срок на изпълнение до 26.05.2025г.

1.2. правни консултации във връзка кандидатстване по Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г.

1.3. Дава съгласие с подписване на споразумението Община Николаево да осигури 1/3 част от стойността на описаните дейности, възлизащи на общо 19 999,20 лева с ДДС (деветнадесет хиляди деветстотин деветдесет и девет лева и 20 стотинки).

 

II. Одобрява проект на споразумение.

III. Възлага на кмета на Община Николаево да сключи описаното в т.1 споразумение.

IV. Допуска предварително изпълнение на настоящото решение.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***************************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 195

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

  

ОТНОСНО: Определяне на представител на Община Николаево в Общото събрание на Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево”, за програмен период 2023-2027 година

Мотиви:

            Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево” е регистрирано с ЕИК 207482003 в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) на 08.08.2023 г., като членове на Общото събрание са общините Мъглиж и Николаево.

Във връзка с отворена процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г., Община Гурково има желание да се присъедини към сдружението, като това ще доведе до разширяване на територията и обхвата  на дейност на „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево” с територията и на Община Гурково, както ще доведе и до преименуване на Сдружението на Сдружение с нестопанска цел „ Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково“.

           

След присъединяване на нова община и съгласно условията за кандидатстване (11.1.1.2. съдържа в наименованието си обозначението „Местна инициативна група“, или съкратено „МИГ“, както и наименованието/ията на общината/ите на територията на действие на сдружението;), МИГ-а ще се преименува на „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково”.

            Предвид горното предлагам за представител на Община Николаево в Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково” да бъде определен г-н Константин Костов – Кмет на Община Николаево.

В срок до 26-ти май 2025г. следва да бъде актуализирана стратегия за ВОМР и да бъде подаден формуляр за кандидатстване по Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г. от страна на „Местна инициативна група - Мъглиж, Николаево“ Сдружение с ЕИК 207482003.

 

Съобразявайки кратките срокове по кандидатстване по сочената Процедура № BG06AFSP001-01.001 по интервенция „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г., което кандидатстване съставлява особено важен за общината обществен интерес, при което и за да се предотврати закъснението на изпълнението решението, от което може да последва значителна за общината вреда, намирам, че е на лице хипотезата на чл. 60, ал. 1 от АПК, като следва да се допусне предварително изпълнение на решението.

 

Във връзка с гореизложеното и на основание чл.21 ал.1, т.15 от ЗМСМА и чл. 60, ал.1 от АПК, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.    Дава съгласие и потвърждава членството на Община Николаево в Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево” с ЕИК 207482003 в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) и в неговите органи на управление (Общо събрание и Управителен съвет), което е в процес на разширяване на територията и обхвата си на дейност с територията на Община Гурково, във връзка с което ще бъде преименувано на Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково“.

 

2.    Определя за представител на Община Николаево в Общото събрание на Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково”-

Г-н Константин Руйчев Костов – Кмет на Община Николаево.

 3.    При невъзможност за участие на определения по т.2 представител на Община Николаево в Общото събрание на Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково”, той ще бъде заместван от г-н Николай Кънев – председател на Общински съвет Община Николаево.

 4.    Възлага на представителя, определен в т. 2 от решението, да участва в работата на Общото събрание на Сдружение с нестопанска цел „Местна инициативна група – Мъглиж, Николаево, Гурково”, в т.ч. да гласува от името на Община Николаево при приемане на решенията на общото събрание на сдружението, и да подписва всички необходими документи.

 

5.      Допуска предварително изпълнение на настоящото решение.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 196

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

 

ОТНОСНО: избор на представител от Община Николаево в общото събрание на „Сдружение с нестопанска цел „Агенция за регионално икономическо развитие- Стара Загора““ Сдружение, вписана в ТРРЮЛНЦ с ЕИК:123079354, със седалище и адрес на управление: Република България, област Стара Загора, община Стара Загора, град Стара Загора, Пощенски код: 6000, ул. Генерал Столетов № 127

 

Мотиви:

            В Община Николаево е постъпило писмо от „Сдружение с нестопанска цел „Агенция за регионално икономическо развитие- Стара Загора““ Сдружение, вписана в ТРРЮЛНЦ с ЕИК:123079354, с изх. № 010/28.04.2025 г. по описа на сдружението, с което ни уведомяват, че предстои провеждане на Общо събрание на сдружението, на което общината е член, което събрание е насрочено за 16.05.2025 г.

