ОБЯВЛЕНИЕ
за
провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
ОБЩИНА НИКОЛАЕВО,
на основание чл. 10а,
ал. 1 от Закона за държавния служител, във връзка с чл.13 ал.1 от Наредба за
провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (обн.
ДВ, бр. 97 от 10.12.2019 г., изм. и доп., бр. 9 от 31.01.2020 г.) и Заповед № РД-01-243
/ 23.09.2020 г. на Кмета на Община Николаево,
ОБЯВЯВА
КОНКУРС
за
назначаване на държавен служител при следните условия:
1.
Конкурсът се обявява за длъжността ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ „БЮДЖЕТ И ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ“ в
Общинска администрация Николаево.
2.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане
на длъжността са:
Ø Образование –
висше, минимална образователна степен – бакалавър;
Ø Минимално
изискуем професионален опит – 2 години в област или области, свързани с
функционалните задължения на длъжността или придобит ІV
младши ранг.;
Ø Кандидатите да
отговарят на условията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
3. Допълнителни умения и квалификации:
Ø Комуникативни
умения за работа в екип;
Ø Познания и опит
в работата на общинска или друга администрация;
Ø Отлични
компютърни умения;
Ø Инициативност;
Ø Аналитичност.
4.
Начин за провеждане на конкурса: Решаване на тест и интервю
5.
Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за
участие в конкурсната процедура, са:
5.1 Заявление за участие в конкурса - по
образец (приложение №3) към чл. 17,
ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители (НПКПМДС);
5.2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1
от НПКПМДС за обстоятелствата по чл. 7, ал. 1, т. 1-5 от ЗДСл, а именно: че са
пълнолетни български граждани, не са поставени под запрещение, не са осъждани
за умишлени престъпления от общ характер на лишаване от свобода и не са лишени
по съответен ред от правото да заемат определена длъжност;
5.3. Копия от документи за придобитата
образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и
правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за
придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите
студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование
е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за
информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на
документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
5.4. Копие от документите,
удостоверяващи продължителността на професионалния опит или придобит ранг като
държавен служител;
5.5. Професионална автобиография;
5.6. Други документи, удостоверяващи
опита и квалификацията – по преценка на кандидатите.
6.
Срок за подаване на документите: 10 календарни дни от
деня, следващ публикуването на обявлението за конкурса в регистъра по чл. 61,
ал. 1 от Закона за администрацията и на интернет страницата на Община Николаево:
www.nikolaevo.bg
7.
Място за подаване на документите: Община Николаево, гр.
Николаево, ул. Георги Бенковски № 9, етаж 3, стая № 8 – „Канцелария и
деловодство“ от 08:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа. Кандидатите
подават документите лично или чрез техни упълномощени представители.
Документите по т. 5 може да се подават и
по електронен път на ел. поща на Община Николаево obnikolaevo@nikolaevo.net, като
в този случай заявлението по т. 5.1. и декларацията по т. 5.2. следва да бъдат
подписани от кандидата с електронен подпис.
8.
Списъците и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на:
Ø информационното
табло в административна сграда на Община Николаево – гр. Николаево, ул. Георги
Бенковски № 9;
Ø интернет
страницата на Община Николаево www.nikolaevo.bg, в раздел
„Новини“.
9. Кратко описание на длъжността:
Длъжността "главен експерт" е
свързана с разработването на експертни анализи и оценки, с изготвянето на
становища, с участието в разработването на проекти на нормативни актове, с
разработването на методологии, методики и механизми, с предоставянето на
методически указания по прилагането на административните актове във връзка с
дейността на администрацията, с подготвянето на отговори на запитвания на физически
и юридически лица, с изготвянето на експертни анализи и оценки във връзка с
осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията и подобряване на
административното обслужване. Главният експерт носи пряка отговорност във
връзка с прилагането на нормативните актове и предлаганите от него решения.
Главен експерт „Бюджет и човешки
ресурси“ в Община Николаево:
Ø Организира и
изготвя проекто-бюджета и бюджета на Община Николаево и го разпределя по групи,
дейности, функции, бюджетни звена в годишен размер и по тримесечия.
Ø Контролира
изпълнението на бюджета по параграфи по приходната и разходната част и
информира ръководството на общината за отклонения.
Ø Изготвя и
представя в срок необходимите отчети по изпълнение на бюджета, сведения,
анализи и други с което своевременно запознава ръководството на Общината.
Ø Отразява всички
корекции и промени на бюджета през
годината по функции, дейности и параграфи, като писмено информира
второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и гл. счетоводител в общинска
администрация за отразяване на промяната.
Ø Разработва
вътрешни правила за организация и определяне на работната заплата, предлага за
утвърждаване щатното разписание на Общината в рамките на одобрения фонд работна
заплата.
Ø Анализира
изразходването на фонд работна заплата и прави предложения.
Ø Обезпечава
законовото приложение на всички нормативни документи по заплащане на труда в
Община Николаево, дава указания на разпоредители с бюджетни кредити относно
прилагането им.
Ø Участва в
разработването на длъжностни характеристики на персонала към общинска
администрация.
Ø Упражнява
контрол съгласно изискванията на системата за финансово управление и контрол.
Ø Изготвя обобщени
отчети по труда и ги представя в ТСБ – Стара Загора.
Ø Оказва
методическа помощ и контрол по изготвяне на щатните разписания по дейности и
направление на бюджетна дейност.
Ø Методически
подпомага и контролира изготвянето на документите при сключване, прекратяване,
промяна на трудови договори както и тези по извънтрудови правоотношения в
съответствие с трудовото законодателство.
Ø Като съвместяващ
длъжността „Финансов контрольор” вписва в контролния лист, приложение на СФУК
на Община Николаево, съответствието на разхода с бюджетните параграфи, и заверява наличието на бюджетен кредит, компетентността
на лицето, разпоредило разхода, спазването на нормативните разпоредби за провеждане на
съответните процедури, свързани с извършването на разхода, съответствие на
разхода с условията по сключени договори с офертата на обществената поръчка или
вписване на причини, поради които не може да бъде извършен разходът.
Ø Следи за
недопускане на преразходи по съответните параграфи, анализира и представя
предложение пред гл. счетоводител за пренасочване от параграф в параграф.
Ø Води Регистър на
Финансовия контрольор, като съвместяване на длъжността „Финансов Контрольор”.
Ø Отговаря за
трудовата медицина като поддържа и изготвя уведомления и декларации за
Инспекцията по труда. Извършва начален инструктаж за новоназначени
служители и издава служебна бележка по образец.
Ø Изготвя
докладни, писма, отговори и справки по различни проблеми в отдела.
10. Минимален размер на основната
заплата за длъжността гл. експерт „Бюджет и човешки
ресурси“ – 750.00 лв. (Размерът на основната месечна заплата за
длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия
конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната
администрация).
Длъжностната характеристика за
конкурсната длъжност е на разположение на кандидатите при Секретаря на Община Николаево
на адрес: гр. Николаево, обл. Стара Загора, ул. „Георги Бенковски“ № 9, ет. 3,
стая № 6.
За справки и информация: Павлина Цанева - Секретар на Община Николаево, тел
04330 / 2040