Решения на ОбС Николаево с №№ 250-259 от заседание, проведено на 30.09.2025 г., Протокол 30

РЕШЕНИЕ

№ 250

 

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

 

ОТНОСНО: Попълване състава на постоянна комисия по устройство на територията, пътна селищна мрежа, транспорт, общинска собственост, околна среда, благоустрояване, земеделие, приватизация и след приватизационен контрол, европейски програми и проекти.

 

Мотиви:

С Решение № 109 / 10.09.2025 г. на Общинска избирателна комисия-Николаево предсрочно прекратява правомощията на общинския съветник от Партия „Движение за права и свободи“ - Щилиян Велинов Велинов, и обявява за избран следващия от листата на Партия „ДПС“ общински съветник - Мюмюн Мюмюн Джелил.

 

            Във връзка с гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 1, т. 1 от ЗМСМА и чл.42, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет Николаево, неговите комисии и взаимодействието му с общинска администрация, Общински съвет Николаево

 

Р Е Ш И: 

Общински съвет Николаево попълва състава на Постоянната комисия по устройство на територията, пътна селищна мрежа, транспорт, общинска собственост, околна среда, благоустрояване, земеделие, приватизация и след приватизационен контрол, европейски програми и проекти, както следва:

Мюмюн Мюмюн Джелил - член 

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 251

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Приемане на окончателен годишен план на бюджета и отчета на бюджета за 2024 г. на Община Николаево.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 6, чл. 52, ал. 1, във вр. с чл. 27, ал. 4 и ал. 5 от ЗМСМА, чл. 140, ал. 1 и ал. 2 от ЗПФ, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.    Приема уточнения годишен план и отчета на бюджета за 2024 г. по приходната и разходната част, по функции и дейности, както следва:

1.1.  По прихода-                                                                       14 036 384 лв.

съгласно Приложение №1.

1.2.  По разхода-                                                                        14 036 384 лв.

съгласно Приложение №2

2.  Приема отчета за изпълнението на бюджета 2024 г., както следва:

 

2.1.  По прихода-                                                                        11 534 477 лв.

съгласно Приложение №1

2.2.  По разхода-                                                                         11 534 477 лв.

съгласно Приложение №2

 

3.  Приема отчета за изпълнението на извънбюджетни сметки и фондове за 2024 г. съгласно

3.1  По приход -

съгласно Приложение 3                                                  576 894 лв.

3.2  По разход -

съгласно Приложение 4                                                  576 894 лв.

 

4.  Приема отчета за изпълнението на извънбюджетни сметки и фондове за 2024 г. съгласно

 

4.1  По приход -

съгласно Приложение 5                                            621 793 лв.


4.2  По разход -

съгласно Приложение 6                                            621 793 лв.

 

5.  Приема отчета за изпълнението на извънбюджетни сметки и фондове за 2024 г. съгласно

 

5.1  По приход -

съгласно Приложение 7                                             86 011 лв.

5.2  По разход -

съгласно Приложение 8                                             86 011 лв.

6.  Приема отчета за изпълнението на извънбюджетни сметки и фондове за 2024 г. съгласно

6.1  По приход -

съгласно Приложение 9                                          497 767 лв.

6.2  По разход -

съгласно Приложение 10                                        497 767 лв.

 

7.  Приема отчета за изпълнението на капиталови разходи за 2024 г. съгласно

7.1 Приложение 11

............

/Подробности в прикачения файл на Решението/


ОБЯСНИТЕЛНА ЗАПИСКА

по изпълнението на бюджета за 2024 година на

Община Николаево

 

            Изпълнението на бюджета за 2024 година на Община Николаево се характеризира със следното:         

 

Приходна част – 11 534 477  лв.

 

І. Собствените приходи възлизат на 864 903 лв. или 125 % от плана.

 

            1. Имуществени данъци – 300 241 лв. при 224 960 лв., което e 133  %,  в това число:

Ø  Данък върху недвижимите имоти – 71 693 лв. или 119 %,

Ø  Данък върху превозните средства – 144 575 лв. или 120 %,

Ø  Данък при придобиване на имущество – 80 451 лв. или  192 %,

Ø  Патентен данък -  3 288 лв. или 120 %,

Ø  Туристически данък – 234 лв. или 156 %.

Ø  Други данъци – 0 лв..

 

            2. Неданъчни приходи – 564 662 лв. или 118 % от плана, които е 477 833 лв.                                                  Най-голям относителен дял имат:

 

Ø  Такса битови отпадъци в размер на – 234 582 лв. или  114 % от този вид приход,

Ø  Такса домашен социален патронаж – 36 958 лв. или 103 %,

Ø  Такса пазари – 1 028 лв. или 69 %,

Ø  Приходи от наем имущество  - 17 811 лв. или 127 %,

Ø  Наем земя – 33 497 лв. или 94 %,

Ø  Технически услуги – 6 947 лв. или 104 %,

Ø  Административни услуги – 14 782 лв. или 99 %,.

Ø  За притежаване на куче – 80 лв. или 133 %,

Ø  Други общински такси – 1 679 лв. или 198 %,

Ø  Глоби, санкции – 31 514 лв. или 185 %

Ø  Други неданъчни приходи – 89 629 лв. или  106%,

Ø  Внесен ДДС  - -10 244 лв.

Ø  Внесен данък върху приходите от стопанска дейност на бюджетните предприятия –

-2 141 лв.

Ø  Постъпления от продажба на земя – 106 632 лв.

Ø  Приходи от концесии – 908 лв.

Ø  Помощи и дарения 1 000 лв.

 

ІІ. Приходи от Републиканския бюджет

 ІV-то тримесечие на 2024 г. са в размер на 10 098 353  лв., или 100 % от плана,  както следва:

1.     Обща допълваща субсидия-

Ø  §31-11 са 7 639 472 лв. или 100 % изпълнение.

 

2.     Обща изравнителна субсидия –

Ø  §31-12 са  865 200 лв. или 100 % изпълнение.

3.     Общински целеви субсидии-

Ø  §31-13 са 296 999 лв. или 100 % изпълнение.

 

4. Трансфери СЕБРА              

Ø  §31-18 – 1 227 600 лв. или 100 % изпълнение.

 

4.     Възстановени трансфери  ЦБ –

Ø  §31-20  -

 

5.     Целеви трансфери по  

 

Ø  §31-28 – 69 082 лв. или 100 % изпълнение.

 

ІІІ. Трансфери – през отчетния период са получени и предоставени следните трансфери 1 221 823 лв.:

Ø  по параграф 61-01 са получени – 1 123 684  лв.

Ø  по параграф 61-02 са предоставени - -22 354 лв. на община Стара Загора.