            Представителят на общината следва да бъде избран с решение на Общински съвет, съгласно устава на сдружението и изискванията на закона - чл. 21, ал. 1, т. 15 от ЗМСМА.

            Участието на Община Николаево в работата на общото събрание на сдружението е от съществено значение за активното включване на общината в дейността му, относима към редица мероприятия и проекти по процесите на регионалното развитие, изпълнение на съвместни проекти и отстояване на интересите в регионални, национални и европейски инициативи.

На основание чл. 21, ал. 1, т. 15 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И:

 

          1.Определя г-н Стоян Атанасов Христанов – зам.-кмет „ФОД“ на общината, за представител на Община Николаево в Общото събрание на „Сдружение с нестопанска цел „Агенция за регионално икономическо развитие  - Стара Загора““ Сдружение, вписана в ТРРЮЛНЦ с ЕИК:123079354, със седалище и адрес на управление: Република България, област Стара Загора, община Стара Загора, град Стара Загора, Пощенски код: 6000, ул. Генерал Столетов № 127, насрочено за 16.05.2025 г.

 

2.Възлага на избрания представител на общината да участва от името  и за сметка на Община Николаево в Общото събрание на сдружението, в т.ч. да гласува по всички въпроси по дневния ред.

 

3. Възлага на Кмета на Община Николаево да предприеме необходимото, в изпълнение така взетото решение, в т.ч. да уведоми сдружението надлежно, за определения представител на общината.

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 197

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 29.04.2025 г. с Протокол № 24

           

 

ОТНОСНО: Плащане на такси за ползване на пазари от занаятчиите и търговците, участващи в тазгодишния фолклорен фестивал „В подножието на Асара“ 2025 г.

 

Мотиви:

На 10-ти май тази година Община Николаево организира второто издание на фолклорния фестивал „В подножието на Асара“. Тазгодишния фестивал предвижда участие не само на изпълнители, представящи народни обреди, песни и танци, но и демонстрация на различни занаяти от занаятчиите, които ги практикуват. В нашето забързано съвремие старите занаяти се практикуват все по-рядко и са нещо екзотично за голяма част от младото поколение. С нашия фестивал искаме да съхраним не само песенното и танцово наследство от различните региони, но и да представим позабравени и отмиращи занаяти и умения, и това да стане задължителна част от фестивала.

Ето защо, с цел популяризиране на фолклорния фестивал „В подножието на Асара“, считаме за удачно занаятчиите, които на място по време на фестивала демонстрират занаяти, да се освободят от плащането на такса за ползване на пазари, а за всички останали търговци, участващи във фестивала, да се определи такса в размер на 1.50 лв. на кв.м заета площ (таксата за пазари по отменената вече Наредба № 9). 

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от ЗМСМА и чл. 9 от Закона за местните данъци и такси, във връзка с чл. 8 и чл. 18 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Николаево и провеждането на второто издание на фолклорния фестивал „В подножието на Асара“ 2025 г., Общински съвет – Николаево

 

Р Е Ш И:

 

За 10.05.2025 г., по време на провеждане на фолклорния фестивал „В подножието на Асара“ гр. Николаево 2025 г.,

- освобождава от заплащане на такса за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади и улични платна занаятчиите, които на място демонстрират занаяти,

- определя намалена такса за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади и улични платна, в размер на 1.50 лв. на кв.м заета площ, за всички останали търговци, участващи във фестивала.

 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Щилиян Велинов Велинов

отсъства

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 12 общински съветника, от които за – 12, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево