Нови заповеди на кмета на Община Николаево за въвеждането на мерки за ограничаване разпространението на коронавирус на територията на община Николаево в сила от 01.02.2022 г.
***********************************
З А П О В Е Д
№ РД-01-36
гр. Николаево, 01.02.2022 г.
На основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА, във
връзка със Заповед № РД-01-968 / 26.11.2021 г.
на Министъра на здравеопазването,
чл. 63, ал. 4, 6 и 11 и чл. 63в от Закона за здравето, чл. 73 от
Административнопроцесуалния кодекс във връзка с
Решение № 826 на Министерския съвет от 25 ноември 2021 г. за удължаване срока
на обявената с Решение № 325 на Министерския съвет от 14 май 2020 г. извънредна
епидемична обстановка, удължена с Решение № 378 на Министерския съвет от 12 юни
2020 г., Решение № 418 на Министерския съвет от 25 юни 2020 г., Решение № 482
на Министерския съвет от 15 юли 2020 г., Решение № 525 на Министерския съвет от
30 юли 2020 г., Решение № 609 на Министерския съвет от 28 август 2020 г.,
Решение № 673 на Министерския съвет от 25 септември 2020 г., Решение № 855 на
Министерския съвет от 25 ноември 2020 г. , Решение № 72 на Министерския съвет
от 26 януари 2021 г., Решение № 395 на Министерския съвет от 28 април 2021 г.,
Решение № 426 на Министерския съвет от 26 май 2021 г., Решение № 547 на
Министерския съвет от 28 юли 2021 г. и Решение № 629 на Министерския съвет от
26 август 2021 г.,
Н А Р Е Ж Д А М:
Считано от 01.02.2022 г. до 31.03.2022 г. включително
1. ЗАБРАНЯВА СЕ достъпът на външни
лица в сградата на Общинска администрация Николаево – гр. Николаево, ул.
„Георги Бенковски“ № 9. В случай на неотложност дежурните към общински съвет по
сигурност да се обаждат по вътрешните телефонни линии на служителите и за всеки
конкретен случай да се взема отделно решение – дали служителят да слезе на
входа или гражданинът да се качи в администрацията. Външни лица в сградата на Общинска
администрация влизат задължително с поставена предпазна маска за лице и след
ползване на дезинфектант за ръце и обувки.
2. ОТМЕНЯ СЕ приемния ден на кмета
на общината за граждани. Гражданите да отправят своите питания и въпроси на
телефоните на общината, на e-mail obnikolaevo@nikolaevo.net
или през сайта на
общината – чрез електронната форма за запитвания в раздел „контакти“, чрез
безплатно обаждане със „зелената слушалка“ или електронно писмо. На отправените
питания да се отговаря веднага, ако е възможно, или в срок до три работни дни –
в случай, че е необходима проверка.
3. ОГРАНИЧАВА СЕ провеждането в
администрацията на заседания, работни групи и други прояви с участие на външни
лица, както и вътрешнослужебни мероприятия и прояви. В случай на неотложност на
мероприятието, задължително е всички присъстващи да носят предпазна маска за
лице, да са ползвали дезинфектант за ръце и да са минали през дезинфекция на обувките
на входа на администрацията.
4. В работните помещения в Центъра
за административно обслужване и по кметствата в общината ГРАЖДАНИТЕ ДА ВЛИЗАТ
САМО ПО ЕДИН, като задължително имат поставена защитна маска за лице и
предварително са минали през дезинфекция на подметките на обувките! Попълването
на документите да става на обособените места във фоайето на Центъра, а по
кметствата – в коридорите на сградите. При наличие на чакащи клиенти същите да
изчакват реда си извън работните помещения, като спазват дистанция помежду си
от минимум 1,5 м.
5. До входните врати в сградите на
Общинска администрация Николаево, Центъра за административно обслужване и
кметствата в Общината да се поставят ванички с дезинфектант за дезинфекция на
обувки и дезинфектант за ръце. Гражданите, които влизат в посочените сгради,
задължително да преминават през ваничките за дезинфекция на обувките.
6. В рамките на приемното време в
Центъра за административно обслужване и по кметствата в общината да се правят
задължителни 15-минутни прекъсвания в 10,00 часа и в 15,00 часа за проветряване
и дезинфекция на работните помещения, а при необходимост и по преценка на
служителите – и по друго време. Проветряването да се прави регулярно и
достатъчно надеждно.
7. Ежедневно да се дезинфекцират
всички общи части в административните сгради на Общината, вратите, работните
помещения, както и местата за попълване на документите от гражданите – столове
и маси. Дезинфекцията да се извършва съгласно определеният в Приложение 1 към
заповед № РД-01-968 / 26.11.2021 г. на МЗ алгоритъм
8. Служителите задължително да
ползват дезинфектанти и защитни маски за лице, а при необходимост и ръкавици,
когато се налага да работят на дистанция един от друг, по-малка от 1,5 м.
9. Да се уведомяват потребителите
на административни услуги за възможността заявяването и получаването на
услугата да бъде по електронен път или чрез лицензиран пощенски оператор.
10. Служители с грипоподобна
симтоматика да не се допускат на работа в Общинска администрация, а да ползват
вид отпуск по тяхна преценка (платен, неплатен или по болест).
11. Служителите в административните
звена, които са повече от едни в една стая, ще работят присъствено по график,
определен от мен.
Настоящата
заповед да се обяви публично, чрез публикуване на интернет страницата на
общината Николаево, на информационните табла в Общинска администрация, в ЦАО и
в кметствата в общината.
Заповедта
да се връчи на всички служители в Община Николаево за сведение и изпълнение.
Контрол по изпълнението на
заповедта възлагам на ресорните заместник-кметове и на секретаря на Община
Николаево.
НИКОЛАЙ
КЪНЕВ
Кмет на Община
Николаево
*************************************************************
З А П О В Е Д
№ РД-01-37
гр. Николаево, 01.02.2022 г.
На основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА, във
връзка със Заповед № РД-01-968 /
26.11.2021 г. на
Министъра на здравеопазването, чл. 63, ал. 4, 6 и 11 и чл. 63в от Закона за
здравето, чл. 73 от Административнопроцесуалния кодекс във връзка с Решение № 826 на Министерския
съвет от 25 ноември 2021 г. за удължаване срока на обявената с Решение № 325 на
Министерския съвет от 14 май 2020 г. извънредна епидемична обстановка, удължена
с Решение № 378 на Министерския съвет от 12 юни 2020 г., Решение № 418 на Министерския
съвет от 25 юни 2020 г., Решение № 482 на Министерския съвет от 15 юли 2020 г.,
Решение № 525 на Министерския съвет от 30 юли 2020 г., Решение № 609 на
Министерския съвет от 28 август 2020 г., Решение № 673 на Министерския съвет от
25 септември 2020 г., Решение № 855 на Министерския съвет от 25 ноември 2020 г.
, Решение № 72 на Министерския съвет от 26 януари 2021 г., Решение № 395 на
Министерския съвет от 28 април 2021 г., Решение № 426 на Министерския съвет от
26 май 2021 г., Решение № 547 на Министерския съвет от 28 юли 2021 г. и Решение
№ 629 на Министерския съвет от 26 август 2021 г.,
Н А Р Е Ж Д А М:
I. Въвеждам
следните временни противоепидемични мерки на територията на Община Николаево считано от
01.02.2022 г. до 30.03.2022 г. включително:
1.
Всички работодатели и органи по назначаване организират провеждането на
противоепидемични мерки в работните помещения, както следва:
а) редовно
проветряване и дезинфекция съгласно алгоритъм, посочен в Приложение № 1;
б) недопускане до работните
помещения на лица с прояви на остри респираторни болести (повишена температура,
кашлица, затруднено дишане, загуба на обонянието, нарушение или загуба на вкуса
и други);
в) инструктаж на
персонала за правилна хигиена на ръцете, съгласно посоченото в Приложение № 2 и
осигуряване на сапун и вода и дезинфектант;
г) създаване на
организация, която да осигури физическа дистанция между лицата най-малко от 1,5
м., а при невъзможност – носене на защитна маска за лице;
д) осигуряване на
лични предпазни средства на персонала в зависимост от спецификата на работа и
оценката на риска на работното място (защитна маска за лице, шлем, ръкавици и
др.).
2. Всички работодатели и органи по
назначаване осигуряват защитни маски за лице за работници и служители, които
изпълняват служебните си задължения на открито при невъзможност за спазване на
физическа дистанция от 1,5 м.
3. Работният процес на колективните
органи за управление и на служителите да се провежда при възможност в
дистанционна форма (надомна работа/работа от разстояние) или да се установи
работно време с променливи граници или работа на смени. Работодателите да
утвърдят график за ползване на регламентирани почивки, където е приложимо,
както и да прилагат други превантивни мерки и методи на работа, в зависимост от
спецификата на съответната трудова дейност, които да осигуряват по-добро ниво
на защита на работещите, в т.ч. ограничаване на несъществени контакти на
работните места.
4. При непосредствено обслужване на
клиенти, изискващо разстояние по-малко от 1,5 метра е задължително използването
на защитна маска за лице. По изключение се допуска обслужване на клиенти без
защитна маска за лице, когато са осигурени механични прегради от стъкло или
друг прозрачен материал, позволяващ влажно почистване или дезинфекция.
5. Всички физически и
юридически лица, които са собственици или управляват обекти с обществено
предназначение, търговски или други обекти, които предоставят услуги на
гражданите, освен мерките по т. 1 – 4 , прилагат и следните противоепидемични
мерки:
а) организират
дейността си по начин, който осигурява спазването на дистанция най-малко
от 1,5 м. между лицата, на които се предоставят съответните услуги в
помещенията и прилежащите към тях площи на открито;
б) осигуряват
дезинфектант за ръце на входа на обекта;
в) създават
организация за контрол на входа на обекта по отношение броя на влизащите лица и
носенето на защитни маски за лице;
г) поставят на видно
място информационни табели или информират по друг начин потребителите на услуги
за задължението за спазване на физическа дистанция, хигиена на ръцете и носене
на защитни маски на лицето при посещението на съответния обект.
6. Лицата, предоставящи административни
и други услуги на граждани да използват средствата на информационните и
комуникационните технологии и при възможност да предоставят съответните услуги
в електронна среда.
7. Всички лица, когато се намират в
закрити обществени места, в т. ч. транспортни средства за обществен превоз,
лечебни и здравни заведения, аптеки, административни учреждения и други места,
в които се обслужват или имат достъп гражданите, железопътни гари и автогари, търговски обекти, църкви, музеи и др., са
длъжни да имат поставена защитна маска за лице за еднократна или многократна
употреба, която се използва съгласно препоръките в приложение № 3.
8. Всички лица, когато се намират на
открити обществени места, на които има струпване на хора и невъзможност за
спазване на физическа дистанция от 1,5 м., са длъжни да имат поставена защитна
маска за лице за еднократна или многократна употреба, която се използва
съгласно препоръките в приложение № 3.
9. Изключение от задължението по т. 7 и
8 се допуска за:
а) клиентите в
местата за хранене и в питейните заведения, когато се допускат посещенията в
тях;
б) спортуващите на
открито и закрито за времето на физическата дейност;
в) участниците в
конгресно-конферентни мероприятия, брифинги, пресконференции и семинари по
време на изказване (лекция, презентация и др.) при спазване на физическа
дистанция от 1,5 м. от останалите участници;
г) участниците
(водещи и гости) в телевизионни предавания при спазване на физическа дистанция
от 1,5 м. от останалите участници;
д) децата до 6
годишна възраст.
10. По смисъла на т. 7 и 8 „обществени“
са местата, които са достъпни за гражданите и/или са предназначени за
обществено ползване.
11. Противоепидемичната мярка за
спазване на физическа дистанция от най-малко 1,5 м. разстояние между лица,
които не са от едно семейство/домакинство се прилага и за всички лица, които се
намират на открити обществени места.
II. Противоепидемичните мерки по т. I,
1-5 са задължителни за прилагане от всички работодатели/органи по назначаване и
физически и юридически лица, които са собственици или управляват обекти с
обществено предназначение, търговски или други обекти, които предоставят услуги
на гражданите, както и за организаторите на масови мероприятия, независимо от
техния характер.
III. Лицата по т. II са
отговорни за организиране на прилагането и изпълнението на въведените с тази
заповед противоепидемични мерки.
За нарушаване горецитираните
забрани, нарушителите ще бъдат санкционирани, съгласно Закона.
Настоящата заповед да се обяви
публично, чрез публикуване на интернет страницата на община Николаево,
поставяне на информационните табла в Общинска администрация, в ЦАО и в
кметствата в общината.
Контрол по изпълнението на
заповедта възлагам на Стайко Петков – Зам.-кмет на Община Николаево, на
кметовете на кметства в община Николаево и на Полицейски участък – гр. Гурково.
НИКОЛАЙ КЪНЕВ,
Кмет на Община Николаево
З А П О В Е Д
№ РД-01-38
Гр. Николаево, 01.02.2022 г.
На основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА, във
връзка със Заповед № РД-01-973 /
26.11.2021 г. изм. и
доп.със Заповед № РД- 01-991 от 02.12.2021 г. на Министъра
на здравеопазването, чл. 63, ал. 4, 6 и 11 и чл. 63в от Закона за
здравето, чл. 73 от Административнопроцесуалния кодекс във връзка с Решение № 826 на Министерския
съвет от 25 ноември 2021 г. за удължаване срока на обявената с Решение № 325 на
Министерския съвет от 14 май 2020 г. извънредна епидемична обстановка, удължена
с Решение № 378 на Министерския съвет от 12 юни 2020 г., Решение № 418 на
Министерския съвет от 25 юни 2020 г., Решение № 482 на Министерския съвет от 15
юли 2020 г., Решение № 525 на Министерския съвет от 30 юли 2020 г., Решение №
609 на Министерския съвет от 28 август 2020 г., Решение № 673 на Министерския
съвет от 25 септември 2020 г., Решение № 855 на Министерския съвет от 25
ноември 2020 г. , Решение № 72 на Министерския съвет от 26 януари 2021 г.,
Решение № 395 на Министерския съвет от 28 април 2021 г., Решение № 426 на
Министерския съвет от 26 май 2021 г., Решение № 547 на Министерския съвет от 28
юли 2021 г. и Решение № 629 на Министерския съвет от 26 август 2021 г.,
Н А Р Е Ж Д А М:
I. Въвеждам следните
временни противоепидемични мерки на територията на Община Николаево, считано
от 01.02.2022 г. до 31.03.2022 г.:
1. Преустановяват се посещенията в
детски центрове, клубове и други, предоставящи организирани групови почасови
услуги за деца.
2. Преустановява се провеждането на
конгресно-конферентни мероприятия, семинари, симпозиуми, обучения, конкурси,
изпити и други групови мероприятия с такъв характер.
3. Преустановява се провеждането на
тиймбилдинг и други организирани групови мероприятия с такъв характер в трудови
колективи.
4. Преустановява се
провеждането на всички масови мероприятия, като музикални и други фестивали,
събори, фолклорни инициативи и други с такъв характер.
5. Преустановяват се
груповите посещения в центрове, школи и други обекти за танцово и музикално
изкуство.
6. Преустановяват се посещенията на
библиотеки, музеи, кина, театри, концерти и други сценични прояви на закрито.
7.
Преустановява се провеждането на колективни спортове на закрито.
8.
Провеждането на спортни състезания се допуска без публика.
9.
Преустановяват се посещенията на фитнес центрове, спортни зали и клубове,
10. Преустановяват се посещенията в
заведенията за хранене и развлечения по смисъла на чл. 124 от Закона за
туризма, включително и тези към местата за настаняване.
11. Преустановяват се
посещенията в магазините с нетна търговска площ над 300 кв м. Изключение се
допуска по отношение на магазините, които предлагат предимно хранителни стоки,
аптеките, дрогериите, доставчиците на пощенски и куриерски услуги,
застрахователите, доставчиците на платежни услуги и офисите на
телекомуникационните оператори, 12. Преустановява
се провеждането на организирани екскурзии и групови посещения на туристически
обекти в страната.
13. Учебния процес и групови извънкласни
дейности и занимания, дейности по интереси, занимални и други, организирани в
училищна среда на територията на общината, се провеждат на основание и в
съответствие със заповедите на Министъра на здравеопазването.
14.
Учебните занятия в училищата и детските градини при присъствено обучение се
осъществяват при спазване на Насоките за обучение и действия в условията на
извънредна епидемична обстановка в училищата и детските градини, утвърдени от
министъра на образованието и науката и публикувани на интернет страницата на
Министерство на образованието и науката.
15.
Провеждането на събирания от частен характер (кръщенета, сватби и др.) се
допуска с участието на не повече от 15 лица на закрито и 30 лица на открито.
16.
Всички физически и юридически лица, които са собственици или управляват
търговски, административни или други обекти, които предоставят услуги на
гражданите, създават организация за контрол на броя на клиентите в съответния
обект, като не допускат повече от 1 човек на 8 кв м.
17. Работодателите и
органите по назначаване да организират работния процес на работниците/служителите
в дистанционна форма (работа от разстояние/надомна работа), където е възможно,
като допускат присъствена работа на най-много 50% от персонала.
18.
Работодателите и органите по назначаване във всички администрации по смисъла на
чл. 1 от Закона за администрацията организират работния процес на
работниците/служителите, като:
а) установят работно
време с променливи граници и начало на работния ден между 7.30 и 10.00 часа,
освен ако в зависимост от характера на работа това не е възможно;
б) разпоредят работа
от разстояние на най-малко 50% от персонала, освен ако в зависимост от
характера на работа това не е възможно.
19. Услугите, предоставяни от Центъра за
социална рехабилитация и интеграция в гр. Николаево, да се извършват при
условията на т. 16 и съгласно указанията по т. III. Служителите на ЦСРИ да работят при
стриктно прилагане в работните помещения на противоепидемичните мерки, описани
в приложения 1, 2 и 3 от Заповед № РД-01-968 / 26.11.2021 г. на МЗ
Не се допускат на работа служители с прояви на остри заразни заболявания.
Същите да ползват вид отпуск по тяхна преценка. Не се допускат посещения на
външни лица.
20. Преустановяват се посещенията
на граждани в Пенсионерските клубове на територията на община Николаево.
21.
Въведените противоепидемични мерки по т. 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 и 20 може
да не се прилагат при следните условия:
а) 100% от персонала
в съответния обект/лицата, заети с мероприятието са ваксинирани или
преболедували COVID-19 или разполагат с резултат от изследване, удостоверено с
валидни документи за ваксинация, преболедуване или изследване и
б) ръководителят на
обекта/организаторът на мероприятието е взел решение и е създал необходимата
организация за допускане в обекта, съответно на мероприятието само на лица,
които:
аа) са ваксинирани
или преболедували COVID-19, удостоверено с валидни документи за ваксинация или
за преболедуване или
бб) представят
отрицателен резултат от проведено до 72 часа преди влизане в
обекта/мероприятието изследване по метода на полимеразно верижна реакция за
COVID-19 или бърз антигенен тест (до 48 часа преди влизане в
обекта/мероприятието), удостоверено чрез валиден документ или удостоверение за
наличие на антитела срещу SARS-CoV-2.
в) условията по букви
„аа“ и „бб“ не се прилагат по отношение на лица до 18 годишна възраст.
II. По смисъла на тази заповед:
1. Валиден документ за ваксинация е:
а) Цифров COVID
сертификат на ЕС за незавършен ваксинационен курс с двудозова ваксина съгласно
Приложение № 3 към т. 1, буква „в“ от Заповед № РД-01-389 от 31.05.2021 г. на
министъра на здравеопазването. За целите на тази заповед сертификатът може да
се използва от 15-тия до 30-тия ден от датата на поставяне на първата доза
ваксина;
б) Цифров COVID
сертификат на ЕС за завършен ваксинационен курс при еднодозови и при двудозови
ваксини съгласно Приложение № 3 към т. 1, букви „а“ и „б“ от Заповед № РД-01-389
от 31.05.2021 г. на министъра на здравеопазването. За целите на тази заповед
сертификатът може да се използва от датата на поставяне на втората доза за
двудозовите ваксини и от 15-тия ден от датата на поставяне на еднодозова
ваксина;
в) Цифров COVID сертификат
на ЕС за незавършен и завършен ваксинационен курс при еднодозови и при
двудозови ваксини, издаден от друга държава-членка на ЕС. За целите на тази
заповед цифровият COVID сертификат на ЕС за ваксинация може да се използва в
съответните срокове по букви „а“ и „б“;
г) Аналогичен на
Цифров COVID сертификат на ЕС документ за незавършен или за завършен
ваксинационен курс - документ, издаден от компетентен орган в друга държава,
удостоверяващ, че даденото лице е получило съответната доза ваксина. Документът
трябва да съдържа имената на лицето, дата на раждане, дата на която е поставена
съответната доза ваксина срещу COVID-19, пореден номер на дозата, както и общия
брой дози при ваксини, които се поставят двукратно, търговско наименование на
поставената ваксина срещу COVID-19, наименование на производителя/притежателя
на разрешението за употреба, държавата, в която е издаден и наименованието на
издаващия компетентен орган. За целите на тази заповед аналогичният документ за
ваксинация може да се използва в съответните срокове по букви „а“ и „б“.
2.
Валиден документ за преболедуване е:
а) Цифров COVID
сертификат на ЕС за преболедуване съгласно Заповед № РД-01-417 от 4.06.2021 г.
на министъра на здравеопазването, с валидност от 15-тия до 180-тия ден от
датата на първия положителен резултат от PCR изследване. По силата и за целите
на тази заповед, сертификатът може да се използва от 15-тия до 365-тия ден от
датата на първия положителен резултат от PCR изследване.