Ø  по параграф 61-05 са получени – 120 493 лв. от МТСП за работещите по програми за временна заетост за работни заплати и осигуровки;

 

IV. Други трансфери  -  през отчетния период са получени и предоставени следните трансфери – 126 886 лв.

Ø  по параграф 62-01 са получени трансфери – 125 390 лв.

Ø  по параграф 62-02 са предоставени трансфери - -252 276 лв.

 

V. Трансфери от/за държавни предприятия и други лица

 

Ø  по параграф 64-00 -  23 596 лв.

 

VI. Временни безлихвени заеми в извънбюджетната сметка- -103 275 лв.

 

VII. Операции с финансови активи и пасиви:

 

Ø  § 83-82 погашения на дългосрочен заем в размер на  - 0 лв.

Ø  § 88-03 средства от ЕС –   -116 529 лв.

Ø  § 93-10 чужди средства от други лица (небюджетни предприятия и физически лица) – 7 693 лв.

ü  § 9500– -335 201 лв., като в началото на отчетения период средствата са били 2 376 934 лв., в края – -2 712 135 лв. в банка Уникредит Булбанк гр. Казанлък, а в касата наличността е 0 лв.

Разходна част- 11 534 477 лв. .

 

            Ако разглеждаме по параграфи разходната част на Община Николаево за:

Ø  Работни заплати, възнаграждения – 5 710 959 лв. или 97 %,

Ø  За осигуровки са изразходени – 1 276 876 лв., което е 93 %,

Ø  Други възнаграждения – 625 263 лв. което е 79 %,

Ø  Издръжка на общината за периода възлиза на  - 2 009 948 лв. или 65 %,

Ø  Данъци -  19 638 лв. или 68 %,.

Ø  Стипендии са изплатени -  25 125 лв. или 59 %,

Ø  Обезщетения и помощи по решение на Общинския съвет – 5 300 лв.,

Ø  Обезщетения /компенсациите за пътуване на ветерани и пенсионери  и отпуснати помощи за домакинства – 18 229 лв.,

Ø  Субсидиране на читалища – 169 450 лв.,

Ø  Разходи за членски внос – 6 038 лв.,

Ø  Лихви – 0 лв.,

Ø  Капиталов разход в размер на – 1 667 651 или 63 %.

 

            Всичко изразходени са 11 534 477 лв.  при план 14 036 384 лв. или 82 %.

            По функции разглеждан разхода изглежда така:

 

1. Държавни и общински служби и дейности по изборите – 64 635 лв.

1. Общодържавни и изпълнителни – 1 608 981  лв. при план 1 700 797 лв. или 95 %

1. Общински съвети   - 230 305 лв. при план 260 000 или 89 %

2. Отбрана и сигурност – 280 857 лв. при план 1 254 824 или 22 %.

3. Образование – 6 211 594 лв. при план 7 097 669 или 88 %.

4. Здравеопазване – 194 304 лв. при план 267 454 или 73 %.

5. Соц. осигур., подпомагане и грижи – 1 080 887 лв. при план 1 158 226 или 93 %.

6. Жил.стр-во и БКС – 1 538 554 лв. при план 1 773 905 или 87 %.

7. Поч.дело, кул., религ. дейн. – 232 400 лв., като 169 450 лв. са субсидия на читалищата при план  273 581 лв. или 85 %.

8. Служби по поддръжка на пътища- 91 960 лв., при план 183 634 лв. или 50 %.

9. Икономически дейности и услуги- 0 лв.

Извънбюджетни сметки

 

Община Николаево има извънбюджетни сметки в банка Уни Кредит Булбанк                                     гр. Казанлък:

 

Ø  по „Човешки ресурси”-   § 9500 – -21 945 лв., като в началото на  отчетения период средствата са били 664 лв., а в края – 22 609, в банка Уникредит Булбанк гр. Казанлък., получени са 383 194 лв., като трансфери в §63-00, в § 76-00 на бюджета временно са прехвърляни 13 994 лв.

 

Изразходени – 373 691 лв., като за:

ü  ОП ”Осигуряване топъл обяд”- 227 429 лв.

ü  ОП  в училища (МОН) – 146 262 лв. 

ü  ОП „Младежка заетост“ – 24 839 лв.

 

Ø  по „ ДФЗ- РА“ – § 9500 – -419 074 лв., като в началото на  отчетения период средствата са били 217 455 лв., а в края -636 529 лв. в банка Уникредит Булбанк гр. Казанлък.

Ø  по „ СЕС- ДМП“ –§88-03 – 83 031 лв., а по § 63-00 като получен трансфер от Община Мъжлиж са 338 958 лв. Извършени разходи за работни заплати, възнаграждения 111 041 лв., за осигуровки са изразходени 20 987 лв., за издръжка 246 675 лв., придобиване на ДМА – 119 063 лв.

 Общо извършените разходи са 497 766 лв.

Ø  по „ СЕС- ДЕС“ –§ 9500 – 43 386 лв., като в началото на  отчетения период средствата са били 43 388 лв., а в края -2 лв. в банка Уникредит Булбанк гр. Казанлък, а в касата наличността е 0 лв . Получени са 8 562 лв., като трансфери в §63-00. . Извършени разходи за работни заплати, възнаграждения  4 523 лв., за осигуровки са изразходени 77 лв., за издръжка 74 286 лв. и текущи трансфери – 7 125 лв. 

 Общо извършените разходи са 86 011 лв.

 

Ø    Набирателна сметка  - наличност на 01.01.2024 г. по §95-01 -                                              49 927 лв., по § 93-10 чужди средства от други лица (небюджетни предприятия и физически лица)  123 лв.  и по § 95-07 към  31.12.2024 г. в тази сметка има наличност от -50 050 лв.

 

Разлики по контрола на отчета

 

Не е установена разлика в контрола на отчета.

 

 

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

  

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

***********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 252

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Годишен отчет за състоянието на общинския дълг на община Николаево, област Стара Загора, и дълга на лицата по чл. 8а. от Закона за общинския дълг, за периода от 01.01.2024 година до 31.12.2024 година.

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 6 от Закон за местното самоуправление и местната администрация, и чл. 9, във вр. с чл. 18 от Закона за общинския дълг, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

 

                 1.Приема „Годишен отчет за състоянието на общинския дълг на община Николаево, област Стара Загора, и дълга на лицата по чл. 8а. от Закона за общинския дълг, за периода от 01.01.2024 година до 31.12.2024 година“.

 

                 2. Възлага на кмета на общината, с оглед разпоредбата на чл. 18 от Закона за общинския дълг, да изпрати на министъра на финансите с копие до Сметната палата, настоящото решение, в 30-дневен срок от неговото приемане, заедно с приетия с настоящото решение „Годишен отчет за състоянието на общинския дълг на община Николаево, област Стара Загора, и дълга на лицата по чл. 8а. от Закона за общинския дълг, за периода от 01.01.2024 година до 31.12.2024 година“.

 

ГОДИШЕН ОТЧЕТ

ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ОБЩИНСКИЯ ДЪЛГ

НА ОБЩИНА НИКОЛАЕВО, ОБЛАСТ СТАРА ЗАГОРА

и дълга на лицата по чл. 8а. от Закона за общинския дълг,

за периода от 01.01.2024 година до 31.12.2024 година

 

На основание чл. 9, ал. 1 от Закон за Общинския дълг, както и Раздел Х „Управление на общинския дълг“, Чл. 35. (1) от Наредба № 21 за условията и реда за провеждане на обществено обсъждане за поемане, обслужването и управлението на общински дълг от Община Николаево, във връзка с чл. 32. (1), т. 5 от „Наредба № 10 за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Николаево“ Ви представям Годишен отчет за състоянието на общинския дълг в община Николаево, област Стара Загора за времето от 01.01.2024 година до 31.12.2024 година.

Съгласно чл. 18 от Закон за общинския дълг, в 30-дневен срок от приемане на съответното решение, същото се изпраща на Министъра на финансите, с копие до Сметната палата, заедно с годишния отчет за състоянието на общинския дълг. Годишният отчет за състоянието на общинския дълг е неразделна част от Отчета за касово изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове на Община Николаево. Общинския съвет приема с решение Годишният отчет за състоянието на Общинския дълг. Всички обстоятелства по възникването и управлението на общинския дълг се вписват в Централния регистър на Общинския дълг, който е създаден и се поддържа в Министерство на финансите. В Община Николаево е оторизиран общински служител, който отговаря за вписването на информацията в ЦРОД и за нейната регулярна актуализация.

През 2024 година Община Николаево няма изтеглен и погасен общински дълг.

Неразделна част от Годишния отчет е „Информация за общинския дълг, издадените общински гаранции, съотношението на плащанията, дълга на лицата по чл. 8а от Закона за общинския дълг и издадените от тях гаранции през 2024 година – Приложение № 17“.

 

 

 

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

 *******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 253

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Допълване на структура на Общинска администрация Николаево и промяна на финансираната численост на персонала в някои бюджетни дейности

 

Мотиви:

След приключилата проверка от Сметна палата и препоръките, дадени от нея, е наложително и задължително създаването на звено Вътрешен одит в Община Николаево. Задълженията и функциите на звеното се регламентират от Закона за вътрешния одит в публичния сектор. Звеното е задължително за общините, чийто бюджет надхвърля 10 млн. лв., състои се най-малко от двама вътрешни одитори, включително ръководител на звеното, и е на пряко подчинение на кмета на общината.

Вътрешният одит е независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултиране, предназначена да носи полза и да подобрява дейността на организацията, в която е създадено. Вътрешният одит помага на организацията да постигне целите си чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите за управление на риска, контрол и управление.

Вътрешните одитори се назначават от ръководителя на организацията по трудово или по служебно правоотношение, и трябва да отговарят на следните изисквания:

- да са дееспособни лица;

- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;

- да имат завършено висше образование и придобита образователно-квалификационна степен "магистър" или "бакалавър";

- да притежават сертификат "вътрешен одитор в публичния сектор", издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит, или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.

 

Във връзка с горното, създаване на звено за вътрешен одит в Община Николаево е абсолютно задължително, като единствената възможност за това е като бройки на дофинансиране към администрацията.

 

Отделно от това, в последните месеци нуждата от специалисти и експерти в областта на строителството и надзора към него в администрацията е много осезаема, което в голяма степен е обусловено и от множеството проекти, по които общината работи. Строителството е сфера, която изисква специфични познания и компетентности. Наличието на такива специалисти в администрациите допринася изключително много за цялостното развитие на общините, тъй като те обслужват и отговарят за инфраструктурните проекти и проектите, свързани с ремонт и изграждане на сгради и съоръжения. Освен това, строителството е част от дейностите в специализираната администрация, заради която всъщност общината функционира като административна структура. Ето защо с настоящото предлагам в структурата на общинска администрация да се създаде и бройка на дофинансиране в специализираната администрация към дирекция „Общински дейности и устройство на територията“.

Новите предложения са съобразени с разпоредбите на приложимото законодателство, а именно: Закона за администрацията, Закона за местното самоуправление и местната администрация, Закона за публичните финанси, Закона за държавния служител, Закона за административно-териториалното устройство на Република България, Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор и Закона за вътрешния одит в публичния сектор, като спецификите на допълненията за промяна в структурата са:

1/ Създаване на звено „Вътрешен одит“ от 2 бройки на дофинансиране – една за ръководител на звеното и една за вътрешен одитор, което е на пряко подчинение на кмета на общината.

2/ Към щата на Общинска администрация се добавя една бройка на дофинансиране, към Специализираната администрация, в дирекция ОДУТ.

 

Промените в структурата са отразени в Приложение № 1 - структура на общинската администрация и органограма, като са посочени координацията и подчинеността в общинската администрация, с оглед на предложената нова структура.

 

С допълненията в структурата на общината ще допринесат за подобряване работа на администрацията, а вътрешния одит ще внесе онази допълнителна прецизност, от която всяка организация се нуждае.

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 2 от ЗМСМА и чл. 45, ал. 1, т. 2, б. „а” от Закона за публичните финанси, във връзка с чл. 12, ал. 2, т. 3 и чл. 14, ал. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1. Одобрява структурата на Общинската администрация, съгласно Приложение № 1 - структура на общинската администрация в община Николаево, в сила от м. октомври 2025 г., с численост 32 щатни бройки и 4 бройка на дофинансиране – от които 2 бройки за звено Вътрешен одит, 1 бройка в дирекция АИТО и 1 бройка в дирекция ОДУТ.

2. Финансирането на разходите за персонала на общинската администрация да се извършва както следва:

- за 32 щатни бройки – за сметка на субсидията от държавния бюджет за разходи за делегирани от държавата дейност „Общинска администрация”,

- за 4-те бройки на дофинансиране – от местни приходи за дейност „Общинска администрация”.

 

Приложение № 1

 

Структура на общинска администрация

 

Общинска администрация – общ брой 36 щатни бройки, от които на дофинансиране към общината 4 бройка.

 

А. Изборни длъжности: 4

Кмет на община – 1

Кметове на кметства – 3

 

Б. Администрация на общината – 32

обща численост 26 щатни бройки,

заместник-кметове – 2,

бройки на дофинансиране – 4

 

Б1. Длъжности пряко подчинени на кмета на общината – 5,5 щатни бройки

1.      Заместник кмет - 2

2.      Секретар на община - 1

3.      Главен архитект - 0,5

4.      Звено „Вътрешен одит“ – 2

 

 

Б2. Дирекции:

Обща администрация  - 8,5 бройки, от които на дофинансиране към администрацията 1 бройка

-        Дирекция „Административно информационно и техническо обслужване” - 7,5 щатни бройки + 1 бройка на дофинансиране

 

Специализирана администрация - 18 бройки.

-        Дирекция „Общински дейности и устройство на територията” - 8 щатни бройки + 1 бройка на дофинансиране.

-        Дирекция „Финансово-счетоводни дейности и местни приходи” - 9 щатни бройки.

 

Септември 2025 г.

Участвали в гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 254

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

 

ОТНОСНО: молба с вх. номер 94Т-00-8/03.09.2025 г. по описа на деловодството на Община Николаево, изходяща от г-н Т К К, с искане за отпускане на еднократна финансова помощ.

 

На основание чл. 21, ал. 2, във вр. с чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА и Наредба №25/21.09.2016 г. на Об С Николаево, Общински съвет-Николаево

 

 

Р Е Ш И:

 

 

1.Общински съвет-Николаево не отпуска еднократна финансова помощ на г-н Т К К от гр. Николаево.

 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

*******************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 255

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: молба с вх. номер 94Р-00-54 / 11.09.2025 г. по описа на деловодството на Община Николаево, изходяща от г-жа Р И К, с искане за отпускане на еднократна финансова помощ.

 

На основание чл. 21, ал. 2, във вр. с чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА и Наредба №25/21.09.2016 г. на Об С Николаево, Общински съвет-Николаево

 

 

Р Е Ш И:

 

 

1.Общински съвет-Николаево отпуска еднократна финансова помощ на г-жа Р И К от гр. Николаево в размер на 1000 /хиляда/ лева

 

 

           

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

 

Х

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

 

Х

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

 

 

Х

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

 

Х

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

 

 

Х

13.

Николай Дончев Кънев

 

 

Х

 

 Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 7, против– няма - 3 въздържали се – 3

  

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

**************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 256

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Отдаване под наем на част от недвижим имот частна общинска собственост за срок от 10 (десет) години.

 

Мотиви:

В Общинска администрация е постъпило писмо с вх. №12-00-211/23.09.2025 г. от „Български пощи“ ЕАД, с ЕИК 121396123 със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Академик Стефан Младенов“ №1, бл.31, от Лиляна Драгоева на длъжност Директор на РУ Югоизточен регион „Български пощи“ ЕАД с искане бъде предоставено под наем общинско помещение в с. Елхово, община Николаево с площ 10 кв. метра, което е част от сграда с идентификатор 48163.501.682.6.1 (четири осем едно шест три, точка, пет нула едно, точка, шест осем две, точка, едно), УПИ I-466 в кв. 4 по плана на с. Елхово, на основание чл.30 във връзка с чл.24 от Закона за пощенските услуги.

Помещението ще се ползва като пощенска станция, която предоставя универсални пощенски услуги за жителите на населеното място.

Обектът е с обща застроена площ от 26,62 кв. м. Община Николаево предоставя част от сграда с идентификатор 48163.501.682.6.1 (четири осем едно шест три, точка, пет нула едно, точка, шест осем две, точка, едно), УПИ I-466 в кв. 4 по плана на с. Елхово, а именно: помещение със застроена площ от 10 кв. м. Самостоятелния обект е актуван с Акт за частна общинска собственост № 14/12.12.2012 г.

Помещението е в добро състояние и е подходящо за отдаване под наем, като и до този момент се е ползвало за пощенски услуги.

Наемната цена е определена от Наредба № 18 за наемни цени на недвижими имоти. Така за отдаването под наем на въпросното помещение в сградата на Кметство с. Елхово по реда на Глава втора, раздел първи, чл. 4 (1), точка V-т.3 1,90 лв./кв. м. или за помещението с обща площ 10,00 кв. м., е в размер на 19,00 лв. (деветнадесет лева) без ДДС месечна наемна цена.

Съгласно разпоредбата на чл. 14, ал. 1 и ал.2 от Закона за общинската собственост и чл. 20, ал. 1 от Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на ОбС Николаево, отдаването под наем на имоти се извършва от кмета на общината след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс, освен ако в закон е предвидено предоставянето под наем да се извършва без търг или конкурс или е определен друг ред. Въз основа на резултатите от търга или конкурса се сключва договор за наем от кмета на общината или от оправомощено от него длъжностно лице. В конкретния случай са налице законовите основания за отдаване под наем на описания недвижим имот с решение на общинския съвет без търг или конкурс поради следното:

-        Частта от недвижимия имот е частна общинска собственост;

-        „Български пощи“ ЕАД са с предмет на дейност извършване на универсална пощенска услуга, съгласно чл.24 от Закона за пощенските услуги и чл.30 от същия;

-        Касае се до извършване на социална дейност за задоволяване нуждите на населението в с. Елхово (получаване на пенсии и други пощенски услуги – чл.14, ал.2 и ал.6 от Наред-ба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Общински съвет гр. Николаево.

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, чл.14, ал.2 и ал.6 от ЗОС, чл.24 от Наредба № 3 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Общински съвет-Николаево, както и чл.30 от Закона за пощенските услуги, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.   Променя (актуализира) Програмата за управление и разпореждане с имоти – собственост на Община Николаево за 2025 г., като вписва сграда с идентификатор 48163.501.682.6.1 в раздел V Описание на имотите за провеждане на процедури за отдаване под наем, раздел A, т.3 за отдаване под наем на имота.

2.     Дава съгласие да се отдаде под наем без провеждане на търг или конкурс – частна общинска собственост за срок от 10 (десет) години, а именно: помещение с обща площ 10,00 кв. м. (десет квадратни метра) от самостоятелен обект в сграда, находящо се на първи етаж от сградата с идентификатор 48163.501.682.6.1 (четири осем едно шест три, точка, пет нула едно, точка, шест осем две, точка, едно), УПИ I-466 в кв. 4 по плана на с. Елхово, актуван с Акт за частна общинска собственост № 14/12.12.2012 г. “

3.   Одобрява месечна наемна цена в размер на 19,00 лв. (деветнадесет лева) без ДДС на основание Наредба № 18 за наемни цени на недвижими имоти.

4.   Общински съвет Николаево възлага на кмета на община Николаево да извърши необходимите действия и сключи договор за наем с „Български пощи“ ЕАД.

 

 

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма


НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево

********************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 257

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Създаване на общинско предприятие „Социални услуги към община Николаево

 

Мотиви:

На основание чл.21, ал.1, т.8 и т.23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 51, чл. 52 от ЗОС и във връзка с разпоредбите на Закона за социалните услуги (ЗСУ), предлагам да бъде създадено общинско предприятие „Социални услугикъм община Николаево.

1.     Мотиви:

·       Социалните услуги са от съществено значение за подобряване качеството на живот на уязвимите групи – възрастни хора, лица с увреждания, деца в риск и техните семейства.

·       Към момента община Николаево предоставя социални услуги чрез механизъм „Лична помощ, Операция BG05SFPR003-1.001-0111 „Топъл обяд“, Асистентска подкрепа, Домашен социален патронаж (ДСП), ЦСРИ, който се декомпозира на дейностите: Информиране и консултиране, Застъпничество и посредничество, Терапия и рехабилитация, но съществува необходимост от обособяване на самостоятелна организационна структура, която да гарантира ефективност, устойчивост и по-добра координация.

·       Създаването на общинско предприятие ще позволи:

ü  Централизирано управление и контрол върху социалните услуги;

ü  Възможност за кандидатстване и изпълнение на проекти по национални и европейски програми;

ü  Гъвкавост при разширяване на дейностите спрямо нуждите на местната общност;

ü  Повишаване качеството на предоставяните услуги.

2.     Предмет на дейност:

Общинско предприятие „Социални услуги“ ще осъществява следните основни дейности:

·       Управление и предоставяне на социални услуги, създадени на територията на община Николаево;

·       Организация и координация на услуги в домашна среда – лична помощ, социален асистент, „Топъл обяд“ др.;

·       Развитие и поддържане на социални институции и центрове;

·       Подготовка и изпълнение на проекти, насочени към социално включване и интеграция;

·       Други дейности, свързани със социалната политика на Общината.

3.     Финансиране:

Финансирането на предприятието ще се осъществява чрез:

·       Средства на общинския бюджет;

·       Държавно делегирани средства;

·       Финансиране по национални и европейски програми;

·       Допустими собствени приходи от предоставяне на услуги.

4.     Управление и отчетност:

·       Общинското предприятие „Социални услугище бъде второстепенен разпоредител с бюджет към кмета на общината.

·       Ръководителят на предприятието ще бъде назначаван и освобождаван от кмета на община Николаево.

·       Предприятието ще представя ежегоден отчет за дейността си пред Общинския съвет.

 

Съгласно чл. 21, ал.1, т.8 т.23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), чл. 51, чл.52 от ЗОС, общинските предприятия се създават с решение на Общински съвет, като с него се приема и правилник за организацията и дейността на предприятието.

На основание чл. 60, ал.1 и 2 и чл. 90, ал. 2, т. 2 от АПК следва да се допусне предварително изпълнение на решението на Общински съвет поради наличие на важен обществен интерес и за избягване на затруднение в изпълнението му свързано с кратки срокове за кандидатстване и осигуряване на държавен финансов ресурс за създаване на общинското предприятие. Предвид горе изложеното, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

1.     Създава общинско предприятие „Социални услугикъм община Николаево.

2.     Приема правилник за дейността, организацията и управлението на общинско предприятие „Социални услуги, съставляващ неразделна част от настоящото решение.

3.     Определя кмета на община Николаево за орган по назначаване на директора на предприятието.

4.     Възлага на кмета на община Николаево да предприеме необходимите действия за организационно и финансово осигуряване на дейността на предприятието.

5.     Допуска предварително изпълнение на решенията.

 

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево


Приложение 1



ПРАВИЛНИК

ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ

„СОЦИАЛНИ УСЛУГИ“

В ОБЩИНА НИКОЛАЕВО

 

РАЗДЕЛ І

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

               Чл.1. Правилникът урежда реда и условията за създаване, преобразуване, закриване, управлението, организацията и контрола върху дейността на общинското предприятие.

               Чл.2. Общинското предприятие се създава с цел ефективно и устойчиво осъществяване на дейности по предоставяне на социални услуги на територията на община Николаево. Основните видове социални услуги, които Предприятието осъществява, са, но не се ограничават до: 

               (1) Управление и предоставяне на социални услуги в домашна среда, както и предоставяне на услуги на населението;

               (2) Предоставяне на услуги в домашна среда за хора в частична или пълна невъзможност за самообслужване и в риск от социална изолация;

               (3) Дейности за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост;

               (4)  Дейности за социална подкрепа и социално включване;

               (5) Други дейности, законово предвидени или възложени от Община Николаево;

               Чл.3. Общинското предприятие може да има собствен печат, на който е отбелязано наименованието на предприятието и организационната му форма.

              

РАЗДЕЛ ІІ

СЪЗДАВАНЕ, ПРЕОБРАЗУВАНЕ И ЗАКРИВАНЕ НА

ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ

 

               Чл.4. (1)  Общинското предприятие е специализирано звено на общината за изпълнение на местни дейности и услуги на Община Николаево;

                          (2) Общинско предприятие се създава, преобразува и закрива с решение на общинския съвет по предложение на Кмета на Община Николаево;

                          (3) Предприятието е второстепенен разпоредител с бюджетни средства и не е самостоятелно юридическо лице;

                          (4) Преобразуването на общинското предприятие се извършва чрез сливане, разделяне или вливане в друго общинско предприятие;

                          (5) С решението за преобразуване или закриване на предприятието се определя правоприемството на активи и пасиви, уреждането на трудовите правоотношения с персонала и др.;

                          (6) Предоставеното и придобито в резултат на дейността на общинско предприятие имущество е общинска собственост по смисъла на Закона за общинската собственост;

                          (7) Предоставянето на общински имоти и вещи за управление от общинското предприятие се извършва по реда на Закона за общинската собственост. Със заповед на Кмета се вписват  предоставените на общинското предприятие имоти и вещи.

                                                            

 

РАЗДЕЛ ІІІ

ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНСКОТО ПРЕДПРИЯТИЕ

 

               Чл. 5. Дейността на общинското предприятие се координира и контролира от кмета на общината или определен от него заместник-кмет, съобразно Закона за общинската собственост и този  правилник.

              Чл.6. (1) Общинското предприятия се управлява от директор, който се назначава и освобождава от кмета на общината;

                          (2) Управлението се възлага с трудов договор, сключен по Кодекса на труда, след провеждане на  подбор по реда и при условията на настоящия правилник;

                          (3) Подборът се открива със заповед на кмета на общината, която се публикува на официалния сайт на община Николаево;

               Чл. 7. Подборът се провежда в два етапа:

                          (1) Проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания;

                          (2)    Интервю с кандидатите.

                Чл.8. (1) Със заповедта по чл.6, ал.3 се определят условията, на които следва да отговарят участниците в подбора, необходимите документи, мястото и срокът за представянето им.

