На основание чл. 63,
ал. 11 и 14 от Закона за здравето, чл. 73 от Административнопроцесуалния кодекс
и в съответствие с Националния оперативен план за справяне с пандемията от
COVID-19, приет с Решение № 474 на Министерския съвет от 14.07.2022 г. и
съгласувано с главния държавен здравен инспектор, със своя Заповед № РД-01-212 / 21.07.2022 г., Директорът на РЗИ Стара Загора въвежда временни противоепидемични мерки на територията на обл. Стара Загора за срок от 22.07.2022 г. до 22.08.2022 г. включително.
В тази връзка, Кметът на Община Николаево постанови Заповеди № РД-01-226 / 21.07.2022 г. и № РД-01-227 / 21.07.2022 г., с които въвежда временни реципрочни противоепидемични мерки на територията на община Николаево.
Предвид постоянно увеличаващият се брой на заболелите от Ковид-19, приканваме всички граждани и работодатели да спазват стриктно разпореденото.
********************************
З А П
О В Е Д
№ РД-01-226
гр. Николаево, 21.07.2022 г.
На основание чл.
44, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка със Заповед № РД-01-212 / 21.07.2022 г. на Директора
на РЗИ Стара Загора, издадена в съответствие с Националния оперативен план за
справяне с пандемията от COVID- 19, приет с Решение №
474 / 14.07.2022 г. на Министерския съвет
Н А Р Е Ж Д А М:
Въвеждам следните временни
противоепидемични мерки на територията на Община Николаево, считано
от 22.07.2022 г.
до 22.08.2022 г.
включително:
1. Всички лица, когато се намират в лечебни заведения (посещенията при личните
лекари), аптеки, дрогерии, средствата за
обществен транспорт на територията на община Николаево, в ЦСРИ са длъжни да имат поставена защитна маска за лице за
еднократна или многократна употреба.
2. Всички
работодатели и органи по назначаване да организират провеждането на
противоепидемични мерки в работните помещения, както следва:
а)
редовно проветряване и дезинфекция ;
б) недопускане до работните
помещения на лица с прояви на остри респираторни болести (повишена температура,
главоболие, хрема, кашлица, затруднено дишане и други);
в)
инструктаж на персонала за правилна хигиена на ръцете и осигуряване на сапун и
вода и дезинфектант.
3. Всички физически и юридически лица, които са
собственици или управляват обекти с обществено предназначение, търговски или
други обекти, които предоставят услуги на гражданите,
организират дейността си по начин, който осигурява спазването на дистанция най-малко
от 1,5 м. между лицата, на които се предоставят съответните услуги в
помещенията и прилежащите към тях площи на открито и осигуряват дезинфектант за
ръце на входа на обекта.
Настоящата заповед да се обяви
публично, чрез публикуване на интернет страницата на община Николаево,
поставяне на информационните табла в Общинска администрация, в ЦАО и в
кметствата в общината.
Контрол по изпълнението на заповедта
възлагам на Стайко Петков – Зам.-кмет на Община Николаево, на кметовете на
кметства в община Николаево и на Полицейски участък – гр. Гурково.
НИКОЛАЙ КЪНЕВ (П)
Кмет на Община Николаево
*******************************************************
З А П О В Е Д
№ РД-01-227
гр. Николаево, 21.07.2022 г.
На основание чл.
44, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка със Заповед № РД-01-212 / 21.07.2022 г. на Директора
на РЗИ Стара Загора, издадена в съответствие с Националния оперативен план за
справяне с пандемията от COVID- 19, приет с Решение №
474 / 14.07.2022 г. на Министерския съвет
Н А Р Е Ж Д А М:
Считано от 22.07.2022 г. до 22.08.2022 г. включително
1. ЗАБРАНЯВА СЕ достъпът на външни
лица в сградата на Общинска администрация Николаево – гр. Николаево, ул.
„Георги Бенковски“ № 9. В случай на неотложност дежурните към общински съвет по
сигурност да се обаждат по вътрешните телефонни линии на служителите и за всеки
конкретен случай да се взема отделно решение – дали служителят да слезе на
входа или гражданинът да се качи в администрацията. Външни лица в сградата на Общинска
администрация влизат задължително с поставена предпазна маска за лице и след
ползване на дезинфектант за ръце.
2. ОТМЕНЯ СЕ приемния ден на кмета
на общината за граждани. Гражданите да отправят своите питания и въпроси на
телефоните на общината, на e-mail obnikolaevo@nikolaevo.net
или през сайта на общината
– чрез електронната форма за запитвания в раздел „контакти“, чрез безплатно
обаждане със „зелената слушалка“ или електронно писмо. На отправените питания
да се отговаря веднага, ако е възможно, или в срок до три работни дни – в
случай, че е необходима проверка.
3. ОГРАНИЧАВА СЕ провеждането в
администрацията на заседания, работни групи и други прояви с участие на външни
лица, както и вътрешнослужебни мероприятия и прояви. В случай на неотложност на
мероприятието, задължително е всички присъстващи да носят предпазна маска за
лице, да са ползвали дезинфектант за ръце и да са минали през дезинфекция на обувките
на входа на администрацията.
4. В работните помещения в Центъра
за административно обслужване и по кметствата в общината ГРАЖДАНИТЕ ДА ВЛИЗАТ
САМО ПО ЕДИН, като задължително имат поставена защитна маска за лице!
Попълването на документите да става на обособените места във фоайето на Центъра,
а по кметствата – в коридорите на сградите. При наличие на чакащи клиенти
същите да изчакват реда си извън работните помещения, като спазват дистанция
помежду си от минимум 1,5 м.
5. До входните врати в сградите на
Общинска администрация Николаево, Центъра за административно обслужване и
кметствата в Общината да се поставят дезинфектант за ръце. Гражданите, които
влизат в посочените сгради, задължително да ползват дезинфектант за ръце.
6. В рамките на приемното време в
Центъра за административно обслужване и по кметствата в общината да се правят
задължителни 15-минутни прекъсвания в 10,00 часа и в 15,00 часа за проветряване
и дезинфекция на работните помещения, а при необходимост и по преценка на
служителите – и по друго време. Проветряването да се прави регулярно и
достатъчно надеждно.
7. Ежедневно да се дезинфекцират
всички общи части в административните сгради на Общината, вратите, работните
помещения, както и местата за попълване на документите от гражданите – столове
и маси. Дезинфекцията да се извършва съгласно определеният в Приложение 1 към заповед.
8. Служителите задължително да
ползват дезинфектанти и защитни маски за лице, а при необходимост и ръкавици,
когато се налага да работят на дистанция един от друг, по-малка от 1,5 м.
9. При запитване потребителите на
административни услуги да се приканват да ползват възможността заявяване и
получаване на услугата по електронен път или чрез лицензиран пощенски оператор.
10. Служители с грипоподобна симптоматика
да не се допускат на работа в Общинска администрация, а да ползват вид отпуск
по тяхна преценка (платен, неплатен или по болест).
Настоящата
заповед да се обяви публично, чрез публикуване на интернет страницата на
общината Николаево, на информационните табла в Общинска администрация, в ЦАО и
в кметствата в общината.
Заповедта
да се връчи на всички служители в Община Николаево за сведение и изпълнение.
Контрол по изпълнението на
заповедта възлагам на ресорните заместник-кметове и на секретаря на Община
Николаево.
НИКОЛАЙ
КЪНЕВ (П)
Кмет на Община
Николаево