б) Цифров COVID
сертификат на ЕС за преболедуване, издаден в друга държава на ЕС, с валидност
не по-рано от 11-тия до 180-тия ден от датата на първия положителен резултат от
PCR изследване. По силата и за целите на тази заповед, сертификатът може да се
използва до 365-тия ден от датата на първия положителен резултат от PCR
изследване;
в) Удостоверение за
преболедуване на COVID-19, доказано чрез бърз антигенен тест. Удостоверението
се създава в Националната информационна система за борба с COVID-19 за лицата,
които са регистрирани в нея като потвърдени случаи на COVID-19, доказани с бърз
антигенен тест и е достъпно в електронен формат от преболедувалите от интернет
страницата на Националната здравна информационна система - https://his.bg. Удостоверението е с
валидност от 15-тия до 365-тия ден от датата на първия положителен резултат от
проведен бърз антигенен тест;
г) Аналогичен на
Цифров COVID сертификат на ЕС за преболедуване документ - документ за
преболедуване, доказано с PCR изследване или с бърз антигенен тест, издаден от
компетентен орган в друга държава и удостоверяващ, че лицето е преболедувало
COVID-19. Документът трябва да съдържа имената на лицето, дата на раждане, дата
на първия положителен резултат от PCR изследване или от бърз антигенен тест и
положителен резултат (Positive), данни за лечебното заведение, извършило
изследването (наименование, адрес или други данни за контакт) или за органа,
издаващ документа и държавата, в която е направено изследването. За целите на
тази заповед аналогичният документ може да се използва от 11-тия до 365-тия ден
от датата на първия положителен резултат от проведено PCR изследване или бърз
антигенен тест.
3. Валиден документ за изследване е:
а) Цифров COVID
сертификат на ЕС за изследване съгласно Заповед № РД-01-548 от 30.06.2021 г. на
министъра на здравеопазването, валиден до 48 часа от проведено изследване с
бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено PCR изследване;
б) Цифров COVID
сертификат на ЕС за изследване, издаден в друга държава на ЕС, валиден до 48
часа от проведено изследване с бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено
PCR изследване;
в) Аналогичен на
Цифров COVID сертификат на ЕС за изследване документ - документ за изследване с
PCR или с бърз антигенен тест, издаден от компетентен орган в друга държава и
удостоверяващ, че лицето е с отрицателен резултат от проведеното изследване за
COVID-19. Документът трябва да съдържа имената на лицето, дата на раждане, вид
на изследването, изписан на латиница метод (PCR или RAT) и отрицателен резултат
(Negative), дата и час на вземане на проба за изследване, търговско
наименование и производител на теста (задължително за бързите антигенни
тестове), наименование на лабораторията/лечебното заведение, извършило
изследването. Срокът на валидност на аналогичния документ е до 48 часа от
проведено изследване с бърз антигенен тест или до 72 часа от проведено PCR
изследване;
г) Удостоверение за
наличие на антитела срещу SARS-CoV-2, доказано чрез лабораторен тест за
количествено изследване на Anti-SARS-CoV2 IgG със стойности повече от 150
BAU/ml. Изследването се извършва с лабораторни диагностични тестове (ин витро
медицински изделия - IVD), които имат “СЕ“ маркировка и са включени в базата
данни на Съвместния изследователски център към Европейската комисия към
03.11.2021 г. Тестовете трябва да са с най-малко 97% специфичност и най-малко
92% чувствителност. Удостоверението се създава в Националната информационна система
за борба с COVID-19 само за лица с лабораторни резултати, отговарящи на
посочените и е достъпно в електронен формат на интернет страницата на
Националната здравна информационна система - https://his.bg. Удостоверението е
с валидност до 90 дни от датата на лабораторния тест и се издава за
изследвания, направени след 11.11.2021 г.
III. Дейностите,
които не са преустановени или забранени с тази заповед, или се
извършват по реда на т. I, 21 се провеждат при спазване на всички
противоепидемични мерки, въведени със Заповед № РД-01-968 от 26.11.2021 г. на
министъра на здравеопазването.
Настоящата
заповед да се обяви публично, чрез публикуване на интернет страницата на община
Николаево, поставяне на информационните табла в Общинска администрация, в ЦАО и
в кметствата в общината.
Контрол
по изпълнението на заповедта възлагам на Стайко Петков – Зам.-кмет на Община
Николаево, на кметовете на кметства в община Николаево и на Полицейски участък
– гр. Гурково.
НИКОЛАЙ КЪНЕВ,
Кмет на Община Николаево