                         (2)  Не могат да бъдат директори  на общинско предприятие лица, които :

         1. са осъдени на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер, са лишени от правото да упражняват търговска дейност или да заемат материалноотчетническа длъжност;

         2. от свое или чуждо име извършват търговски сделки;

         3. участват в събирателни или командитни дружества или дружества с ограничена отговорност;

         4. са управители, контрольори, членове на изпълнителни или контролни органи на търговски дружествата;

         5. заемат друга длъжност или извършват дейност, която съгласно Конституцията или специален закон е несъвместима с правното им  положение.

               Чл.9. (1) След изтичане на срока за подаване на документи за участие в подбора, кметът на общината назначава комисия за провеждане на подбора;

                         (2) Комисията се състои от 3 до 5 членове, включително председател и секретар.

                         (3) Комисията:

         1. организира приемането на документите, подготовката и провеждането на  подбора;

         2.  предоставя на кандидатите информация за предприятието;

         3. предлага за одобрение от кмета на общината представилият се най-успешно кандидат и класирането по ред на следващите участници;

                         (4) Заседанията на комисията са редовни, ако присъстват две трети от нейните членове;

                         (5) Решенията на комисията се вземат с мнозинство повече от половината от броя на присъстващите членове;

                         (6) За заседанията на комисията се води протокол, в който се съдържат взетите решения, подписан от всички присъстващи на заседанието членове.

              Чл.10. (1) В тридневен срок от провеждането на подбора, комисията представя на Кмета на общината протокол за определяне на представилия се най-успешно кандидат на проведения  подбор и класирането по ред на следващите участници.

                         (2) На база представените документи за окончателното класиране на кандидатите, в двуседмичен срок Кмета на общината сключва трудов договор със спечелилия  кандидат. 

  Чл.11. (1) Договорът със директора на общинското предприятие се прекратява с изтичане срока на договора, както и предсрочно на основанията, предвидени в Кодекса на труда.

                          (2) Директора :

               1. Сключва, изменя и прекратява трудовите договори на работещите в предприятието;

               2. Налага дисциплинарни наказания и извършва всякакви други действия в качеството си на работодател по смисъла на Кодекса на труда.

               Чл. 12. Директора на предприятието има следните права и задължения:

(1)   Ръководи и управлява предприятието, разходва финансовите средства съгласно действащите нормативни актове, в съответствие с решенията на Общински съвет Николаево и заповедите на Кмета на Община Николаево или определен от него заместник-кмет;

(2)   Представлява предприятието пред трети лица;

(3)   Управлява предоставеното общинско имущество и носи отговорност за неговото съхранение и използване;

(4)   Осигурява материали, консумативи, оборудване и специалисти за поддръжка на предоставените му активи;

(5)   Изготвя правилник за вътрешния ред, вътрешни правила за организация на работната заплата щатно разписание, съгласувано с директора на дирекция „Общинска собственост и го представя за утвърждаване на Кмета на Община Николаево;

(6)   Осигурява законосъобразност и прозрачност на всички процеси в предприятието;

(7)   Организира, ръководи и отговаря за дейността  на предприятието и го представлява пред контролните органи;

         (8) Изпълнява и други служебни задачи, възложени му от кмета на общината или определен от него заместник-кмет.

            Чл.13. Директорът на предприятието разработва, а Кметът на Община Николаево  утвърждава:

(1) Правилник за вътрешния ред на общинското предприятие, в който се съдържат специфични разпоредби за организация на стопанската му дейност;

(2) Вътрешни правила за деловодната дейност и документооборота в предприятието.

РАЗДЕЛ ІV

ФИНАНСИРАНЕ

               Чл. 14. Предприятието е второстепенен разпоредител с бюджетни средства, като контролът по разходването им се осъществява от Кмета на Община Николаево.

               Чл. 15. Предприятието е местна дейност и разполага с бюджет по смисъла на Закона за публичните финанси.

               Чл. 16. Предприятието се финансира от бюджета на Община Николаево в рамките на утвърдения бюджет за годината. Промените по бюджета на предприятието се извършват при спазване на условията в чл. 124 и чл. 125 от Закона за публичните финанси.

               Чл. 17. Предприятието няма право да разходва паричните постъпления, придобити от осъществена стопанска дейност. В тридневен срок, приходите от стопанската дейност се превеждат по бюджетната сметка на общината.

               Чл. 18. Източници на приходите на общинското предприятие са:

                           1. приходи от дейността;

                           2. средства, предоставени от общинския бюджет;

                           3. такси по ЗМДТ;

                           4. проекти и програми, финансирани от ЕС и други международни фондове;

                           5. дарения и спонсорства;

                           6. други източници, разрешени от закона.

               Чл. 19. Предприятието съставя тримесечни и годишни финансови отчети, както и всички останали отчетни форми и документи, изисквани от първостепенния разпоредител - община Николаево.

 

                                                                  РАЗДЕЛ V

КОНТРОЛ И САНКЦИИ

 

               Чл. 20. Контрол по спазването на настоящият правилник се осъществява от кмета на Община Николаево или упълномощен от него заместник-кмет.

               Чл. 21. Длъжностните лица, които са действали в нарушение на правилника, носят дисциплинарна отговорност.

 

                                                                 РАЗДЕЛ VІ

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

               § 1. Правилникът се приема на основание глава VІ от Закона за общинската собственост. Същият се изменя и допълва по реда на неговото приемане.

 

Приложение 2


ОРГАНИЗАЦИОННА СТРУКТУРА НА

ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ „СОЦИАЛНИ УСЛУГИ В ОБЩИНА НИКОЛАЕВО

/в прикачения файл на решението/

***********************************


РЕШЕНИЕ

№ 258

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Проект за изменение и допълнение на Наредба № 24 за условията и реда за разкопаване на елементите на техническата инфраструктура на територията на община Николаево .

 

Мотиви:

Налице е необходимост от изменение и допълнение на Наредба № 24 за условията и реда за разкопаване на елементите на техническата инфраструктура на територията на община Николаево, приета от Общински съвет с Решение № 47/27.04.2016 г., с Протокол №9/27.04.2016 г., във връзка с въвеждането на еврото като официална валута и с цел актуализация на цените, тъй като същите не са променяни от приемането им през 2016 г. Чрез това изменение и във връзка с приетия Закон за въвеждане на еврото в Република България, уреждащ общи въпроси, свързани с единната европейска валута, се прилагат принципите, които трябва да се спазват при въвеждането на еврото. 

Основната цел на измененията в Наредба № 24 за условията и реда за разкопаване на елементите на техническата инфраструктура на територията на община Николаево е синхронизирането й с въвеждането на еврото като официална валута .

