ОБЯВЛЕНИЕ
за
провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
Община Николаево, със седалище
и адрес гр. Николаево, ул. „Георги Бенковски“ № 9,
на основание чл. 10а, ал.
1 от Закона за държавния служител, във връзка с чл.13 ал.1 от Наредба за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (обн.
ДВ, бр. 97 от 10.12.2019 г., изм. и доп., бр. 9 от 31.01.2020 г., изм. и доп.,
бр. 29 от 09.04.2021 г.) и Заповед № РД-01-292 / 22.08.2023 г. на Кмета на
Община Николаево,
ОБЯВЯВА
КОНКУРС
за
назначаване на държавен служител за длъжността
ДИРЕКТОР
НА ДИРЕКЦИЯ „ОБЩИНСКИ ДЕЙНОСТИ И УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“ И ГЛАВЕН СТРОИТЕЛЕН ИНЖЕНЕР
в
Общинска администрация Николаево,
при
следните условия:
1.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане
на длъжността са:
Ø Образование –
висше, строителен инженер;
Ø Минимална
образователна степен – магистър;
Ø Минимално изискуем
професионален опит – 4 години в областта строителството, или придобит ІII младши ранг;
Ø Ръководи,
организира и контролира дейността на дирекцията в направленията на: устройство
на територията, строителство, инфраструктура, комуникации, транспорт,
земеделие, екология и опазване на околната среда, общинска собственост,
образование, здравеопазване, социални дейности, като ефективно провежда
общинската политика и стратегия в тези направления; изпълнява дейностите,
регламентирани в чл. 28 от Устройствения правилник на Общинска администрация
Николаево, утвърден със Заповед № РД-01-223 / 14.06.2023 г. на Кмета на
Общината. Да има много добри познания и практически опит при прилагането на
специалните закони и подзаконовите нормативни актове; познаване на ЗМСМА,
Закона за администрацията ЗДСл и други общи закони; изпълнява функциите на
главен строителен инженер в Община Николаево;
Ø Кандидатите да
отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Ø На основание чл.
14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавните служители българските граждани, които са преминали срочна служба в
доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на
Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в
държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената
процедура.
2. Допълнителни умения и квалификации:
Ø Стратегическа
компетентност – визия за бъдещото развитие на дирекция ОДУТ при отчитане
въздействието на външни и вътрешни фактори;
Ø Лидерска
компетентност – мотивиране и развиване на служителите в дирекцията за постигане
на значими индивидуални и организационни цели;
Ø Управленска
компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на
дирекцията за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационни цели;
Ø Ориентация към
резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставени цели и
изисквания;
Ø Компетентност за
преговори и убеждаване – убедително представяне на позиции и аргументи за
постигане на съгласие между различните страни;
Ø Работа в екип –
управление и участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на
обща цел;
Ø Фокус към клиента
(вътрешен/външен) – осъществяване на дейността в съответствие с потребностите,
интересите и очакванията на потребителите на услуги или дейностите,
предоставяни и извършвани от дирекция ОДУТ;
Ø Инициативност;
Ø Дигитална
компетентност.
3.
Начин за провеждане на конкурса:
Ø
Защита на концепция за стратегическо управление
на тема „Организация, ръководство и управление на процесите в дирекция
„Общински дейности и устройство на територията на Общинска администрация
Николаево, гарантиращи реализирането на краткосрочните, дългосрочните и
стратегически цели, поставени пред Община Николаево, разгледани през призмата
на дирекцията“ (концепцията се предоставя
изписана във формат А4 до 15 стандартни машинописни страници) и
Ø
Интервю
Българските граждани, които са преминали
срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на
въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати
равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна
процедура.
4.
Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за
участие в конкурсната процедура, са:
4.1 Заявление за участие в конкурса - по
образец (приложение №3) към чл. 17,
ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители (НПКПМДС);
4.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от
НПКПМДС за обстоятелствата по чл. 7, ал. 1, т. 1-5 от ЗДСл, а именно: че са
пълнолетни български граждани, не са поставени под запрещение, не са осъждани
за умишлени престъпления от общ характер на лишаване от свобода и не са лишени
по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
4.3. Копия от документи за придобитата
образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и
правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за
придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите
студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование
е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за
информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
4.4. Копие от документите, удостоверяващи
продължителността на професионалния опит или придобит ранг като държавен
служител;
4.5. Професионална автобиография;
4.6. Други документи, удостоверяващи опита
и квалификацията – по преценка на кандидатите.
Документите,
издадени от чужбина, се предоставят в легализиран превод на български език и
след необходимото признаване и легализация от съответните оправомощени органи
на Република България.
5.
Срок за подаване на документите: 13 календарни дни от
деня, следващ публикуването на обявлението за конкурса в регистъра по чл. 61,
ал. 1 от Закона за администрацията и на интернет страницата на Община
Николаево: www.nikolaevo.bg
секция „Новини“.
6.
Място за подаване на документите: Община Николаево, гр.
Николаево, ул. Георги Бенковски № 9, етаж 3, стая № 8 – „Канцелария и
деловодство“ от 08:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа. Кандидатите
подават документите лично или чрез техни упълномощени представители, снабдени с
писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, съгласно чл. 18, ал. 2 от
АПК.
Документите по т. 4 може да се подават и
по електронен път на ел. поща на Община Николаево obnikolaevo@nikolaevo.net
или през Системата за сигурно електронно връчване, като в тези случаи
заявлението по т. 4.1. и декларацията по т. 4.2. следва да бъдат подписани от
кандидата с електронен подпис.
7.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на:
Ø информационното
табло в административна сграда на Община Николаево – гр. Николаево, ул. Георги
Бенковски № 9;
Ø интернет
страницата на Община Николаево www.nikolaevo.bg, в секция
„Новини“.
8. Кратко описание на длъжността:
Длъжността
Директор дирекция „Общински дейности и устройство на територията" и главен
строителен инженер е свързана с ръководство, планиране, организиране,
контролиране и координиране на дейностите в дирекция ОДУТ към Общинска администрация Николаево. Директорът на дирекция „Общински дейности и устройство
на територията" носи отговорност за изпълнението на задачите и отчитането и постигането на
целите на структурното звено пред кмета на общината и ресорния заместник-кмет.
Директорът на дирекция „Общински
дейности и устройство на територията" ръководи работата на непосредствено
подчинените му служители в структурно звено – дирекция „Общински дейности
и устройство на територията".
Директор
дирекция „Общински дейности и устройство на територията“ и главен строителен
инженер в Община Николаево:
Ø Организира,
ръководи и контролира дейността на служителите и оказва методическа помощ и
съдействие за изпълнение на задачите в Дирекцията;
Ø Следи за спазване
на законоустановените срокове за даване на отговори, за извършване на
административно-технически услуги и спазването на трудовата дисциплина в
дирекцията;
Ø Следи за
законосъобразността и целесъобразността на актовете на общината, касаещи
дейността на Дирекцията;
Ø Организира
изпълнението на задачите, свързани с разработването, приемането и
актуализирането на общинския бюджет в частта за капиталови разходи;
Ø Осъществява
контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с
дейността на Дирекцията;
Ø Участва в
разработването на стратегии, програми и проекти на нормативни актове в
областите на дейност на Дирекцията;
Ø Подготвя и
съгласува материали от Дирекцията за обсъждане в Общинския съвет, както и
контролира изпълнението на взетите от Общинския съвет решения, касаещи
дейността на Дирекцията;
Ø Отговаря на запитвания,
жалби, предложения и сигнали от физически и юридически лица, в рамките на
своята компетентност;
Ø Извършва анализ на
изпълнението на възложените задачи на служителите в дирекцията и предлага мерки
за усъвършенстване и подобряване на работата;
Ø Извършва
атестирането и подбора на служителите, които се назначават и преназначават в
дирекцията, както и дава предложения и становища при определянето на трудовото
им възнаграждение и размера на ДМС;
Ø Одобрява
подадените заявки от служителите в администрацията, касаещи разходите за текуща
издръжка;
Ø Участва в
определянето на архивните документи на общината в съответния ред за
класифициране, техническо обработване, съхраняване, използване и опазване, в
съответствие с нормативната уредба и Номенклатурата на делата на община
Николаево;
Ø Контролира
изпълнението на стратегията за развитие на общината в областите на дейност на
Дирекцията;
Ø Участва при
разработването на проекти, за кандидатстване на общината по Оперативните
програми, отнасящи се до областите на дейност на Дирекцията;
Ø Установява
административни нарушения;
Ø Изготвя преписки и
справки във връзка с финансирането на инфраструктурни обекти, включително и
обекти от четвъртокласната пътна мрежа;
Ø Изготвя поименните
списъци за финансиране на капиталовите разходи на общината и ги представя в МФ;
Ø Изготвя отчети за
изразходените средства за капиталови разходи и заявки за получаване на такива
средства от МФ;
Ø Изготвя
количествено-стойностни сметки;
Ø Участва в
подготовката на преписки, касаещи дейността на Дирекцията;
Ø Участва в
постоянната комисия за защита на населението при бедствия, аварии и катастрофи;
Ø Участва в
експертни комисии;
Ø
Контролира прилагането на:
- устройствените планове,
- одобрените инвестиционни проекти,
- разрешенията за строеж;
Ø
Организира, координира и участва в работата на общинския експертен съвет по
устройство на територията;
Ø
Упражнява
привантивен контрол по законосъобразност в строителството на територията на
община Николаево;
Ø
Съставя констативни актове по чл.224 , ал.2 и чл.178, ал.5 от ЗУТ;
Ø
Участва в подготовката и комплектоването на
преписки за МРРБ, МФ, ДНСК и подразделенията, Полиция, Следствие, Прокуратура,
Съд и други инстанции;
Ø
Ръководи и контролира изготвянето на
документацията по Закона за обществените поръчки и провеждането на процедурите
по ЗОП;
Ø
Изпълнява и други конкретно възложени задачи,
свързани с длъжността и поставени по съответния ред, или произтичащи от
вътрешната нормативна уредба.
9. Минимален размер на основната
заплата за длъжността Директор дирекция „Общински дейности и
устройство на територията“ и главен строителен инженер в Община Николаево – 1850.00
лв. (Размерът
на основната месечна заплата за длъжността се определя в зависимост от
професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за
заплатите на служителите в държавната администрация).
Копие от Длъжностната характеристика за
конкурсната длъжност ще се предоставя на всеки кандидат, подал заявление за
участие в конкурса – лично на ръка, когато заявлението се подава на място, и на
посочената ел. поща, когато заявлението е подадено по електронен път.
За справки и информация: Павлина Цанева - Секретар на Община Николаево, тел.
04330 / 2040, 04330 / 2071