В изпълнение разпоредбата на чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове, Община Николаево предостави възможност за обществено обсъждане на заинтересованите лица, като в 30-дневен срок я публикува на интернет страницата си и на Портала за обществени консултации. В срока на общественото обсъждане няма постъпили предложения и становища по проекта за изменение и допълнение на Наредбата.

Предвид гореизложеното и на основание чл. 21, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

Изменя и допълва Наредба № 24 за условията и реда за разкопаване на елементите на техническата инфраструктура на територията на община Николаево, приета от Общински съвет с Решение № 47/27.04.2016 г., с Протокол №9/27.04.2016 г., както следва:

I.             § 1. В Глава II, Раздел I „Издаване на разрешения за разкопаване при ново строителство, ремонти и присъединявания“, чл. 2, ал.3 депозитите по Приложение № 1:

1. Възстановяване на улична настилка                                                          - 100лв./кв.м/

2. Възстановяване на тротоар с базалтови плочи/бетонни плочи/ - 50 лв./кв.м/

3. Възстановяване от плочи с тревна фуга                                                     25 лв/кв.м.

4. Възстановяване на бетонови бордюри                                                      - 20 лв./ кв.м / 5.Възстановяване на терени без трайна настилка, зелени площи – 20 лв./кв.м/

 се изменя както следва:

      “  /Приложение№ 1/ Депозити внесени за:

     1. Възстановяване на улична настилка – 120 лв./кв.м/

     2. Възстановяване на тротоар с базалтови плочи/бетонни плочи/ - 90 лв./кв.м/  

     3. Възстановяване от плочи с тревна фуга – 45 лв./кв.м/

     4. Възстановяване на бетонови бордюри  -  30 лв./м.л./

     5. Възстановяване на терени без трайна настилка, зелени площи - 20 лв./кв.м/

II.           В Преходните и заключителни разпоредби към Наредба № 24 за условията и реда за разкопаване на елементите на техническата инфраструктура на територията на община Николаево, § 2: На основание чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА в Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги се правят следните изменения:

В чл. 47, т. 21 се отменят следните изречения, както следва:

„ – Разрешение за прокопаване”

1.такса -10 лв.

се изменя както следва: § 2 отпада

 

III. 3. В Преходните и заключителни разпоредби към Наредба № 24 се създава нов §3 със следното съдържание:

 

    „ § 3. Считано от датата на въвеждане на еврото в Република България всички цени в лева по настоящата наредба се превалутират в евро, съгласно чл. 12 от Закона за въвеждане на еврото в Република България и получената сума се закръгля по правилото на чл. 13 от Закона за въвеждане на еврото в Република България.“

 

 

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

Х

 

 

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

Х

 

 

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 13, против- няма въздържали се – няма

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево 

****************************************************

РЕШЕНИЕ

№ 259

Взето на заседание на Общински съвет Николаево, проведено на 30.09.2025 г. с Протокол № 30

           

ОТНОСНО: Изменение и допълнение на Наредба № 18 за наемните цени на недвижими имоти на Община Николаево

 

Мотиви:

Наредба № 18 за наемните цени на недвижимите имоти е приета с Решение № 134 / 02.04.2009 г. и е изменена веднъж през 2012 г. с Решение № 116 / 21.12.2012 г. на ОбС, по които цени и до днес се отдават под наем общински имоти. Икономическите условия в страната оттогава до сега са се променили много, само минималната работна заплата в посочения период се е увеличила 4,5 пъти. Необходимостта е обословена от приетия Закон за въвеждане на еврото в Република България, от законовите и икономическите промени през последните 13 години (считано от последната актуализация на наредбата) и цели прецизиране на текстовете в нея и актуализиране на цените, по които се определя наемната цена за различните видове дейности, включително при провеждане на тръжни процедури за отдаване под наем на общински имоти. От 2012 г. до сега цените на стоките и услугите в България са нараснали многократно, наемите също, което е основание общината да предприеме нужното за актуализиране на цените на собствените си имоти.

Всичко това налага частично изменение и допълнение на досега действащата Наредба № 18 за наемните цени на недвижимите имоти на Община Николаево, като прецизира текстовете от членове 2, 3 и 5 и актуализира цените по чл. 4.

Цените по точка IV на чл. 4, ал. 1 – за обекти за здравни дейности и аптеки, се намалят, поради отпадане на намалението от 10/100 по Закона за лечебните заведения при плащане на месечния наем. Новопредложената цена е съобразена с цените за другите дейности, както и със значимостта на здравните услуги за населението на общината.

Текстовете, регламентиращи плащане на намален наем за площ над 100 кв. м. и за складова площ, се отменят. Внася се допълнителна яснота по отношение на зонирането в гр. Николаево, като към съществуващата разпоредба се добавя приложение-схема на зоните.

Предвижда се новите цени да влязат в сила от 01.01.2026 г., като действащите към момента на приемането им договори за наем да се актуализират, считано от същата дата. Предвид на това цените в настоящия проект са посочени и в евро, като изчисленията са по официалния курс към момента.

 

В изпълнение изискванията на чл. 26, ал. 3-4 от Закона за нормативните актове проектът за изменение и допълнение на Наредба № 18 за наемните цени на недвижими имоти на Община Николаево, ведно с мотивите са оповестени на интернет страницата на Община Николаево и на Портала за обществени консултации. На заинтересованите лица бе предоставен 30-дневен срок, считано от 08.08.2025 г., за предложения и становища по проекта. В законоустановения срок такива не са постъпили.

 

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 13 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 14, ал. 8 от Закона за общинската собственост, във връзка с чл. 7, ал. 2 и чл. 8 от Закона за нормативните актове, и във връзка с чл. 76, ал. 3 и чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс, Общински съвет-Николаево

 

Р Е Ш И:

 

I. Изменя и допълва Наредба № 18 за наемните цени на недвижимите имоти, приета от Общински съвет Николаево с Решение № 134 / 02.04.2009 г., изменена и допълнена с Решение № 116 / 21.12.2012 г., по ред както следва:

 

§ 1. В Глава втора, изразът „раздел първи“ се заличава.

 

§ 2. Член 2 се изменя както следва:

„Чл. 2. Цените, определени с тази наредба, са база за определяне на наемната цена за извършване на стопанска дейност, социални, културни, образователни, здравни, спортни и други подобни дейности, както и за извършване на търговска дейност.“

           

            § 3. Член 3 се променя по следния начин:

„Чл. 3. По цените от настоящата наредба се определя и началната тръжна цена при обявяване на търгове за отдаване под наем на обекти и площи за дейностите, описани в чл. 2.“

 

§ 4. Наемните цени, определени на кв. метър, се актуализират и член 4, съответно с алинея 1 и с алинея 2, се изменя както следва:

 

„Чл. 4. (1). Минималният месечен наем на квадратен метър за постоянните обекти /масивни сгради/, определен в лева и евро без ДДС, е както следва :

І. За производствени и стопански дейности (производство на основни хранителни продукти, преработка на стопанска продукция, други производствени дейности и занаятчийски услуги)

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  4,00 лв.           2,04 €

Втора зона                                  3,00 лв.           1,53 €

 

2. в с. Нова махала                     3,00 лв.           1,53 €

 

3. в с. Едрево                              3,00 лв.           1,53 €

 

4. в с. Елхово                              3,00 лв.           1,53 €

 

ІІ. За административни нужди, финансови дейности (банкови, валутни, застрахователни, борсови и др.) забавни игри и игрални автомати:

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  4,00 лв.           2,04 €

Втора зона                                  3,00 лв.           1,53 €

 

2. в с. Нова махала                     3,00 лв.           1,53 €

 

3. в с. Едрево                              3,00 лв.           1,53 €

 

4. в с. Елхово                              3,00 лв.           1,53 €

ІІІ. Наемната цена на помещения, предоставени на организации с нестопанска цел, осъществяващи дейност обществена полза :

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  2,00 лв.           1,02 €

Втора зона                                  1,50 лв.           0,77 €

 

2. в с. Нова махала                     1,50 лв.           0,77 €

 

3. в с. Едрево                              1,50 лв.           0,77 €

 

4. в с. Елхово                              1,50 лв.           0,77 €

 

ІV. Обекти за здравни дейности и аптеки:

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  1,50 лв.           0,77 €

Втора зона                                  1,30 лв.           0,66 €

 

2. в с. Нова махала                     1,00 лв.           0,51 €

 

3. в с. Едрево                              1,00 лв.           0,51 €

 

4. в с. Елхово                              1,00 лв.           0,51 €

 

V. Други обекти:

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  4,00 лв.           2,04 €

Втора зона                                  3,00 лв.           1,53 €

 

2. в с. Нова махала                     3,00 лв.           1,53 €

 

3. в с. Едрево                              3,00 лв.           1,53 €

 

4. в с. Елхово                              3,00 лв.           1,53 €

 

. За обекти, намиращи се извън строителните граници и включени в землището на съответното населено място:

1. в гр. Николаево                      3,00 лв.           1,53 €

2. в с. Нова махала                     3,00 лв.           1,53 €

3. в с. Едрево                              3,00 лв.           1,53 €

4. в  с. Елхово                             3,00 лв.           1,53 €

 

VІІ. За заведения (младежки клубове) за развлечения и други подобни дейности:

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  2,00 лв.           1,02 €

Втора зона                                  1,50 лв.           0,77 €

 

2. в с. Нова махала                     1,50 лв.           0,77 €

3. в с. Едрево                              1,50 лв.           0,77 €

4. в с. Елхово                              1,50 лв.           0,77 €

           

VІІІ. За обекти, предназначени за спортни дейности, цените се определят както следва:

 

№ по ред

Вид ползване

Цена в лева

Цена в евро

1.

Зала за тенис

1,00 лв. / час

0,51 € / час

2.

Ползване на фитнес оборудване

1,00 лв. / час

0,51 € / час

3.

Спортна зала                                                                       

1,00 лв. / човек

0,51 € / човек

4.

Абонаментна месечна карта

15,00 лв. / човек

7,67 € / човек

5.

Абонаментна карта за 15 дни

10,00 лв. / човек

5,11 € / човек

 

(2). Минималният месечен наем на квадратен метър за свободни площи и незастроени терени за поставяне на временни преместваеми съоръжения по реда на Наредба № 7 за поставяне на временни преместваеми съоръжения за търговски обекти и други обслужващи дейности, както и елементи на градското обзавеждане, които не са трайно свързани с терена, съгласно чл. 56 от ЗУТ, на ОбС Николаево, определен в лева и евро без ДДС, е както следва:

1. в гр. Николаево

Първа зона                                  4,00 лв.           2,04 €

Втора зона                                  3,00 лв.           1,53 €

 

2. в с. Нова махала                     3,00 лв.           1,53 €

3. в с. Едрево                              3,00 лв.           1,53 €

4. в с. Елхово                              3,00 лв.           1,53 €

 

§ 5. Текстовете от чл. 4, ал. 1, регламентиращи плащане на намален наем за площ над 100 кв. м. и за складова площ, а именно:

„За обекти с търговска площ над 100 кв. м. за горницата се заплаща наем равен на 60 % от наема. За нетърговска /складова / площ се заплаща наем в размер на 50 % от наема.“

се отменят.

 

§ 6. В чл. 5 изразът „Инвалидите“ се заменя с израза „Хората с трайни увреждания“.

 

§ 7. В Допълнителните разпоредби § 1 добива следното  съдържание:

 

„§ 1. За гр. Николаево, включително по смисъла на тази Наредба се определят:

-        Първа зона – включваща квартали 10, 12, 13, 17, 20, 22 и 23 по регулационния план на града от 1985 г., съгласно схема – Приложение 1 към наредбата.

-        Втора зона – останалите квартали по регулационния план на града от 1985 г.“

 

§ 8. В преходните и заключителни разпоредби се създава нов § 3 със следното съдържание.

§ 3. Измененията на наредбата, приети с Решение № 259 (решението, с което се приемат) влизат в сила от 01.01.2026 г. Действащите договори за наем, сключени по досегашните наемни цени, се актуализират с новоприетите наемни цени в сила от 01.01.2026 г.“

II. Възлага на Кмета на Община Николаево да извърши всички правни и фактически действия в изпълнение на настоящото решение.

 

 

Име, презиме, фамилия

 

Гласувал

„за”

„против”

„въздържал се”

1.

Анелия Николаева Динева

 

 

Х

2.

Ахмед Смаилов Мерджанов

 

 

Х

3.

Борис Иванов Колев

Х

 

 

4.

Иван Димитров Иванов

Х

 

 

5.

Иван Минчев Кънев

Х

 

 

6.

Кремена Петрова Костова

Х

 

 

7.

Методи Пейчев Стоянов

Х

 

 

8.

Николай Веселинов Петров

Х

 

 

9.

Петя Илиева Станева

Х

 

 

10.

Румен Белчев Илиев

Х

 

 

11.

Христо Нейков Христов

Х

 

 

12.

Мюмюн Мюмюн Джелил

Х

 

 

13.

Николай Дончев Кънев

Х

 

 

 

Участвали в поименно гласуване 13 общински съветника, от които за – 11, против- няма въздържали се – 2

 

НИКОЛАЙ КЪНЕВ

Председател Общински съвет-Николаево